Gast Anon_phpbb Geplaatst 17 april 2008 Rapport Share Geplaatst 17 april 2008 Hoii. Ik heb een vraag > (en nee... ik ben niet gelovig.) Ik moet voor morgen godsdienst leren! BORRING!!. Heeft iemand tips hoe ik dat het beste kan leren? Graag reageren hierr. Danku!. Schoolliertje Link naar bericht Deel via andere websites
Persilman 0 Geplaatst 17 april 2008 Rapport Share Geplaatst 17 april 2008 Uit je hoofd leren? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 17 april 2008 Rapport Share Geplaatst 17 april 2008 Ja uuhhh! Logisch... Maar een ander hulpmiddel. Ik moet het morgen kennen. En ik vind godsdienst zooo saai! Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 17 april 2008 Rapport Share Geplaatst 17 april 2008 Leer de verhalen er achter, of bedenk verhalen achter de droge feitjes. Dan wordt het een stuk minder saai en beter te onthouden Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 17 april 2008 Rapport Share Geplaatst 17 april 2008 Quote: Op donderdag 17 april 2008 14:51:42 schreef Schoollier het volgende: Hoii. Ik heb een vraag > (en nee... ik ben niet gelovig.) Ik moet voor morgen godsdienst leren! BORRING!!. Heeft iemand tips hoe ik dat het beste kan leren? Graag reageren hierr. Danku!. Schoolliertje Ik neem aan dat de docent niet vandaag heeft opgegeven dat er morgen een toets komt. Vaak wordt dit minimaal een week van te voren aangegeven. Dat is niet voor niets overigens want als je een week lang elke dag een half uurtje leert dan onthou je meer dan als je in 1 dag een uur of 4 gaat leren. Je had dus al een weekje eerder moeten beginnen met leren, dan had ik wel wat nuttige tips willen geven, nu is het het je eigen schuld en zul je morgen waarschijnlijk genadeloos onderuit gaan. Ik kan het weten, ik leer ook zelden. Voordeel is dat ik in de les/college wel altijd goed oplet en ook nog eens vrij makkelijk kan onthouden. Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 17 april 2008 Rapport Share Geplaatst 17 april 2008 wat moet je leren precies? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 17 april 2008 Rapport Share Geplaatst 17 april 2008 Oke,, bedankt. Ik zal het ONTHOUDEN . Link naar bericht Deel via andere websites
Persilman 0 Geplaatst 17 april 2008 Rapport Share Geplaatst 17 april 2008 Probeer eens te bedenken (mocht je de vragen niet hebben ) welke vragen je leraar gaat stellen. (een oud proefwerk kan ook handig zijn), en ga dan de antwoorden op die vragen zoeken in je boek, en bedenk daarbij dan ook welke antwoorden, de leraar graag wil horen. En dat leer je dan uit je hoofd, als je het al niet onthouden hebt, omdat je het opgezocht hebt. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 17 april 2008 Rapport Share Geplaatst 17 april 2008 Nou, dan toch maar een kleine tip. Verdoe hier niet je kostbare tijd en ga leren. Link naar bericht Deel via andere websites
E-line 0 Geplaatst 17 april 2008 Rapport Share Geplaatst 17 april 2008 maak een samenvatting van de stof... dan heb je 3/4 al geleerd... leer dan die samenvatting nog een keer, dan ben je al een heel eind. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 17 april 2008 Rapport Share Geplaatst 17 april 2008 Wat ook een mooie en makkelijk uit te voeren tip is: Leg het boek wat je moet leren onder je kussen als je gaat slapen. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 17 april 2008 Rapport Share Geplaatst 17 april 2008 Dat heb ik eens gedaan, en toen had ik een onvoldoende Niet doen dus Mijn tip is inderdaad samenvattingen maken, en die lezen ennog eens lezen en weer lezen en opnieuw lezen. En dan lezen als in: aandachtig lezen wat er staat en niet 'even gauw doorlezen'. Dat werkt niet namelijk Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten