Spring naar bijdragen

Godsdienst leren.


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hoii.

Ik heb een vraag > (en nee... ik ben niet gelovig.)

Ik moet voor morgen godsdienst leren! BORRING!!.

Heeft iemand tips hoe ik dat het beste kan leren?

Graag reageren hierr.

Danku!.

Schoolliertje

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoii.

Ik heb een vraag > (en nee... ik ben niet gelovig.)

Ik moet voor morgen godsdienst leren! BORRING!!.

Heeft iemand tips hoe ik dat het beste kan leren?

Graag reageren hierr.

Danku!.

Schoolliertje

Ik neem aan dat de docent niet vandaag heeft opgegeven dat er morgen een toets komt. Vaak wordt dit minimaal een week van te voren aangegeven. Dat is niet voor niets overigens want als je een week lang elke dag een half uurtje leert dan onthou je meer dan als je in 1 dag een uur of 4 gaat leren. Je had dus al een weekje eerder moeten beginnen met leren, dan had ik wel wat nuttige tips willen geven, nu is het het je eigen schuld en zul je morgen waarschijnlijk genadeloos onderuit gaan.

Ik kan het weten, ik leer ook zelden. Voordeel is dat ik in de les/college wel altijd goed oplet en ook nog eens vrij makkelijk kan onthouden. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Probeer eens te bedenken (mocht je de vragen niet hebben smile.gif ) welke vragen je leraar gaat stellen. (een oud proefwerk kan ook handig zijn), en ga dan de antwoorden op die vragen zoeken in je boek, en bedenk daarbij dan ook welke antwoorden, de leraar graag wil horen.

En dat leer je dan uit je hoofd, als je het al niet onthouden hebt, omdat je het opgezocht hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat heb ik eens gedaan, en toen had ik een onvoldoendepuh2.gif Niet doen duspuh2.gif

Mijn tip is inderdaad samenvattingen maken, en die lezen ennog eens lezen en weer lezen en opnieuw lezen. En dan lezen als in: aandachtig lezen wat er staat en niet 'even gauw doorlezen'. Dat werkt niet namelijkknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid