Spring naar bijdragen

90 minuten in de hemel


Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

ik heb laatst een boek gelezen over de hemel en was benieuwd hoe jullie tegen de hemel aankijken. Kijken jullie ernaar uit om er te zijn, of is t leven hier ook ok en mag dat nog even wachten?

Het boek dat ik heb gelezen gaat over Don Piper, een man die bij een auto-ongeluk gestorven is. Na 90 minuten kwam hij weer tot leven... 90 minuten heeft hij in de hemel kunnen kijken.

Meestal sta ik behoorlijk sceptisch tegenover (bijna)doodervaringen. Maar dit verhaal is anders. 'Jaja dat zeggen ze allemaal' zal je wel denken.

Ik zou zeggen: ik daag je uit, pak het boek en oordeel zelf.

De eerste 3 hoofdstukken geven een beschrijving van hoe hij de hemel ervaren heeft, daarna word je weer met beide benen op aarde geplant en lees je over zijn herstelperiode. Een boek dat echt aan te raden is!

Hieronder een linkje naar het filmpje dat de uitgeverij heeft gemaakt:

link

Wat is jullie visie over de hemel? Heb je er zin in?

Groetjes,

Inge

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, ik heb absoluut geen zin in de hemel.

Ik zie de nieuwe aarde wel zitten, daar hebben ze al een mooie woning voor mij en mijn familie staan.

Het ziet er uit als Rothenburg o/d T, een knus huisje, met een open haard onze katten erbij, met kerst altijd sneeuw de zomers altijd heerlijk, lekker eten en drinken, altijd gezellig met elkaar, zo iets. Ik kan niet wachten. party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hee Inkie (knipoog_dicht.gif),

Ik heb het filmpje gezien, het meeste kende ik al omdat je dat al verteld had, maar het zag er niettemin erg indrukwekkend uit. Ook dat je Don Piper in dat ziekenhuisbed lag, helemaal toegetakeld... en dan later met die koters op schoot, echt mooi! Ik ga het boek absoluut eens lezen binnenkort, want ik ben erg benieuwd geworden.

X Es

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hey allemaal,

ik heb laatst een boek gelezen over de hemel en was benieuwd hoe jullie tegen de hemel aankijken. Kijken jullie ernaar uit om er te zijn, of is t leven hier ook ok en mag dat nog even wachten?

Het boek dat ik heb gelezen gaat over Don Piper, een man die bij een auto-ongeluk gestorven is. Na 90 minuten kwam hij weer tot leven... 90 minuten heeft hij in de hemel kunnen kijken.

Meestal sta ik behoorlijk sceptisch tegenover (bijna)doodervaringen. Maar dit verhaal is anders. 'Jaja dat zeggen ze allemaal' zal je wel denken.

Ik zou zeggen: ik daag je uit, pak het boek en oordeel zelf.

De eerste 3 hoofdstukken geven een beschrijving van hoe hij de hemel ervaren heeft, daarna word je weer met beide benen op aarde geplant en lees je over zijn herstelperiode. Een boek dat echt aan te raden is!

Hieronder een linkje naar het filmpje dat de uitgeverij heeft gemaakt:

Wat is jullie visie over de hemel? Heb je er zin in?

Groetjes,

Inge

Grappig dat er blijkbaar tijd bestaat in de hemel. Volgens mij is dat namelijk iets typisch menselijks en is het God totaal vreemd.knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je het boek leest zal je merken dat je helemaal gelijk hebt. De schrijver noemt meerdere malen dat hij zich moet behelpen met aardse termen en daardoor dus zijn verhaal moet beperken. Je kan de hemel niet exact beschrijven met aardse termen, tblijft slechts een benadering. De 90 minuten die genoemd worden, zijn aardse minuten. Hij is 90 minuten na het ongeluk weer tot leven gekomen. Daar is de tijd aan afgemeten...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dé hemel bestaat niet, want voor iedereen is de hemel weer anders en mijn hemel past niet bij de hemel die in de Bijbel beschreven wordt.

Ik denk dat jullie een veel te positieve voorstelling van de hemel hebben. De hemel is niet meer dan een plek waar je tot in alle eeuwigheid Gods lof mag zingen. Lijkt me een dodelijk saaie plek smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dé hemel bestaat niet, want voor iedereen is de hemel weer anders en mijn hemel past niet bij de hemel die in de Bijbel beschreven wordt.

Ik denk dat jullie een veel te positieve voorstelling van de hemel hebben. De hemel is niet meer dan een plek waar je tot in alle eeuwigheid Gods lof mag zingen. Lijkt me een dodelijk saaie plek
smile.gif
.

binnen jouw referentiekader bestaat er geen hemel. Dat wil niet zeggen of er nu wel of geen hemel is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dé hemel bestaat niet, want voor iedereen is de hemel weer anders en mijn hemel past niet bij de hemel die in de Bijbel beschreven wordt.

Ik denk dat jullie een veel te positieve voorstelling van de hemel hebben. De hemel is niet meer dan een plek waar je tot in alle eeuwigheid Gods lof mag zingen. Lijkt me een dodelijk saaie plek
smile.gif
.

Zolang er een complete backline en andere muzikanten zijn, ach, dan zal het wel meevallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dé hemel bestaat niet, want voor iedereen is de hemel weer anders en mijn hemel past niet bij de hemel die in de Bijbel beschreven wordt.

Ik denk dat jullie een veel te positieve voorstelling van de hemel hebben. De hemel is niet meer dan een plek waar je tot in alle eeuwigheid Gods lof mag zingen. Lijkt me een dodelijk saaie plek
smile.gif
.

Als mens ben je geschapen om God lief te hebben en met Hem om te gaan. De hemel is de totale vervulling van je levensdoel en is dus puur geluk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk allereerst niet dat er een hemel bestaat. Al dan niet vind ik het een veel prettigere gedachten om op te gaan in het niets. Een soort eeuwige slaap dus. Het geeft aan, dat ik mijn leventje op aarde volstrekt zinloos vertoef. Heerlijk toch?

En wie weet, word je ooit wel weer geboren uit het niets. Of op een andere buitenaardse planeet. Want misschien is de kans maar minimaal dat je hier precies op deze aarde leeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat is jullie visie over de hemel? Heb je er zin in?

Voor sommige mensen hoop ik van harte dat er een hemel is, omwille van het verrotte leven dat ze hier op aarde is toebedeeld. Voor mezelf zit ik er niet op te wachten, ik vind het veel te boeiend om na te denken over het leven, en ik ben ook wel gecharmeerd van de gedachte dat dit absurde leven juist daarom waardevol is, omdat het eindig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Voor sommige mensen hoop ik van harte dat er een hemel is, omwille van het verrotte leven dat ze hier op aarde is toebedeeld.

Als zo iemand dood is gegaan, en er is niets meer, zie ik geen reden voor dan op dat moment nog medelijden (wel, wat erg dat hij zo een slecht leven heeft gehad natuurlijk). Alles is immers weg en het is net alsof het er nooit geweest is. Dus ook geen lijden meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als zo iemand dood is gegaan, en er is niets meer, zie ik geen reden voor medelijden. Alles is immers weg en het is net alsof het er nooit geweest is. Dus ook geen lijden meer.

Ik vraag me af hoe je naar het "niets" kunt verlangen. Als mens wil je toch niets liever dan existeren en tot ontwikkeling komen? Het verlangen naar het niet-zijn lijkt me een ongezonde neiging.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik vraag me af hoe je naar het "niets" kunt verlangen. Als mens wil je toch niets liever dan existeren en tot ontwikkeling komen? Het verlangen naar het niet-zijn lijkt me een ongezonde neiging.

Zolang het leven duurt, wil ik er zoveel mogelijk uithalen. Maar als ik oud ben, en ik heb een mooi leven gehad, is er niets ergs aan, en op het moment voordat je dood gaat denk ik zelfs een prettige gedachte, om in het niets op te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Zolang het leven duurt, wil ik er zoveel mogelijk uithalen. Maar als ik oud ben, en ik heb een mooi leven gehad, is er niets ergs aan om in het niets op te gaan.

Ik weet niet. Het lijkt tegen de oermenselijke gevoelens in te gaan om het niet erg te vinden "in het niets te verdwijnen". Het klink ook meer als een gelaten acceptatie dan als een bron van vreugde.knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Het lijkt tegen de oermenselijke gevoelens in te gaan om het niet erg te vinden "in het niets te verdwijnen".

Dat het tegen de oergevoelens ingaat ben ik zeker met je eens. Dat kan te maken hebben met een drang te overleven, en misschien wel een van de redenen zijn waarom religie is ontstaan. Mensen zijn immers vaak bang voor het niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat het tegen de oergevoelens ingaat ben ik zeker met je eens. Dat kan te maken hebben met een drang te overleven, en misschien wel een van de redenen zijn waarom religie is ontstaan. Mensen zijn immers vaak bang voor het niets.

Dat het niet tegen de oergevoelens ingaat geeft aan dat de mens helemaal niet bedoeld is om te sterven maar om te leven.smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid