Spring naar bijdragen

De nieuwe Uri Geller


Aanbevolen berichten

Quote:

Je opent toch een soort deur naar de geestelijke wereld (vb: glaasje draaien?)

Oh, de deur naar de geestelijke wereld. Ja, dat zou ik zoeken in gruwelen als glaasje draaien en derderangs goochelshows. Ik geloof niet in Het Kwaad met hoofletters, maar als ik dat ergens in zou zoeken zou het toch meer zijn in iets wat uhm meer duidelijk kwaadaardig is. Ik kan namelijk glaasje draaien wat ik wil maar echt iets zinnigs komt er niet uit. Laat staan iets kwaadaardigs.

Verder is het jouw subjectieve beleving van dingen. Als ik een horrorfilm heb gezien is een donkere kelder daarna ook even enger dan normaal, maar dat is heel makkelijk te verklaren zonder jouw (trouwens totaal onbijbelse) deur naar de geestelijke wereld.

Even terugkomend op Uri en zijn show: het is een googelshow en geen eens een goede. Hans Klok doet het ug keer beter en geeft gewoon toe dat eea bedrog is. De logische conclusie is dat dit hoogstwaarschijnlijk bedrog is van mindere kwaliteit en veel van de trucks zijn trouwens gewoon erg doorzichtig gegoogel van kinderfeestjesniveau. Niet waar ik me mee bezig zou houden als ik Satan zou zijn, en als ongelovige sta ik natuurlijk vrij dicht bij satan.

Moet je dan maar gewoon kijken? Nou, alleen als je je verveelt en je niets beters te doen hebt en bovenal als je vind dat je te veel goede smaak hebt. Moet je van Het Grote Kwaad kijken? alleen als je internetverbinding uit is gevallen en je niemand digitaal kunt stalken en/of pesten.

Kijk ik zelf? een beetje: ik blijf er tijdens het zappen wel eens op plakken, maar ik heb nog nooit een show afgekeken laat staan dat ik er voor ben gaan zitten.

"De nieuwe Uri Geller?" Mostly Harmless


Samengevoegd:

Nog twee opmerkingen:

A) Waaruit blijkt dat Uri Gellers show kwaadaardig is (bijvoorbeeld: kijkers ervan vermoorden meer mensen, gaan vaker vreemd, vrijen onveilig ergo meetbare kwaadaardigheid dus) en als dat nergens uit blijkt waar maak je je druk om?

en B) daaraan gelijk: waarom zou je je niet in de eerste plaats druk maken om meetbare kwaadaardighed als moord, vreemdgaan en onveilig vrijen in plaats van iets onzinnigs als een goochelshow?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 119
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nou je mag je wel wat beter informeren denk want dat programma is zo occult als het maar kan.ik snap dat je daar alleen al naar kan kijken als christen.


Samengevoegd:

Je kan wel zien hoe diep de duivel al zit in zoveel christenen.Er komt zelfs een soort bloed zuigende vampier in voor.moet je verder nog wat uitleggen.ga is diep in je hart kijken.

Je weet dat het fout is.lees je bijbel Jezus waarschuwd je ervoor, meerdere malen zelfs.God zegt zelfs dat als je dit soort dingen kijkt en gelooft vind hij het nog erger als moord.Deze mensen doen zich voor als niet normalen mensen,bovennatuurlijk.zo heb God ons niet gemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Deut. 18:10-12

Niemand van jullie moet zich bezig houden met waarzeggerij, tovenarij en andere occulte dingen. God haat deze dingen.

Als satan mij probeert te verleiden, schuil ik bij God en zeg Nee tegen hem

Jac. 4:7

Mijn leven is alleen van de Here Jezus Christus. Amen.

1 kor. 8:6

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mjah, een logische vraag vind ik, is naar een tv programma kijken waarin iemand de illusie wekt over bovennatuurlijke krachten te beschikken - wat die show en Uri Geller stiekem in feite zijn - hetzelfde als waar de bijbel op doelt met bezighouden met occultisme?

Is op afstand toekijken via een tv toestel gelijk bezighouden met occultisme? Doelt deze bijbeltekst echt op het beoefenen van occultisme en aanverwante zaken of laat deze tekst nog wel ruimte over voor het observeren van een truucje waarin iemand doet alsof hij bovennatuurlijke krachten beschikt?

Zoals jullie, God is Groot! en Pieters het brengen is het nogal ongenuanceerd en ben je misschien wat te voorzichtig. Wat natuurlijk nooit overbodige luxe is, het is tenslotte je ziel waar je je op aangevallen voelt, het kan een verleiding zijn. Maar om dit dan gelijk te brengen als een regel voor iedereen is misschien wat teveel van het goeie.

Niet om Uri Geller goed te praten trouwens, de tv is sowieso een langzaamwerkend stuk werelds vergif waar een christen per definitie zijn vertier en vermaak niet vandaan moet halen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nou je mag je wel wat beter informeren denk want dat programma is zo occult als het maar kan.ik snap dat je daar alleen al naar kan kijken als christen.

Weet je wel wat het woord occult betekend?

Quote:
Je kan wel zien hoe diep de duivel al zit in zoveel christenen.Er komt zelfs een soort bloed zuigende vampier in voor.moet je verder nog wat uitleggen.ga is diep in je hart kijken.

Je weet dat het fout is.lees je bijbel Jezus waarschuwd je ervoor, meerdere malen zelfs.God zegt zelfs dat als je dit soort dingen kijkt en gelooft vind hij het nog erger als moord.Deze mensen doen zich voor als niet normalen mensen,bovennatuurlijk.zo heb God ons niet gemaakt.

Laat maar, je zegt het al: occult = niet normaal. In mijn boekje zijn de mensen die een lullige goochelshow erger vinden dan moord de enge, niet normale mensen, maar goed ik ben een heiden heh?

Link naar bericht
Deel via andere websites

In feite heeft pieters best een punt, hij onderbouwt zijn mening ook met de bijbel, iets dat op dit forum erg gewenst is. Misschien is het een idee om niet zo vervelend te doen als iemand z'n mening geeft Marinus? Helemaal niet als diegene nog niet zo lang op het forum is en jouw reacties waarschijnlijk nog niet helemaal zo in kan schatten zoals de mensen die hier al wel wat langer lopen doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Niet om Uri Geller goed te praten trouwens, de tv is sowieso een langzaamwerkend stuk werelds vergif waar een christen per definitie zijn vertier en vermaak niet vandaan moet halen.

Wijze woorden van een wijze man widegrin.gif

Wij hebben geen teevee, maar ik mis het ook geen moment.. Wat een pulp.. nooo.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

De hele show van de nieuwe Uri Geller heeft op zich niks te maken met occultisme. Het zijn goochelaars/illusionisten. De enige deelnemer die wel verwijst naar occulte praktijken is Vincent Neel. Hij smukt zijn show op met zogenaamde voodoo ed. Dat is iets wat ik afkeur, al doet hij ook niks anders dan een goochelact opvoeren. Het heeft allemaal een hoog Hans Klok gehalte, de show kent veel acts die Hans Klok ook weleens heeft gedaan, en het heeft verder niks met mentalisme te maken.

Kort samengevat denk ik dat de act's van Vincent Neel wat dubieus zijn doordat hij wel(ook al doet hij net alsof) voodoo rituelen ed. verwerkt in zijn act, ook als is de act zelf een pure goochel act. Het feit dat Vincent Neel wel interesse heeft voor occulte zaken zoals voodoo is inderdaad een dubieuze zaak. Voor de rest is het wel duidelijk dat de acts van Vincent nep zijn, omdat hij gewoon een goochelaar/illusionist is, op zijn site kan je hem zelfs huren voor kinderfeestjes(misschien is na zijn deelname aan de Uri Gellershow de klandizie afgenomen, of misschien juist niet en wil men juist een vampier op een kinderfeestje hebben die goochelacts uitvoerd)

Maar de acts zelf zijn vergelijkbaar met die van Hans Klok, niks geen speciale krachten. Zelfs Uri Geller heeft geen speciale krachten, allemaal nep. Alleen Hans Klok geeft toe dat zijn acts Illusie zijn, en dan nog vind ik het knap, maar Uri Geller beweerd spaciale krachten te hebben, en dat vind ik misleidend!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoelde het met een lading sarcasme.

Wicca is een moderne versie van de oude natuurgodsdiensten uit Europa die effectief door de christenen zijn uitgeroeid... uh ik bedoel ontmoedigd. Ik denk niet dat het nieuwe wicca veel verwantschap heeft met het nieuwe, maar de afkeer van een deel van de christenen voor wicca is denk ik te herleiden op een vroegchristelijk bijgeloof aan de ene kant en demonisering van "heidense" godsdiensten door de vroege christenen anderzijds.

De Satanskerk is in het kort een vorm van egocentrisch en anti-theistisch ongeloof.

Beide levensovertuigingen zijn naar mijn mening tamelijk onschuldig en hebben hun slechte naam vooral te danken aan aan demonisering door mensen uit de evangelische hoek die dat met een beetje mazzel doen zonder zich ook maar in iets te verdiepen.

Als je dan een religie wil demoniseren doe dan eentje die echt leidt tot enorme misstanden zoals bijvoorbeeld de Islam (of het christendom, maar goed dat is dan weer lullig om te zeggen)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid