Spring naar bijdragen

Direct weg uit Afghanistan.


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

en toch ben ik maar wat blij
*
dat de geallieerden niet dachten:
"gezien de weerstand -- al die mensen die bij de NSB zitten en meevechten in de duitse legers -- wil nederland onze "hulp" kennelijk niet

--------

*
) Ik vind duits een uitermate beroerde taal
smile.gif

Aan de andere kant: de duitsers kwamen ons ook "bevrijdden" in de eerste plaats. Je hebt een punt ja, maar ik vraag me heel erg af hoeveel draagvlak de nederlanders in afganistaan hebben. Ze staan nou niet direct en masse aan de weg met de NL vlag te zwaaien ed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nou ja,

De motieven zijn niet anders. Het ging om Bin Laden en het Taliban regime.

Ik geloof best dat de Bush regering al vergaande plannen had liggen. Die hebben ze nu ook al voor Noord Korea.

Tenzij je gelooft dat Bush van plan is Noord Korea binnen te vallen is dat niet hetzelfde. Lees het nog maar eens:

The couching of the plans as a formal security directive is significant, Miklaszewski reported, because it indicates that the United States intended a full-scale assault on al-Qaida even if the Sept. 11 attacks had not occurred.

Such directives are top-secret documents that are formally drafted only after they have been approved at the highest levels of the White House, and represent decisions that are to be implemented imminently.

Quote:

Nou ja,

De motieven zijn niet anders. Het ging om Bin Laden en het Taliban regime.

Dat lijkt me sterk. Laten we eens kijken naar wat Bush zei over bin Laden: "I don't know where he is. I have no idea and I really don't care. It's not that important. It's not our priority." link (Bron)

Ondertussen stopt de CIA teams die bin Laden moesten zoeken: link

De Taliban dan misschien? Dat lijkt me ook erg onwaarschijnlijk. De VS heeft de Taliban en zulk soort groepen namelijk altijd gesteund. In 2001 stuurde de VS de Taliban nog 43 million dollar in de strijd tegen drugs: link

En na 11 september werden nog honderden Taliban leden naar Pakistan gevlogen:

link

link

De leider van de Taliban, Mullah Omar, is nooit opgepakt en is tot op de dag van vandaag nog steeds het hoofd van de Taliban. Hij is al meerdere malen op miraculeuze wijze ontsnapt omdat groepen militairen geen toestemming kregen achter hem aan te gaan: link

Quote:

Maar ik blijf van mening dat het pakken van Osama en Taliban een juist iets is. Voor de veiligheid van de wereld en voor de inwoners van Afghanistan.

Dat zou ik niet zo snel zeggen. Overal in Afghanistan zijn clusterbommen gebruikt, waarvan 98% van de slachtoffers burgers zijn. Dat komt doordat de Afghaanse burgers geneigd zijn deze bommen op te pakken als ze niet afgaan, omdat ze erg op voedselpakketten lijken die tegelijkertijd gedropt worden:

foodorbomb.jpgKun jij zien welk van de twee je handen vernietigt, en welke vol eten zit? Kun je nagaan als je een 10 jaar oude hongerige Afghaan bent... Erg veel veiliger wordt het er dus niet op voor de inwoners van Afghanistan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In afghanistan is helemaal niks te halen...

In tegenstelling tot Irak, waarbij de complot theorie figuren nog kunnen roepen dat het om olie gaat...

Wat zou een ander motief zijn waarom ze Taliban willen verdrijven?

En dat jaren geleden de Taliban gesteund werd door de VS? Dat had hele andere redenen. Dat had te maken met de keuze tussen moudjahedien (let niet op spelling) en Taliban. Zeg maar wie er gesteund moet worden in een burgeroorlog.

Dus dat er van alles geroepen wordt door een misschien wel vreselijk rancuneuze pakistaanse minister, tja... dat zegt me niks.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De VS gokken altijd op de verkeerde regimes,ook de voormalig en opgehangen dictator van Irak was eens de grote vriend van de VS zo ook de Taliban,nu ineens grote vijand.Laat de VS zelf maar hun oorlogs en vuile spelletje opknappen.Nederland heeft dan niets te zoeken in Afghanistan, en zullen dan ook direct daar moeten vertrekken naar het vaderland .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In Afghanistan is helemaal niks te halen...

Fout. In de Kaspische zee zitten enorme olie voorraden. Al in 1998 wou het Amerikaanse bedrijf Unocal een pijplijn leggen door Afghanistan. link

Dit ging toen echter niet door. Uit een speech van een woordvoerder van hetzelfde bedrijf blijkt dat deze olie voorraden via twee wegen vervoerd zouden kunnen worden:

link

The key question then is how the energy resources of Central Asia can be made available to nearby Asian markets. There are two possible solutions, with several variations. One option is to go east across China, but this would mean constructing a pipeline of more than 3,000 kilometers just to reach Central China. In addition, there would have to be a 2,000-kilometer connection to reach the main population centers along the coast. The question then is what will be the cost of transporting oil through this pipeline, and what would be the netback which the producers would receive.

For those who are not familiar with the terminology, the netback is the price which the producer receives for his oil or gas at the wellhead after all the transportation costs have been deducted. So it's the price he receives for the oil he produces at the wellhead.

The second option is to build a pipeline south from Central Asia to the Indian Ocean. One obvious route south would cross Iran, but this is foreclosed for American companies because of U.S. sanctions legislation. The only other possible route is across Afghanistan, which has of course its own unique challenges. The country has been involved in bitter warfare for almost two decades, and is still divided by civil war. From the outset, we have made it clear that construction of the pipeline we have proposed across Afghanistan could not begin until a recognized government is in place that has the confidence of governments, lenders, and our company.

Vervolgens nadat Afghanistan binnengevallen was door Amerika, en Karzai als marionet op de troon zat werdt er een contract tussen hetzelfde bedrijf en de Afghaanse regering gesloten om deze pijplijn te bouwen: link

Er was nogal een belangenverstrengeling aangezien Karzai eerder nog voor Unocal gewerkt had: link

Quote:

En dat jaren geleden de Taliban gesteund werd door de VS? Dat had hele andere redenen. Dat had te maken met de keuze tussen moudjahedien (let niet op spelling) en Taliban. Zeg maar wie er gesteund moet worden in een burgeroorlog.

Het gekke is dat de Verenigde Staten diezelfde Mujahideen ook steunde onder Brzezinski, via operatie Cyclone. Al die radicale moslims waren eerst nog Amerika's vrienden.

Quote:

Dus dat er van alles geroepen wordt door een misschien wel vreselijk rancuneuze pakistaanse minister, tja... dat zegt me niks.

Tja dat kun je doen. Gewoon ontkennen wat hij zegt zonder met enig bewijs te komen. Hij kon dan natuurlijk wel erg goed raden, aangezien het artikel van 18 september is, en hij zei dat of ze nou bin Laden uitgelevert krijgen of niet ze toch in oktober binnen zouden vallen hetgeen uiteindelijk ook zo bleek te zijn. Wat hij zegt wordt trouwens wel bevestigt door onder andere het MSNBC artikel wat ik je liet zien. En niet alleen MSNBC. Ook hier wordt wederom aangegeven dat er al langer plannen waren om militaire actie te ondernemen: link

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

DA's bijzonder... Dus ik moet gaan bewijzen dat iets wat een pakistaanse minister roept???

hmmmzzz...

Uit de laatste link blijkt duidelijk dat militaire actie tegen Taliban slechts het allerlaatste middel zou zijn, maar dat gezien de ontwikkelingen het onvermijdelijk leek.. Tja...

Die plannen liggen er nu ook wel voor Iran, N Korea en dat soort landen.. geloof me.

En straks gaan alle linkse antiglobalisten daar ook weer van alles over roepen.

Dit soort dingen be-theoretiseren is op deze manier even makkelijk als vertrouwen hebben in democratieen e.d.

Ik wil gelijk toegeven dat er best dingen zijn die uiterst twijfelachtig zijn als het gaat om besluitvorming.

Maar ik ben al dat extreem linkse ge-eikel over die complotten wel een beetje zat...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

DA's bijzonder... Dus ik moet gaan bewijzen dat iets wat een pakistaanse minister roept???

hmmmzzz...

verbaasd.gif Huh?

Quote:
Uit de laatste link blijkt duidelijk dat militaire actie tegen Taliban slechts het allerlaatste middel zou zijn, maar dat gezien de ontwikkelingen het onvermijdelijk leek.. Tja...

Dat zeiden ze over Irak ook:

link

Quote:

Die plannen liggen er nu ook wel voor Iran, N Korea en dat soort landen.. geloof me.

Ja, maar voor de honderdste keer, de plannen voor Afghanistan die gemaakt waren waren van een compleet ander kaliber, de bedoeling was dat ze spoedig zouden worden uitgevoerd:

The couching of the plans as a formal security directive is significant, Miklaszewski reported, because it indicates that the United States intended a full-scale assault on al-Qaida even if the Sept. 11 attacks had not occurred.

Such directives are top-secret documents that are formally drafted only after they have been approved at the highest levels of the White House, and represent decisions that are to be implemented imminently.

Lees het nog een goed door. Het waren plannen die daadwerkelijk uitgevoerd moesten worden, binnen een korte termijn. Vergelijkingen met Noord Korea en andere landen gaan hier dus niet op.

Quote:

En straks gaan alle linkse antiglobalisten daar ook weer van alles over roepen.

Dit soort dingen be-theoretiseren is op deze manier even makkelijk als vertrouwen hebben in democratieen e.d.

Ik wil gelijk toegeven dat er best dingen zijn die uiterst twijfelachtig zijn als het gaat om besluitvorming.

Maar ik ben al dat extreem linkse ge-eikel over die complotten wel een beetje zat...

Bewijs dat het niet waar is zou ik zeggen. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Uittocht uit de strijdmacht met name de Landmacht,reden,wens wel te vechten voor mijn vaderland en het grondgebied en de Europeese Unie,maar niet ergens verweg waar wij niets te zoeken hebben .Ben ook geen bouwvakker dus het land opbouwen doet de tulbanden zelf maar.

Balkenende kwaad en waarwoor de man heeft zelf het vuurtje opgestookt , en nog wordt de man niet wakker,gaat u maar slapen er is niets aan de hand, zijn geestverwant Colijn zei dat ook.we weten de gevolgen.

Nederland moet met ingang van heden als zijn troepen uit Afghanistan terug trekken, wij hebben daar niets te zoeken nul comma nul.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Gek zeg, ik las laatst in een Britse krant dat de Britten in eind 2007 de Taliban aanboden 2000 man voor ze te trainen. Waarom zou dat zijn denken jullie? Hier is het artikel: link

Bonuspunten voor degene die ook kan uitleggen waarom de Nederlandse media hier met geen woord over rept.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

De Nederlandse media is een liegfabriek.

Aaardig dat de soldaten daar hun mond niet houden en zeggen dat ze gewoon aan het vechten zijn,daar zijn ze ook voor ,alleen ze vechten op de verkeerde plaats geen Nederlands belang,velen verlaten het leger, logisch want als een een kogel door een Afgaanse terreur jongen schiet,dan wordt je als de grootste misdadiger over gebracht zwaar geboeit,en dan vraagt de zogenaamde rechter waarom je je geschoten heeft; ja aj ga vooral bij het Nederlandse Leger.persoonlijke moeilijkheden waar je in gebracht wordt zijn verzekerd.

Kortom nu nog weg uit dat land van weerbarstigheid en haatzaaibaarden .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De Nederlandse media is een liegfabriek.

Aaardig dat de soldaten daar hun mond niet houden en zeggen dat ze gewoon aan het vechten zijn,daar zijn ze ook voor ,alleen ze vechten op de verkeerde plaats geen Nederlands belang,velen verlaten het leger, logisch want als een een kogel door een Afgaanse terreur jongen schiet,dan wordt je als de grootste misdadiger over gebracht zwaar geboeit,en dan vraagt de zogenaamde rechter waarom je je geschoten heeft; ja aj ga vooral bij het Nederlandse Leger.persoonlijke moeilijkheden waar je in gebracht wordt zijn verzekerd.

Kortom nu nog weg uit dat land van weerbarstigheid en haatzaaibaarden .

Dus omdat deze dingen op het nieuws zijn, gebeurd het altijd en overal? Wat een logica zeg hamer.gif

Het leger doet daar ook hele goede dingen en schieten niet alleen maar 'Afghaanse terreurjongens' dood en is het niet alleen maar slecht en negatief. Maar blijf jij maar geloven wat de media je voorschotelt

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dus omdat deze dingen op het nieuws zijn, gebeurd het altijd en overal? Wat een logica zeg
hamer.gif

Het leger doet daar ook hele goede dingen en schieten niet alleen maar 'Afghaanse terreurjongens' dood en is het niet alleen maar slecht en negatief. Maar blijf jij maar geloven wat de media je voorschotelt

Goede dingen? Zoals dorpjes van kilometers afstand bekogelen met artillerie? Aangezien dat een beetje moeilijk mikken is en je geen idee hebt waar je nou eigenlijk precies op schiet vallen er dan ook een hoop burgerslachtoffers. Een kleine prijs voor het brengen van vrede en democratie naar Afghanistan. En een verdubbeling in het percentage misvormd geboren kinderen. link

Onze bondgenoot, de VS heeft namelijk besloten om haar kernafval in Afghanistan en Irak te dumpen. In minder dan 2 jaar is het percentage misvormd geboren kinderen hierdoor verdubbelt in Afghanistan. Hoelang die stijging door blijft zetten? Moeilijk te zeggen. In Irak waar ze hier in 1990 mee begonnen lag het aantal misvormd geboren kinderen in 2001 op 116 per 100.000, vergeleken met 11 per 100.000 in 1989. link

Net als het percentage mensen met kanker blijft dit voorlopig gewoon doorstijgen in Irak, dus Afghanistan zal er ook nog niet snel van af zijn.

Maar focus jij je maar vooral op de goede dingen. Nederlandse soldaten die af en toe ergens een school of een moskee opbouwen die vervolgens weer verrotgeschoten wordt door een groep Taliban strijders die net hun wekelijkse per ongeluk op de verkeerde plek gedumpte NAVO bevoorradingen gevonden hebben. link

Soms is het niet zo moeilijk, dan worden ze namelijk op 100 meter afstand van het huis van een Taliban commandant gedropt: link

Maargoed, ze zullen vast te dom zijn om te weten hoe ze die wapens gebruiken moeten. Behalve als ze getraind zijn door de Britten. De Britten denken namelijk dat als ze hun vijanden gaan trainen die zo dankbaar zullen zijn dat ze hun verleden als Taliban strijders wel vergeten en spontaan aan de kant van de goederikken gaan vechten.

Karzai en de Taliban snappen dit soort slimme plannen niet, de Taliban dacht dat de Britten ze aan het helpen waren (hoe komen ze daar nou weer bij?) en Karzai werdt er zo boos van dat hij 2 Britse diplomaten het land uit gooide.

link

Dit plan wouden de Britten gaan uitvoeren in Musa Qala, een district in het zuiden van Helmand, de provincie die verantwoordelijk is voor de helft van Afghanistan's opiumteelt.

Toevallig hadden de Britten nog zo'n geniaal plan voor deze provincie. Wat nou als ze stiekem vrede zouden sluiten met de Taliban en vervolgens stilletjes Musa Qala achter zouden laten, de Talibanstrijders op hun mooie blauwe ogen vertrouwend dat ze hetzelfde zouden doen en niet stiekem deze opiumgoudmijn over zouden nemen zodra de Britten weg zijn? link Een geniaal plan. Gek genoeg hield de Taliban zich niet aan de deal en nam zodra de Britten weg waren de stad weer over. Zonder een schot te hoeven lossen. link

Het vreemde is dat dit niet bij 1 "vredesverdrag" is gebleven. Er zijn in het zuid-westen van Afghanistan, waar de meeste Opium geteeld wordt, meerdere "vredesverdagen" gesloten. Het meest bizarre is dat bij al deze vredesverdragen de Taliban er het meeste voordeel bij had.

Maargoed, concentreer je maar op de positieve kanten van de missie in Afghanistan, het opbouwen van schooltjes en moskeetjes, want als het zo doorgaat zitten "onze jongens" er nog wel een tijdje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Gek zeg, nu bericht Press TV dat de Taliban een groen licht gekregen hadden van de Amerikaanse troepen om de gevangenis aan te vallen. Wel vervelend natuurlijk, dat al die mannen nu weer op vrije voeten zijn, nu moeten we nog langer in Afghanistan blijven om al die lui weer te bestrijden. Maarja, dat kun je verwachten als er uren lang geweld is, en de Amerikanen komen niet opdagen:

link

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid