annzie 1 Geplaatst 1 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2008 Hey mensen, Ik ben op zoek naar een goed, liefst gratis of anders niet al te duur programma om muziek mee te maken. Ik gebruik nu de trial-versie van NoteWorthy Composer, maar dat vind ik -zelfs als beginner- niet echt geweldig. Je kan er wel liedjes mee maken maar de gitaar klinkt niet echt als gitaar en de piano niet als piano enzovoorts. Eigenlijk klinken alleen de drums zoals ze zouden moeten klinken. Wie heeft er tips voor mij? Alvast dankjewel Link naar bericht Deel via andere websites
Zion13 0 Geplaatst 1 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2008 Power Tab Editor. Je moet dan wel weten hoe een gitaar werkt, want daarvoor is het gemaakt. Het is nl. zo dat je de muziek maakt door de posities van de noten op gitaar aan te geven met getallen, dus voor een niet-gitarist is het niet aan te raden. Maar 't is wel gratis. Edit: Het is meer om te componeren, niet om als muziekbestand op te slaan of zo. Link naar bericht Deel via andere websites
Mattijs 0 Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Voor gevorderden is er Sonar. Zowel voor windows als Mac. Een programma met allerhande content die echt heeeel erg goed klinkt. Daarnaast heb je cubase en logic pro. Succes. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Niet te duur Mattijs ... Link naar bericht Deel via andere websites
Ikraj 0 Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Audacity? Maar dat is eigenlijk meer om bestaande liedjes te bewerken. Wel gratis, btw Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Quote: Hey mensen, Ik ben op zoek naar een goed, liefst gratis of anders niet al te duur programma om muziek mee te maken. Ik gebruik nu de trial-versie van NoteWorthy Composer, maar dat vind ik -zelfs als beginner- niet echt geweldig. Je kan er wel liedjes mee maken maar de gitaar klinkt niet echt als gitaar en de piano niet als piano enzovoorts. Eigenlijk klinken alleen de drums zoals ze zouden moeten klinken. Wie heeft er tips voor mij? Alvast dankjewel Sjaloom annzie, Dat komt omdat NoteWorthy in beginsel een notenschrijfprogramma is. Voor de instrumenten maakt het gebruik van het MIDI-formaat. MIDI is niets meer dan een serie opdrachten die je het keyboard op je geluidskaart geeft. Je geeft het keyboard dus bijvoorbeelde opdracht om die en die reeks af te spelen, zodat jij de vijfde van Beethoven hoort. De kwaliteit van het geluid in MIDI is dus sterk afhankelijk van je geluidskaart. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Je kan tracker programma's proberen. Probeer eens Skaletracker of Realtracker. Het is een aparte benadering van muziek maken met een programma en vergt wel wat inspanning om door te krijgen, maar je kan er alles mee. Een maat van mij heeft er hele albums mee gecomponeerd. Link naar bericht Deel via andere websites
Mattijs 0 Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 Quote: Op dinsdag 05 februari 2008 13:13:40 schreef Raido het volgende: Niet te duur Mattijs ... Naja, hoeft natuurlijk niet duur te zijn if you know what I mean. Er zijn van die programma's overigens ook demo versies, om te proberen of het wat voor je is. wellicht is dat het proberen waard. Ik kan wel even kijken of ik aan windowsversies van die software kan komen. Link naar bericht Deel via andere websites
Lindeman 0 Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 Sony Acid Pro heerscht! Ik maak er alles mee, maar is vooral dance/loop gericht. Verder zou je Reason is kunnen proberen of FL Studio. Als je echt plugins als gitaar wilt gaan gebruiken moet je er wel op letten dat het programma wat je kiest VSTi's ondersteunt. Voor de duidelijkheid; VST'i zijn software in de vorm van virtuele instrumenten. Nadeel van deze dingen is dat ze vrij veel van je PC vergen. Het dan ook aan te bevelen om voldoende werkgeheugen te hebben. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 6 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 Gaaf mensen, ik ga eens even uitzoeken welke voor mij het beste werkt Ik heb namelijk geen instrumenten met midi-uitgang, dus alles wat ik verzin moet ik óf onthouden (doe ik meestal) óf ik moet het (gelijk) opschrijven, dus dan is een beetje simpel programmaatje wel makkelijk Voorderest ben ik natuurlijk nog niet bepaald into al die computer-muziek-software-termen enzo dus ik ben wel even bezig met uitzoeken Maar in ieder geval super bedankt! Link naar bericht Deel via andere websites
RawRanX 0 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 Fruity Loops & Propellerhead reason zijn wel DE "amateur" muziek maak programma's Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 Nou je het zegt, volgens mij kosten de eerste versies daarvan ook weer niet zo belachelijk veel om ze ervoor te laten liggen, wil je een klein beetje serieuze hobbyist zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Zion13 0 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 Je kan ook naar een muziekhandel gaan en zo'n notenblok kopen. Je kant 't dan niet afspelen op de pc, maar 't is wel een stuk goedkoper (en het heeft ook wat persoonlijkers). Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 of blancsheetmusic.com gebruiken. sibelus schijnt ook zo'n programma te zijn. Zelf heb ik Finale NotePad wel eens gebruikt. Dat werkt best wel heel oke.. Verder is er ook Virtual Studio. Favo prog blijft overigens wel GarageBand, van Apple... Link naar bericht Deel via andere websites
RawRanX 0 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 Quote: Op vrijdag 07 maart 2008 09:19:13 schreef AndreasJ het volgende: Nou je het zegt, volgens mij kosten de eerste versies daarvan ook weer niet zo belachelijk veel om ze ervoor te laten liggen, wil je een klein beetje serieuze hobbyist zijn. Hoe sluit jij je drumstel op je pentium 1 aan dan? Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 7 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2008 Quote: Op vrijdag 07 maart 2008 17:34:05 schreef RawRanX het volgende: [...] Hoe sluit jij je drumstel op je pentium 1 aan dan? Een koptelefoon aansluiten op de lijningang en dan met Cool Edit Pro. Voor mijn laptop ga ik denk ik Audacity proberen. Electronische drumstellen kan je op een midi-interface, die volgens mij worden geleverd met software aansluiten. Compleet gratis en legaal. Link naar bericht Deel via andere websites
Ults 0 Geplaatst 5 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2008 ik heb zelf FL studio XXL producer edition maar die is behoorlijk duur! Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten