Spring naar bijdragen

Muziek-maak-programaatjes


Aanbevolen berichten

Hey mensen,

Ik ben op zoek naar een goed, liefst gratis of anders niet al te duur programma om muziek mee te maken. Ik gebruik nu de trial-versie van NoteWorthy Composer, maar dat vind ik -zelfs als beginner- niet echt geweldig. Je kan er wel liedjes mee maken maar de gitaar klinkt niet echt als gitaar en de piano niet als piano enzovoorts. Eigenlijk klinken alleen de drums zoals ze zouden moeten klinken.widegrin.gif

Wie heeft er tips voor mij? Alvast dankjewelsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Power Tab Editor. Je moet dan wel weten hoe een gitaar werkt, want daarvoor is het gemaakt. engel.gif Het is nl. zo dat je de muziek maakt door de posities van de noten op gitaar aan te geven met getallen, dus voor een niet-gitarist is het niet aan te raden. Maar 't is wel gratis. smile.gif

Edit: Het is meer om te componeren, niet om als muziekbestand op te slaan of zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Hey mensen,

Ik ben op zoek naar een goed, liefst gratis of anders niet al te duur programma om muziek mee te maken. Ik gebruik nu de trial-versie van NoteWorthy Composer, maar dat vind ik -zelfs als beginner- niet echt geweldig. Je kan er wel liedjes mee maken maar de gitaar klinkt niet echt als gitaar en de piano niet als piano enzovoorts. Eigenlijk klinken alleen de drums zoals ze zouden moeten klinken.
widegrin.gif

Wie heeft er tips voor mij? Alvast dankjewel
smile.gif

Sjaloom annzie,

Dat komt omdat NoteWorthy in beginsel een notenschrijfprogramma is. Voor de instrumenten maakt het gebruik van het MIDI-formaat. MIDI is niets meer dan een serie opdrachten die je het keyboard op je geluidskaart geeft. Je geeft het keyboard dus bijvoorbeelde opdracht om die en die reeks af te spelen, zodat jij de vijfde van Beethoven hoort. De kwaliteit van het geluid in MIDI is dus sterk afhankelijk van je geluidskaart.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Niet te duur Mattijs ...
knipoog_dicht.gif

Naja, hoeft natuurlijk niet duur te zijn if you know what I mean. puh2.gif

Er zijn van die programma's overigens ook demo versies, om te proberen of het wat voor je is. wellicht is dat het proberen waard.

Ik kan wel even kijken of ik aan windowsversies van die software kan komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sony Acid Pro heerscht!

Ik maak er alles mee, maar is vooral dance/loop gericht. Verder zou je Reason is kunnen proberen of FL Studio.

Als je echt plugins als gitaar wilt gaan gebruiken moet je er wel op letten dat het programma wat je kiest VSTi's ondersteunt. Voor de duidelijkheid; VST'i zijn software in de vorm van virtuele instrumenten. Nadeel van deze dingen is dat ze vrij veel van je PC vergen. Het dan ook aan te bevelen om voldoende werkgeheugen te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gaaf mensen, ik ga eens even uitzoeken welke voor mij het beste werktsmile.gif Ik heb namelijk geen instrumenten met midi-uitgang, dus alles wat ik verzin moet ik óf onthouden (doe ik meestalwidegrin.gif) óf ik moet het (gelijk) opschrijven, dus dan is een beetje simpel programmaatje wel makkelijksmile.gif Voorderest ben ik natuurlijk nog niet bepaald into al die computer-muziek-software-termen enzo dus ik ben wel even bezig met uitzoekensmile.gif Maar in ieder geval super bedankt!smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

of blancsheetmusic.com gebruiken.

sibelus schijnt ook zo'n programma te zijn. Zelf heb ik Finale NotePad wel eens gebruikt. Dat werkt best wel heel oke.. Verder is er ook Virtual Studio.

Favo prog blijft overigens wel GarageBand, van Apple...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoe sluit jij je drumstel op je pentium 1 aan dan?
smile.gif

Een koptelefoon aansluiten op de lijningang en dan met Cool Edit Pro. Voor mijn laptop ga ik denk ik Audacity proberen. Electronische drumstellen kan je op een midi-interface, die volgens mij worden geleverd met software aansluiten. Compleet gratis en legaal. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid