Spring naar bijdragen

zoek gitaarakkoorden van chr. liedj


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hallo allemaal..

Ik ben onlangs gestart met gitaarles.. Maar de liedjes die aangeboden krijg zijn niet echt relevant voor in mijn kleuterklas..

Ik ben op zoek naar leuke kinderliedjes, christelijke kinderliedjes met gitaarakkoorden..

Kan iemand mij op weg helpen..

Alvast bedankt..

Lieve groet Moniek

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Moniek,

Er is tegenwoordig een opwekkingsboek voor kinderen.

Zelfde principe als de gewone opwekking, maar dan voor kids.

Met klassiekers als: Is je deur nog op slot, rivier vol van vrede, blij blij mijn hartje is zo blij en al dat soort dingen.

Ook verkrijgbaar als gitaarakkoorden mapje.

Je kunt eens kijken bij opwekking, of bij je plaatselijke bijbelshop.

Succes...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tussentijds is die slome bundel die wij in de kerk gebruiken
nosmile.gif

Grinnik... widegrin.gif

Wij hebben de psalmberijming van 1773 nog steeds... widegrin.gifwidegrin.gifwidegrin.gifwidegrin.gif Niet klagen dus jij... Als er iemand reden heeft tot klagen, ben ik het wel widegrin.gifwidegrin.gifwidegrin.gif

Voor de Vakantie Bijbel School hiero hebben we een eigen bundel samengesteld met idd Opwekking voor Kids, Ben Ketting, Herman Boon en de 'klassiekers'. Uitstekend te spelen met een kleuterklas imho. Denk dat je akkoorden daarvoor in de doorsnee christelijke/evangelische boekhandel kunt krijgen. (toch?)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

1773 is goed te doen, mits ritmisch gezongen. Op hele noten is het een ramp.

Niet mee eensch! Heb je die huppel, klap-in-je-handen, wees blij want God houdt van je!, en andere onzingbare gedrochten uit Opwekking wel eens gezongen?

Doe mij dan maar psalm 134:3

Quote:

Dat 's HEEREN zegen op u daal';      

Zijn gunst uit Sion u bestraal'.      

Hij schiep 't heelal, Zijn Naam ter eer:      

Looft, looft dan aller heren HEER'!

en het beste van dit alles: GEEN bewegingen of dansje!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

wat heeft dit te maken met de vraag van de TS?
puh2.gif

Niets, maar dat geldt ook voor de post waar ik op reageerde.

Voor kleuters en peuters raad ik ook een mix van Opwekking voor kinderen, Elly & Rikkert, Herman Boon en Ben Ketting aan. (maar dan wel ZONDER danjes en bewegingen... widegrin.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

zonder dansen en beweging...
nosmile.gif

zing zelf mee in zo'n bandje... we zingen vooral herman boon (en vertaalde versies van hillsong kids, maar dat kan niet op slechts een gitaar meestal...)

dansjes zijn taboe hoor knipoog_dicht.gif bewegingen zijn tot en met in de handen klappen toegestaan knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Niet mee eensch! Heb je die huppel, klap-in-je-handen, wees blij want God houdt van je!, en andere onzingbare gedrochten uit Opwekking wel eens gezongen?

Doe mij dan maar psalm 134:3[...]

en het beste van dit alles: GEEN bewegingen of dansje!!!

Ik bespeur gereformeerde stoffigheid!!!! big-smile.gifbig-smile.gifknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid