Gast Anon_phpbb Geplaatst 23 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2008 Hallo allemaal.. Ik ben onlangs gestart met gitaarles.. Maar de liedjes die aangeboden krijg zijn niet echt relevant voor in mijn kleuterklas.. Ik ben op zoek naar leuke kinderliedjes, christelijke kinderliedjes met gitaarakkoorden.. Kan iemand mij op weg helpen.. Alvast bedankt.. Lieve groet Moniek Link naar bericht Deel via andere websites
Mattijs 0 Geplaatst 23 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2008 Hoi Moniek, Er is tegenwoordig een opwekkingsboek voor kinderen. Zelfde principe als de gewone opwekking, maar dan voor kids. Met klassiekers als: Is je deur nog op slot, rivier vol van vrede, blij blij mijn hartje is zo blij en al dat soort dingen. Ook verkrijgbaar als gitaarakkoorden mapje. Je kunt eens kijken bij opwekking, of bij je plaatselijke bijbelshop. Succes... Link naar bericht Deel via andere websites
Booster 0 Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Herman Boon heeft ook hele leuke muziek met CD's en muziekboeken link Link naar bericht Deel via andere websites
ThijsK 0 Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 de HGJB heeft de bundel Tussentijds Op Toonhoogte met daarin een speciaal gedeelte voor kinderliedjes. Het enige jammere is dat de bundel nogal prijzig is. -edit-Tussentijds is die slome bundel die wij in de kerk gebruiken Link naar bericht Deel via andere websites
kobusjuh 0 Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Quote: Op donderdag 24 januari 2008 09:06:55 schreef ThijsK het volgende: Tussentijds is die slome bundel die wij in de kerk gebruiken Grinnik... Wij hebben de psalmberijming van 1773 nog steeds... Niet klagen dus jij... Als er iemand reden heeft tot klagen, ben ik het wel Voor de Vakantie Bijbel School hiero hebben we een eigen bundel samengesteld met idd Opwekking voor Kids, Ben Ketting, Herman Boon en de 'klassiekers'. Uitstekend te spelen met een kleuterklas imho. Denk dat je akkoorden daarvoor in de doorsnee christelijke/evangelische boekhandel kunt krijgen. (toch?) Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 1773 is goed te doen, mits ritmisch gezongen. Op hele noten is het een ramp. Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Quote: Op donderdag 24 januari 2008 12:06:29 schreef Machiavelli het volgende: 1773 is goed te doen, mits ritmisch gezongen. Op hele noten is het een ramp. Niet mee eensch! Heb je die huppel, klap-in-je-handen, wees blij want God houdt van je!, en andere onzingbare gedrochten uit Opwekking wel eens gezongen? Doe mij dan maar psalm 134:3 Quote: Dat 's HEEREN zegen op u daal';      Zijn gunst uit Sion u bestraal'.      Hij schiep 't heelal, Zijn Naam ter eer:      Looft, looft dan aller heren HEER'! en het beste van dit alles: GEEN bewegingen of dansje!!! Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 wat heeft dit te maken met de vraag van de TS? Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Quote: Op donderdag 24 januari 2008 12:43:02 schreef hopeloos het volgende: wat heeft dit te maken met de vraag van de TS? Niets, maar dat geldt ook voor de post waar ik op reageerde. Voor kleuters en peuters raad ik ook een mix van Opwekking voor kinderen, Elly & Rikkert, Herman Boon en Ben Ketting aan. (maar dan wel ZONDER danjes en bewegingen... ) Link naar bericht Deel via andere websites
kobusjuh 0 Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Arme koters... Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 zonder dansen en beweging... zing zelf mee in zo'n bandje... we zingen vooral herman boon (en vertaalde versies van hillsong kids, maar dat kan niet op slechts een gitaar meestal...) Link naar bericht Deel via andere websites
ThijsK 0 Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Quote: Op donderdag 24 januari 2008 14:43:21 schreef Jipke het volgende: zonder dansen en beweging... zing zelf mee in zo'n bandje... we zingen vooral herman boon (en vertaalde versies van hillsong kids, maar dat kan niet op slechts een gitaar meestal...) dansjes zijn taboe hoor bewegingen zijn tot en met in de handen klappen toegestaan Link naar bericht Deel via andere websites
Mattijs 0 Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 Quote: Op donderdag 24 januari 2008 12:25:48 schreef Mr. Emilio het volgende: [...] Niet mee eensch! Heb je die huppel, klap-in-je-handen, wees blij want God houdt van je!, en andere onzingbare gedrochten uit Opwekking wel eens gezongen? Doe mij dan maar psalm 134:3[...] en het beste van dit alles: GEEN bewegingen of dansje!!! Ik bespeur gereformeerde stoffigheid!!!! Link naar bericht Deel via andere websites
Eru Iluvatar 0 Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 G C D C Am F G A D E zo, de akkoorden van 75% van de christelijke kinderliedjes. Link naar bericht Deel via andere websites
ThijsK 0 Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 Quote: Op vrijdag 25 januari 2008 12:22:51 schreef Eru Iluvatar het volgende: G C D C Am F G A D E zo, de akkoorden van 75% van de christelijke kinderliedjes. Lijkt me stug als je begint met een G kan je nooit eindeigen met een E bovendien mist jou accoordenschema een cadens. Link naar bericht Deel via andere websites
shiria 0 Geplaatst 28 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2008 alle drie de regels zijn ook apart van elkaar. tenminste... dat maak ik er op uit. maar voor leuke kinderliedjes kan je gewoon naar opwekking.nl gaan en daar het akkoordenboekje voor kinderen aanschaffen. Link naar bericht Deel via andere websites
Eru Iluvatar 0 Geplaatst 28 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2008 Quote: Op vrijdag 25 januari 2008 12:45:06 schreef ThijsK het volgende: [...] Lijkt me stug als je begint met een G kan je nooit eindeigen met een E bovendien mist jou accoordenschema een cadens. Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 29 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2008 't zijn 3 liedjes he thijs. Want dan klopt het wel, en heb je zelfs 85% te pakken als je een Em toevoegt. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten