Spring naar bijdragen

Relatie met de Heilige Geest


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 82
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Aalt, echt super hoe vol vuur jij bent!


Samengevoegd:

Quote:

Als God Geest is, is het begrip persoon niet op Hem van toepassing. De mens, oorspronkelijk een geestelijk schepsel (alleen in die zin is hij naar het beeld van God geschapen)heeft een
vergankelijke
persoonlijkheid. Heeft God ook een vergankelijke persoonlijkheid. Kan Hij, die boven allen en door allen en in allen is, een persoon zijn? Waar in de bijbel staat, dat Hij een uitvergroot mens is?

Waarlijk, als paarden en god zouden hebben, zouden ze hem zien als een superpaard.

GODGEEST zei Jezus tegen de Samaritaanse vrouw! Wie God zegt, zegt dus Geest

@P. Strootman: als het goed is, is een mens onvergankelijk. Er zijn mensen die nog wel zullen sterven, maar een opnieuw geboren mens (christen) heeft eeuwig leven. De nieuw geboren mens heeft een eeuwige geest, zoals God een eeuwige en onvergankelijke geest heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

We zijn NAAR Gods beeld geschapen, maar we kunnen ons geen beeld maken van God, en dat zegt God niet voor niets. Als Picasso een schildering maakt van een jonge vrouw, dan is het schilderij een beeld geschapen naar haar beeld, maar het lijkt er totaal niet op. Ik denk niet dat je kunt stellen dat God een persoon is in de zin dat hij een lichaam heeft of dat dat lichaam ook maar in de verste verte op dat van ons lijkt. Ook moet je niet vergeten dat God de mens (het woord Adam in de betekenis van mens dus en niet in de betekenis van man) als een geheel geschapen heeft (volgens één van de versies van Genesis) en pas later een zijde (geen rib, het woord is echt beter te vertalen met zijde in de zin van een kant)heeft weggenomen waardoor de complete mens gesplitst werd in Man/Vrouw. De stelling dat God mogelijk tweeslachtig is, is dus verdedigbaar, beter m.i. is te vermoeden dat God één is en er in God geen tegenstelling is tussen man en vrouw.

Maar eigenlijk wens ik me daar niet zo mee bezig te houden, alles wat leidt tot wat voor beeld van God dan ook, is een belemmering in het werkelijk kennen en ervaren van "dat wat is" God weet heel goed dat ik niet werkelijk beeldeloos ben als ik me tot de Ene richt, maar hij weet wel dat ik het beeld dat ik kies (of het aspect dat ik aanspreek (God als trooster, helper, heler e.d.) niet verwar met "Ik ben"

Ik kan ook niet anders zeggen dan dat Barbapapa en Aalt vol vuur zijn en ik kan ook niet anders zeggen dat jullie wel een heel stellig beeld hebben van wat God precies is en hoe God precies is. Ik hoop en bid dat dit beeld jullie niet vertraagt op de weg die jullie vol vuur proberen te volgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zaterdag 12 januari 2008 01:27:22 schreef Barbapapa het volgende:

P. Strootman: als het goed is, is een mens onvergankelijk. Er zijn mensen die nog wel zullen sterven, maar een opnieuw geboren mens (christen) heeft eeuwig leven. De nieuw geboren mens heeft een eeuwige geest, zoals God een eeuwige en onvergankelijke geest heeft.

Het ging erover, of we God als een persoon moeten zien? Maar dat is een onmogelijkheid, want God is Geest.

En de Geest is geen Hij of Zij, maar misschien meer:Het. God is immanent, dat is inwonend in de schepping. Paulus schreef in zijn brief aan Efeze, dat Hij een Vader is van allen, boven allen, door allen en in allen. Dan kunnen we toch niet van een persoon spreken? Iemand dus, die verschijnt in een soort vermomming, wat uiteindelijk de betekenis is van het woord persoon?

Een God en Vader van allen,

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het ging erover, of we God als een persoon moeten zien? Maar dat is een onmogelijkheid, want God is
Geest.

En de Geest is geen Hij of Zij, maar misschien meer:
Het.
God is immanent, dat is inwonend in de schepping. Paulus schreef in zijn brief aan Efeze, dat Hij een Vader is van allen, boven allen, door allen en
in
allen. Dan kunnen we toch niet van een
persoon
spreken? Iemand dus, die verschijnt in een soort vermomming, wat uiteindelijk de betekenis is van het woord persoon?

Een God en Vader van allen,

Wat een baarlijke onbijbelse nonsens uit je hier weer Piet. muur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Verklaar jij die tekst dan?

Nee. Ik ben mens en kan God niet volledig bevatten of zijn raadsbesluiten doorgronden. Een ieder die beweert wel te kunnen is een beklagenswaardige dwaas (zie oa Job).

God valt niet te determineren, te beredeneren of te herlijden.

De triniteit van God is iets wat ik niet kan verklaren en daar voel ik me prima bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee. Ik ben mens en kan God niet volledig bevatten of zijn raadsbesluiten doorgronden. Een ieder die beweert wel te kunnen is een beklagenswaardige dwaas (zie oa Job).

God valt niet te determineren, te beredeneren of te herlijden.

De triniteit van God is iets wat ik niet kan verklaren en daar voel ik me prima bij.

Je kan het niet verklaren, maar je kan wel aanwijzen dat het niet waar is wat P. Strootman beweert?

Nou wil ik absoluut niet denigrerend naar je overkomen, maar kan je dan beter niks zeggen? Je bent nu namelijk zo'n stuurlui aan wal die als puntje bij paaltje aankomt helemaal geen stuurman blijkt te zijn. Je kan beter als je beweert dat iets fout is weten wat de fout is en corrigeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee. Ik ben mens en kan God niet volledig bevatten of zijn raadsbesluiten doorgronden. Een ieder die beweert wel te kunnen is een beklagenswaardige dwaas (zie oa Job).

God valt niet te determineren, te beredeneren of te herlijden.

De triniteit van God is iets wat ik niet kan verklaren en daar voel ik me prima bij.

Ik determineer God niet, noch beredeneer ik Hem, noch herleid ik Hem! Ik spreek slechts de Schrift na, die Hem Geest noemt. Maar jij voelt nu natuurlijk aan, dat je God dan niet meer kunt determineren, beredeneren en herlijden naar de drie personenleer.

Dit dogma zit je namelijk dan in de weg!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je kan het niet verklaren, maar je kan wel aanwijzen dat het niet waar is wat P. Strootman beweert?

Ik kan God en het wonderbaarlijke van de triniteit niet verklaren en daarom wil ik me er niet aan wagen.

Dat ik me niet wil bezighouden met het (opnieuw)aantonen van het ongelijk van Piet Strootmam heeft een aantal redenen:

1. off topic in dit topic

2. water naar de zee dragen

3-10. zie reden 1 en 2.

Link naar bericht
Deel via andere websites

1 Korinthiërs 2

1 Ook ben ik, toen ik tot u kwam, broeders, niet met schittering van woorden of wijsheid u het getuigenis van God komen brengen. 2 Want ik had niet besloten iets te weten onder u, dan Jezus Christus en die gekruisigd. 3 Ook kwam ik in zwakheid, met veel vrezen en beven tot u; 4 mijn spreken en mijn prediking kwam ook niet met meeslepende woorden van wijsheid, maar met betoon van geest en kracht, 5 opdat uw geloof niet zou rusten op wijsheid van mensen, maar op kracht van God.

De ware wijsheid

6 Toch spreken wij wijsheid bij hen, die daarvoor rijp zijn, een wijsheid echter niet van deze eeuw, noch van de beheersers dezer eeuw, wier macht teniet gaat, 7 maar wat wij spreken, als een geheimenis, is de verborgen wijsheid Gods, die God (reeds) van eeuwigheid voorbeschikt heeft tot onze heerlijkheid. 8 En geen van de beheersers dezer eeuw heeft van haar geweten, want indien zij van haar geweten hadden, zouden zij de Here der heerlijkheid niet gekruisigd hebben.

9 Maar, gelijk geschreven staat:

Wat geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord

en wat in geen mensenhart is opgekomen, al wat God heeft bereid voor degenen, die Hem liefhebben.

10 Want óns heeft God het geopenbaard door de Geest. Want de Geest doorzoekt alle dingen, zelfs de diepten Gods. 11 Wie toch onder de mensen weet, wat in een mens is, dan des mensen eigen geest, die in hem is? Zo weet ook niemand, wat in God is, dan de Geest Gods. 12 Wij nu hebben niet de geest der wereld ontvangen, maar de Geest uit God, opdat wij zouden weten, wat ons door God in genade geschonken is. 13 Hiervan spreken wij dan ook met woorden, die niet door menselijke wijsheid, maar door de Geest geleerd zijn, zodat wij het geestelijke met het geestelijke vergelijken. 14 Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is, want het is hem dwaasheid en hij kan het niet verstaan, omdat het slechts geestelijk te beoordelen is. 15 Maar de geestelijke mens beoordeelt alle dingen, zelf echter wordt hij door niemand beoordeeld. 16 Want wie kent de zin des Heren, dat hij Hem zou voorlichten? Maar wij hebben de zin van Christus.

Zie hier!

Wij kennen nu nog niet volkomen maar straks van aangezicht tot aangezicht zegt Gods Woord ook!

Want de Geest Die in ons is, ZAL ons leiden tot de VOLLE WAARHEID -> Jezus Christus zelf want in Hem is het leven en de volle rijkdom en de hele erfenis!

Maar niet dat je het om al die zegen gaat, maar om Jezus zelf big-smile.gif Heerlijk!

Zegen

Aalt.

Heer ik bid U, dat U een verlichting geeft aan een ieder die dit leest en dat U het hen wilt openbaren wie U bent, zodat ze een ontmoeting zullen krijgen met U en zodat ze nooit meer dezelfde zijn Heer,

Dank U wel Heer, Uw wil geschiedde,

Amen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je hebt een zeer uniek en appart geloof.

Kom je wel eens in een kerk?

volgens mij geloof jij voor 90% vanuit gevoel en 10% vanuit je hoofd.

Aalt wat ik graag even tegen je zou willen zeggen dat het voor mij niet weggelegd is om zoals jouw te leven en ik denk dat dit voor meerdere mensen hier geldt.

Ik ben kritsch, erg kritisch. en ik zal niet snel het onbekende in springen of al teveel conclusies baseren op hoe ik me geestelijk voel. Ik beredeneer en overdenk.

Op een bepaalde manier benijd ik je wel vanwege je onbevangen en pure geloof, maar ik blijf liever kritisch omdat ik de kans groot zie dat je een keer iets verkeerd voelt of interpreteerd en er dingen mis zouden kunnen gaan. begrijp je wat ik bedoel?

Ik leef niet vanuit gevoel maar vanuit geloof!

Weet je verstandelijk geloof/gevoels geloof is zwak!

Het word geleid door je omstandigheden! (zielsniveau)

Wij moeten leren om geloof te hebben in ons hart!

We moeten een ontmoeting hebben met God door openbaring, wat de Heilige Geest alleen kan doen!

Als je een ontmoeting hebt gehad met God ben je niet dezelfde meer omdat datgene wat God openbaart, dan in je hart zakt! JE ERVAART DAT HET JE DEEL IS! EN DAT IS ZO KRACHTIG EN ZO STERK EN ZO GEZALFD ECHT ALS EEN VUUR!

Het hart is de ZETEL van de ziel waar de Here Jezus Christus door Zijn Geest woning wil maken! (Dat zegt Hij in Zijn Woord)

God zegt ook wees niet bang, wees STERK EN MOEDIG!

Als wij Gods Woord willen doen in ALLES in wat voor gebied ook staat de Heilige Geest ons bij,!

Hij is DEGENE DIE alles in ons, door ons, met ons doet!

Wij zijn Zijn verantwoordig, want we zijn gekocht en betaald door het kostbare Bloed van Jezus Christus!

Zoals Jezus vertrouwde op de Geest van God, zo mogen wij ook op Hem vertrouwen en Jezus zegt ZELF!

Wie op Mij zijn geloof bouwt ZAL NOOIT maar dan ook NOOIT beschaamd uitkomen!

God de Vader SPRAK Zijn Woord (Jezus Christus, Zijn enige Zoon)

De Heilige Geest nam Gods Woord en maakte het levend!

Door Zijn kracht!

Alles bestaat in God, alles komt vooort uit Gods liefdevolle Vader Hart!

Dit laat ook een stuk van Gods 3 - Éénheid zien!

Wees niet bang om fouten maken maar wandel relaxed verder aan Gods Vaderhand en laat je leiden door Gods Woord en door Zijn liefdevolle Geest Die van je/ons houd!

Twijfel niet GELOOF ALLEEN!

Hij houd van je man! ;-)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk, de heer Strootman heeft in zoverre gelijk dat God van allen, boven allen, door allen en in allen is. Hij concludeert daaruit dat God derhalve Geest is en geen persoon. Hier komt je in het probleem gebied. God proberen uit te drukken in menselijke woorden. Die woorden roepen beelden op. Ik neem direct aan dat meneer Strootman in zijn geloofsbeleving probeert beeldeloos te blijven, maar zodra je de ervaring van "de Ene die het al is", de ervaring van "dat wat is", de ervaring van "Ik ben", de ervaring van het "niet iets" , "God" in woorden probeert uit te drukken, dan roep je toch beelden op. De mens zit nu eenmaal zo in elkaar. God, Geest, Zoon als heilige drieeenheid is ook een poging om in woorden te verklaren hoe onverklaarbaar "dat wat is" is. En geen van die woorden is onwaar, maar geen van die woorden zijn ook volledig waar en in die zin zijn ze beperkend.

Met die woorden en ieders manier van begrijpen van die woorden scheppen we afstand en zelfs het idee van een geloven in iets anders dan de ander en overtuigd als we zijn door ons eigen ervaern van God, gaan we zelfs zover dat de ander het verkeerd gelooft/begrijpt.

Mijn ervaring is dat God (de meest eenvoudig term, maar ook de term die het meest aan beelden is gekoppeld)het ons niet kwalijk neemt dat we beelden nodig hebben, maar dat het je bewust zijn van het gebruik van een beeld in jezelf tijdens gebed, of als je over God schrijft, is wel belangrijk. God wil dat we uiteindelijk hem beeldeloos ervaren (en dat gaat niet alleen over uiterlijke beelden) en zelfs dat we uiteindelijk geen verschil meer ervaren tussen ons eigen zijn en het "Ik ben"

Zolang we dat nog niet kunnen is "dat wat aanwezig is" blij met elke manier waarop we zoeken. God is in mijn eravaring blij met meneer Strootman, maar ook met Barbapapa en Aalt en met Mr. Emilio en ook met mij. Toch zoeken en ervaren we "de Ene" op verschillende wijze. En het meest verbijsterende is dat we het geen van allen FOUT doen/ervaren, we ervaren het waarschijnlijk allemaal (ik zeg waarschijnlijk, omdat alleen God weet hoe ver of dichtbij we zijn) nog onvolkomen, maar door ons aanhoudend streven zullen we allemaal op ons eigen manier en geleid door onze ontmoetingen/ervaren van "God" verder komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

*als eerst wil ik even sorry zeggen als ik iemand misschien tot aanstoot ben geweest, dat is absoluut niet mijn bedoeling, maar weet je het wil niet om dingen anders te zeggen, als het ervaart als een vuur wat in je is!

Jeremia 20 vers 9 (spreekt daar ook over)

9 Maar zeide ik: Ik wil aan Hem niet denken en in zijn naam niet meer spreken, dan werd het in mijn hart als brandend vuur, opgesloten in mijn gebeente; wel matte ik mij af om het in te houden, maar ik kon het niet.

Het moet eruit, Gods Woord!

Hij brengt leven en overvloed.

Mooi stukje om over na te denken:

Het vleesgeworden Woord

1

1 In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God.

2 Dit was in den beginne bij God.

3 Alle dingen zijn door het Woord geworden en zonder dit is geen ding geworden, dat geworden is.

4 In het Woord was leven en het leven was het licht der mensen;

5 en het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet gegrepen.

6 Er trad een mens op, van God gezonden, wiens naam was Johannes;

7 deze kwam als getuige om van het licht te getuigen, opdat allen door hem geloven zouden.

8 Hij was het licht niet, maar was om te getuigen van het licht.

9 Het waarachtige licht, dat ieder mens verlicht, was komende in de wereld.

10 Hij was in de wereld, en de wereld is door Hem geworden, en de wereld heeft Hem niet gekend.

11 Hij kwam tot het zijne, en de zijnen hebben Hem niet aangenomen.

12 Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, hun, die in zijn naam geloven;

13 die niet uit bloed, noch uit de wil des vlezes, noch uit de wil eens mans, doch uit God geboren zijn.

14 Het Woord is vlees geworden en het heeft onder ons gewoond en wij hebben zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als van de eniggeborene des Vaders, vol van genade en waarheid.

15 Johannes heeft van Hem getuigd en heeft geroepen, zeggende: Deze was het, van wie ik zeide: Die na mij komt, is vóór mij geweest, want Hij was eer dan ik.

16 Immers uit zijn volheid hebben wij allen ontvangen zelfs genade op genade;

17 want de wet is door Mozes gegeven, de genade en de waarheid zijn door Jezus Christus gekomen.

18 Niemand heeft ooit God gezien; de eniggeboren Zoon, die aan de boezem des Vaders is, die heeft Hem doen kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nogmaals: prima als je van je geloof getuigt en als je helemaal "Into" de Heilge Geest bent, maar zou je dat op een wat leesbaarder wijze willen presenteren?
conform de FAQ?

Zou je link even kunnen geven en waar ik dat precies kan vinden?

Bedankt :-) zegen,

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik kan God en het wonderbaarlijke van de triniteit niet verklaren en daarom wil ik me er niet aan wagen.

Dat ik me niet wil bezighouden met het (opnieuw)aantonen van het ongelijk van Piet Strootmam heeft een aantal redenen:

1. off topic in dit topic

2. water naar de zee dragen

3-10. zie reden 1 en 2.

Alleen al dat je de onbijbelse term triniteit gebruikt, bewijst, dat je het wonderbaarlijke van God juist wel wilt verklaren.Nogmaals, je wordt gehinderd vanwege het onbijbelse dogma van de leer van de zogenaamde drie-eenheid. Toen Jezus (tegen een Samartiaanse vrouw nogwel), zei:

Godgeest[/u] identificeerde zij Godgeest met de Christus. Niks drie-eenheid!Daar had zij kennelijk nog ooit iets over gehoord of gelezen!


Samengevoegd:

Quote:

Kijk, de heer Strootman heeft in zoverre gelijk dat God van allen, boven allen, door allen en in allen is. Hij concludeert daaruit dat God derhalve Geest is en geen persoon. Hier komt je in het probleem gebied. God proberen uit te drukken in menselijke woorden. Die woorden roepen beelden op. Ik neem direct aan dat meneer Strootman in zijn geloofsbeleving probeert beeldeloos te blijven, maar zodra je de ervaring van "de Ene die het al is", de ervaring van "dat wat is", de ervaring van "Ik ben", de ervaring van het "niet iets" , "God" in woorden probeert uit te drukken, dan roep je toch beelden op. De mens zit nu eenmaal zo in elkaar. God, Geest, Zoon als heilige drieeenheid is ook een poging om in woorden te verklaren hoe onverklaarbaar "dat wat is" is. En geen van die woorden is onwaar, maar geen van die woorden zijn ook volledig waar en in die zin zijn ze beperkend.

Met die woorden en ieders manier van begrijpen van die woorden scheppen we afstand en zelfs het idee van een geloven in iets anders dan de ander en overtuigd als we zijn door ons eigen ervaern van God, gaan we zelfs zover dat de ander het verkeerd gelooft/begrijpt.

Mijn ervaring is dat God (de meest eenvoudig term, maar ook de term die het meest aan beelden is gekoppeld)het ons niet kwalijk neemt dat we beelden nodig hebben, maar dat het je bewust zijn van het gebruik van een beeld in jezelf tijdens gebed, of als je over God schrijft, is wel belangrijk. God wil dat we uiteindelijk hem beeldeloos ervaren (en dat gaat niet alleen over uiterlijke beelden) en zelfs dat we uiteindelijk geen verschil meer ervaren tussen ons eigen zijn en het "Ik ben"

Zolang we dat nog niet kunnen is "dat wat aanwezig is" blij met elke manier waarop we zoeken. God is in mijn eravaring blij met meneer Strootman, maar ook met Barbapapa en Aalt en met Mr. Emilio en ook met mij. Toch zoeken en ervaren we "de Ene" op verschillende wijze. En het meest verbijsterende is dat we het geen van allen FOUT doen/ervaren, we ervaren het waarschijnlijk allemaal (ik zeg waarschijnlijk, omdat alleen God weet hoe ver of dichtbij we zijn) nog onvolkomen, maar door ons aanhoudend streven zullen we allemaal op ons eigen manier en geleid door onze ontmoetingen/ervaren van "God" verder komen.

Ik zou hier aan toe willen voegen, dat ik best begrip heb voor verschillende interpretaties. Ook mijn visie is slechts een interpretatie! Maar Schriftuurlijk gezien, wordt het allemaal veel moeilijker gemaakt dan het al is, want moeten we nu geloven, dat er een drie-eenheid in ons woont, of Gods Geest? Wie God zegt, zegt Geest en wie Geest zegt, zegt God. Welnu, de bijbel leert bij monde van Paulus dat er één Here is, één geloof, één doop, één God en Vader, ván allen, die is bóven allen, door allen en in allen. Elke toevoeging hieraan is absoluut overbodig, zeker de leer van de zogenaamde drie personen in één!Er is tenslotte één Geest, waarin wij toegang hebben tot God! Laat dat zo en ga er niet aan tornen.Het leidt tot niets!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik kan God en het wonderbaarlijke van de triniteit niet verklaren en daarom wil ik me er niet aan wagen.

Dat ik me niet wil bezighouden met het (opnieuw)aantonen van het ongelijk van Piet Strootmam heeft een aantal redenen:

1. off topic in dit topic

2. water naar de zee dragen

3-10. zie reden 1 en 2.

Nogmaals: Daar is dit topic niet voor bedoeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste P strootman,

niemand veroordeeld niemand!

Jezus deed dat ook niet en ik dan ook niet!

Goede en wijze tekst:

Filippenzen 3 vers 15:

15 Laten wij dan allen, die volmaakt zijn, aldus gezind zijn. En indien gij op enig punt anders gezind zijt, God zal u ook dat openbaren; 16 maar hetgeen wij bereikt hebben, in dat spoor dan ook verder!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Beste P strootman,

niemand veroordeeld niemand!

Jezus deed dat ook niet en ik dan ook niet!

Goede en wijze tekst:

Filippenzen 3 vers 15:

15 Laten wij dan allen, die volmaakt zijn, aldus gezind zijn. En indien gij op enig punt anders gezind zijt, God zal u ook dat openbaren; 16 maar hetgeen wij bereikt hebben, in dat spoor dan ook verder!

Dat ben ik met u eens!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
Gast Anon_phpbb

Heey Aalt,

Nog bedankt voor het neerzetten van de link van de "Jesus Culture" op youtube.

Wat een geweldige worship! Voel echt zo'n aanwezigheid van God.

Dank U Jezus!

Spread the fire!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Gast Anon_phpbb

Wees voorzichtig met oordelen zou ik zeggen. Als je ontkent dat er éénheid is tussen de Vader, de Zoon en de Heilige Geest dan beweer je dat er verdeeldheid is. Het tegenovergestelde van éénheid is immers verdeeldheid. In 1 Johannes 5:7 staat dan ook "Want drie zijn er die getuigen, in de hemel de Vader, het Woord en de Heilige Geest, en deze drie zijn één".

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid