Spring naar bijdragen

Anticonceptie binnen het huwelijk


Aanbevolen berichten

Eens je getrouwd bent mag je seks hebben met je echtgenoot, maar wat ik me nu afvroeg; wat vinden jullie van voorbehoedsmiddelen? Moet je als christen op God vertrouwen en niet op de pil of mag je wel voorbehoedsmiddelen gebruiken?? En waarom dan?

Ik ben er nog niet helemaal uit, daarom deze vraag knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De wereld is overbevolkt dussuh wil je een leefbare aarde voor de volgende generaties: de pil in je mik, spiraaltje er in schroeven en daarna kun je altijd nog kijken of je gaat rondsexen of niet.

Met andere woorden, jij vind dat je als gezonde vrouw maar ontzettend ongezonde hormonen moet gaan gebruiken, duys jezelf ziek moet maken? En wat is leefbaar, onvruchtbare achter-achter-kleinkinderen door pilgebruik nu? Dat verdriet wat zij er van zullen hebben, is dat leefbaar?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Met andere woorden, jij vind dat je als gezonde vrouw maar ontzettend ongezonde hormonen moet gaan gebruiken, duys jezelf ziek moet maken? En wat is leefbaar, onvruchtbare achter-achter-kleinkinderen door pilgebruik nu? Dat verdriet wat zij er van zullen hebben, is dat leefbaar?

Nou douw je vent de pil in zijn mik,(is ook een optie binnenkort en ik heb niet zo veel problemen met die optie widegrin.gif ) doe geheelonthouden, zorg dat je condooms in huis heb, En mocht je ooit sterrilisatie overwegen: niet bij jezelf maar bij je vent... (de ingreep is zoveel makkelijker)

Overigens zou ik in dit tempo van bevolkingsgroei me niet zorgen maken over uitsterving door onvruchtbaarheid....

Ennuh mij beschuldigen van sexisme is nogal hilarisch. Het waren twee vrij standaard anticonceptiemiddelen voor vrouwen dat was alles... Maar hou het gewoon wat rustig met voorplanten; 1 kind per persoon is meer dan genoeg in principe om de soort in stand te houden; ik gok trouwens dat we terugmoeten naar veel minder bevolking dan we nu hebben dus minder kan ook wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Met andere woorden, jij vind dat je als gezonde vrouw maar ontzettend ongezonde hormonen moet gaan gebruiken, duys jezelf ziek moet maken? En wat is leefbaar, onvruchtbare achter-achter-kleinkinderen door pilgebruik nu? Dat verdriet wat zij er van zullen hebben, is dat leefbaar?

Ik slik al bijna 3 jaar de pil en het is nu niet slechter met me dan daarvoor hoor. Dus waaar je dat 'jezelf ziekmaken' vandaan haalt hamer.gif

Dokters zeggen zelf trouwens ook dat de hormonen geen kwaad kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar hou het gewoon wat rustig met voorplanten; 1 kind per persoon is meer dan genoeg in principe om de soort in stand te houden; ik gok trouwens dat we terugmoeten naar veel minder bevolking dan we nu hebben dus minder kan ook wel.

Om de bevolking in Nederland op peil te houden, zouden er per gezin gemiddeld 2,3 kinderen geboren moeten worden. Eentje voor elke ouder en om te compenseren voor vroege sterfte en mensen die hun leven lang alleen blijven. Tegenwoordig is het al zo dat de enige reden dat de Nederlandse bevolking nog steeds groeit, is vanwege de immigranten die hier zijn gekomen, blijven wonen en die wel grote gezinnen hebben en hun kinderen vaak ook weer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Tegenwoordig is het al zo dat de enige reden dat de Nederlandse bevolking nog steeds groeit, is vanwege de immigranten die hier zijn gekomen, blijven wonen en die wel grote gezinnen hebben en hun kinderen vaak ook weer.

Geef het nog een honderd jaar (misschien ook wel minder) en Nederland is een islamitisch land. Niet door verovering, maar omdat de moslims hier zich wel normaal voortplanten. En dan mag je raden wat er met het homohuwelijk gebeurt hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Met andere woorden, jij vind dat je als gezonde vrouw maar ontzettend ongezonde hormonen moet gaan gebruiken, duys jezelf ziek moet maken? En wat is leefbaar, onvruchtbare achter-achter-kleinkinderen door pilgebruik nu? Dat verdriet wat zij er van zullen hebben, is dat leefbaar?

10 kinderen krijgen lijkt me een zwaardere aanslag op de gezondheid van een vrouw dan af en toe hormonen slikken. Ik ken btw genoeg vrouwen die flink uitgedijd zijn door het krijgen van één of twee kinderen dan vrouwen die dik geworden zijn door de pil. Lijkt me ook wel een indicatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar vinden jullie dan niet dat het aan God is om te bepalen of je wel of gee kind krijgt? Of mag je dat zelf beslissen?? En waarom dan??

xx

Natuurlijk mag je het zelf beslissen. God heeft je niet voor jan (((cencuur))) uigerust met een eigen wil. Gaat heen en vermenigvuldig u hoeft niet perse keer 8 of 10 te zijn; vermenigvuldigen met 1 of 2 is ook een optie heh?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

mja, maar daar is niet iederene het mee eens hé, zou graag enkele redenenn hebbn, want ik ben der nog ni uit...

Ik ben niet christelijk, maar ik kan de volgende bijbelse redenen bedenken

-Rentmeesterschap over de scheppin

De aarde volplempen met vervuilende mensjes is geen goede manier om met de schepping om te gaan.

-Familyvalues

Ik kom zelf uit een gezin van 14 en omdat ouders maar 24 uur per dag hebben ben ik om die reden als kind verwaarloosd; niet heel erg maar toch

-Ontbreken bewijs

God zegt nergens expliciet dat je een groot gezin moet hebben.

-Voor jezelf zorgen.

Zwangerschappen en bevallingen zijn gewoon niet gezond voor een vrouw; ik vermoed dat te veel zwangerschappen levensbekortend kan zijn voor vrouwen

-Homoseksualiteit

De kans op homoseksuele kinderen nemt toe naarmate je meer kinderen krijgt. Ik ben 14e en levend bewijs van dat heugelijke feit----> nicht als een paard. ik heb ook nog een homoseksuele broer (10e) en een homoseksuele zus (8e). Dus je produceert alleen nog maar gruweltjes op een gegeven moment (Hele vette knipoog bij deze laatste reden)

O --

v

\ /

---

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

-Homoseksualiteit

De kans op homoseksuele kinderen nemt toe naarmate je meer kinderen krijgt. Ik ben 14e en levend bewijs van dat heugelijke feit----> nicht als een paard. ik heb ook nog een homoseksuele broer (10e) en een homoseksuele zus (8e). Dus je produceert alleen nog maar gruweltjes op een gegeven moment (Hele vette knipoog bij deze laatste reden)

Haha, vind je het zelf ook niet ee beetje humoristisch?? Mijn vraag is niet of je veel of weinig kinderen mag hebben(want ik heb het gevoel dat grote gezinnen hier verooordeeld worden) maar wel of je een condoom mag gebruiken of niet!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

dus voorbehoedsmiddelen, doe maar, beslis zelf of je kinderen wilt of niet, God voorziet wel in andere aspecten van m'n leven, maar zeker niet op seksueel gebied?

Het lijkt me niet echt logisch dat Hij op elk gebied invloed heeft, behalve op het seksuele gebied. Juist daarover heeft bijv. Paulus veel geschreven, dat is geen toeval. Het is wel het gebied bij uitstek waar veel mensen er liever niet aanwillen dat God er iets over te zeggen heeft.

Quote:
Ik weet het niet goed...

Een nogal heftig topic, maar wellicht heb je toch zin het te lezen: KLIK. Daar komt overigens ook in terug, dat het hebben van een groot gezin in onze maatschappij - inderdaad - vaak veroordeeld wordt (of op zjin minst wantrouwig of meewarig wordt bekeken).

Ik denk dat je in uitzonderingssituaties wel condooms mag gebruiken, maar niet 'standaard'. Ten eerste moet je een goede reden hebben om geen kinderen te willen krijgen (bijv. omdat je niet goed voor hen kunt zorgen of omdat het gevaarlijk is voor de gezondheid van de vrouw). En ten tweede is er altijd nog onthouding (geheel of periodiek), wat m.i. de voorkeur heeft boven condooms, omdat je dan zwangerschap voorkómt door iets te laten (vrijen - hetzij helemaal, hetzij in de vruchtbare periode van de vrouw) i.p.v. actief in te grijpen, zoals je met condooms doet. Periodieke onthouding in de vorm van NFP is overigens even betrouwbaar of zelfs nog iets betrouwbaarder als condoomgebruik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid