Spring naar bijdragen

The Four Horsemen on Christmas


Aanbevolen berichten

Mijn kleine kerstcadeautje aan jullie allemaal. Ik geef toe, dit is makkelijk weegegeven, maar je moet maar zo denken: Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken. widegrin.gif

The Four Horsemen on Christmas

On the 30th of September 2007

group_smiling.jpg

Richard Dawkins, Daniel Dennett, Sam Harris and Christopher Hitchens have all recently received a large amount of media attention for their writings against religion - some positive, and some negative. In this conversation the group trades stories of the public's reaction to their recent books, their unexpected successes, criticisms and common misrepresentations. They discuss the tough questions about religion that face to world today, and propose new strategies for going forward.

Voor de niet engels-sprekende medemens:

Richard Dawkins, Daniel Dennett, Sam Harris and Christopher Hitchens kregen onlangs allemaal een grote hoeveelheid aandacht in de media vanwege hun pennevruchten tegen religie. Een deel van die aandacht was positief, een deel negatief. In dit gesprek wisselen ze hun ervaringen uit met elkaar over de reacties uit de maatschappij op hun meest recentelijke boeken, hun onverwachte successen, kritiek en gebruikelijke misverstanden. Ze praten over de moeilijke vragen betreffende religie waar de wereld momenteel mee kampt, en doen suggesties voor nieuwe strategiën om verder te gaan.

Hour 1

Hour 2

Eventueel ook te bekijken op Google Video of te beluisteren op Mp3 via RichardDawkins.net

Link naar bericht
Deel via andere websites

Richard Dawkins, Daniel Dennett, Sam Harris and Christopher Hitchens hebben alle vier de laatste tijd behoorlijk wat media aandacht gekregen door hun uitspraken tegen religie, sommige positief en anderen negatief. In dit gesprek praten de vier over de reacties die ze hebben gekregen, hun onverwachte succes, kritiek en veel voorkomende misverstanden. Ze discussieren over belangrijke vraagstukken aangaande hedendaagse religie, en stellen nieuwe strategiëen voor qua omgang en het filmpje daarvan kun je dan bekijken.. dus.. bloos.gif .. zo beter?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Your wish is my command, oh great moderator...ik bedoel...Uw wens in mijn bevel, o grote aanpasser.

(wel dubieus dat een forum dat zo princieel is in het voeren van de nederlandsche taal zichzelf de naam Credible heeft aangemeten, maar dit zal wel weer of topic..ik bedoel...naast het onderwerp zijn.)

PS: is het nu de bedoeling dat ik bij de video's ook nog subtitles ga inkloppen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal wel weer zondigen tegen de forumregels, maar ik heb niet echt een bedoeling met dit topic. Het is gewoon ter lering ende vermaak. Bekijk de video als het je interesseerd, en zo niet, nou, dan niet.

Ik hoef niet perse een reactie, maar het mag natuurlijk wel. Zelf heb ik de video nog maar half gezien, dus ik kan er niets eens een goed standpunt over innemen. En ik ga zeker niet blind verdedigen wat deze mannen eventueel uitkramen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik wil wel een exegetische duit in het zakje doen: Er zijn uitleggingen van Openbaring die stellen dat de eerste ruiter Christus is. Hij rijdt op een wit paard, en krijgt de overwinningskroon, etc. In dat geval ben ik toch benieuwd wie van de vier heren door Koerok als "Heer" gezien wordt knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid