Spring naar bijdragen

werkt God ook door niet gelovigen?


Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

Ik heb afgelopen week God om wijsheid gebeden. Een dag erna zeiden mijn (niet-gelovigen) vriendinnen dinen tegen me die eigenlijk precies aansloten op de vraag die ik eerder aan God had gesteld. Kan dit van God zijn, ondanks dat mijn vriendinnen dus niet in God geloven?

Liefs,

Kit

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoi Allemaal,

Ik heb afgelopen week God om wijsheid gebeden. Een dag erna zeiden mijn (niet-gelovigen) vriendinnen dinen tegen me die eigenlijk precies aansloten op de vraag die ik eerder aan God had gesteld. Kan dit van God zijn, ondanks dat mijn vriendinnen dus niet in God geloven?

Liefs,

Kit

Waarom denk je dat het niet zou kunnen en als het om Christenen gaat, dat het dan direct wel God is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

God gebruikt mensen, ongeacht hun overtuiging. Naast de reeds genoemde voorbeelden denk ik vanuit de Bijbel aan

* de farao van Egypte;

* Bileam;

* de wijzen uit het oosten.

Het mooie aan het gebruik van willekeurige mensen vind ik ook de ruimte die we zo krijgen om te mogen getuigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk zeggen ze toch altijd? Ik denk dat God bij machte is om door alles en iedereen heen te werken. Het komt niet altijd uit de hoek die je verwacht, dus het kan heel goed via niet gelovigen komen denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

sluit ik me bij aan smile.gif

Ik zit te denken aan een voorbeeld, maar het eerste dat me te binnen schiet, noem ik maar niet omdat je dan het gevaar van een offtopic discussie krijgt smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@MarinusCopy

Dus als ik door iemand aangeraden wordt om naar een bepaalde film te gaan kijken en ik doe het, dan is het geen vrije keus van mij om te gaan?

Zie mijn eerdere post; maarrrr ik spreek hier even voor mezelf: Als ik iets goed doe komt dat vanuit me zelf. Ik geloof niet in god dus het zou een beetje raar zijn om te zeggen dat god door me werkt.

Maar goed: het goede in de mens komt bij alle mensen uit dezelfde bron; jij noemt die bron god en ik noem die bron de mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hester, ken je die tekenfilmpjes waarbij er steeds op 1 schouder van een figuur een engeltje zit en op de andere een duiveltje? Het is ietwat simplistisch, maar tegelijk geeft het wel de essentie weer. God klopt bij ieder mens aan, Hij spreekt tot ieder mens om het goede in de mens/de relatie met God (zijn bron) te voeden. Aan de andere kant is er de duivel die ook aanklopt en die juist probeert de mens bij zijn bron vandaan te trekken en een wig probeert te drijven tussen mens en God. Daar tussenin zit dan de mens met zijn geweten, aftastende welke keus hij zal gaan maken. Zo is God eigenlijk bij ieder mens aanwezig, alleen wordt hij niet altijd als zodanig (h)erkend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@MarinusCopy

Dus als ik door iemand aangeraden wordt om naar een bepaalde film te gaan kijken en ik doe het, dan is het geen vrije keus van mij om te gaan?

Die keuze lag al vast in de persoon die jij was op het moment dat de keus zich voordeed. Enkel werd die keuze pas zichtbaar toen hij gemaakt werd.. maar vrij was hij allermin.


Samengevoegd:

Quote:

Hij heeft in elk geval zijn eigen denkwereld geschapen...

waarvan hij aan het eind van zijn leevn zelfs toegegeven heeft dat er toch iets aan mankeerde.....

Och, het geweldige 'Darwin bekeerde zich op zijn sterfbed' verhaal? Dat door 1 Christen de wereld in is geholpen maar door de rest van Darwins omgeving altijd ontkend is?

Mjah.. erg geloofwaardig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Toch zijn er evolutionisten die nog steeds op zoek zijn naar dat missende stukje...

dan kun je ontkrachten wat je wilt, maar het feit blijft dan toch bestaan.

Ach creationisten missen tot dusver alles wat bewijs betreft; ik vrees dat ik er wel overheen kom...

Kom eerst maar met een fosiele horlogemaker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid