Kitty 0 Geplaatst 29 november 2007 Rapport Share Geplaatst 29 november 2007 Hoi Allemaal, Ik heb afgelopen week God om wijsheid gebeden. Een dag erna zeiden mijn (niet-gelovigen) vriendinnen dinen tegen me die eigenlijk precies aansloten op de vraag die ik eerder aan God had gesteld. Kan dit van God zijn, ondanks dat mijn vriendinnen dus niet in God geloven? Liefs, Kit Link naar bericht Deel via andere websites
kimberly-18 0 Geplaatst 29 november 2007 Rapport Share Geplaatst 29 november 2007 Ja hoor dat kan! Iedereen is namelijk kind van dezelfde Vader. Michie23 heeft bijvoorbeeld Gods liefde heel sterks door moslims heen ervaren. Jij kan dus best de liefde of de antwoorden op je vragen door je niet christelijke vriendinnen heen ervaren! Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 29 november 2007 Rapport Share Geplaatst 29 november 2007 Quote: Op donderdag 29 november 2007 11:48:02 schreef Kitty het volgende: Hoi Allemaal, Ik heb afgelopen week God om wijsheid gebeden. Een dag erna zeiden mijn (niet-gelovigen) vriendinnen dinen tegen me die eigenlijk precies aansloten op de vraag die ik eerder aan God had gesteld. Kan dit van God zijn, ondanks dat mijn vriendinnen dus niet in God geloven? Liefs, Kit Waarom denk je dat het niet zou kunnen en als het om Christenen gaat, dat het dan direct wel God is? Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 29 november 2007 Rapport Share Geplaatst 29 november 2007 Absoluut denk maar aan Keizer Augustus of Pontius Pilatus Link naar bericht Deel via andere websites
HenkG 0 Geplaatst 29 november 2007 Rapport Share Geplaatst 29 november 2007 God gebruikt mensen, ongeacht hun overtuiging. Naast de reeds genoemde voorbeelden denk ik vanuit de Bijbel aan * de farao van Egypte; * Bileam; * de wijzen uit het oosten. Het mooie aan het gebruik van willekeurige mensen vind ik ook de ruimte die we zo krijgen om te mogen getuigen. Link naar bericht Deel via andere websites
Nynthe 1 Geplaatst 29 november 2007 Rapport Share Geplaatst 29 november 2007 Gods wegen zijn ondoorgrondelijk zeggen ze toch altijd? Ik denk dat God bij machte is om door alles en iedereen heen te werken. Het komt niet altijd uit de hoek die je verwacht, dus het kan heel goed via niet gelovigen komen denk ik. Link naar bericht Deel via andere websites
Timon 0 Geplaatst 29 november 2007 Rapport Share Geplaatst 29 november 2007 sluit ik me bij aan Ik zit te denken aan een voorbeeld, maar het eerste dat me te binnen schiet, noem ik maar niet omdat je dan het gevaar van een offtopic discussie krijgt Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 29 november 2007 Rapport Share Geplaatst 29 november 2007 "Werkt god ook door niet-gelovigen?" Volgens de ongelovigen niet iig en die weten dat het beste Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 29 november 2007 Rapport Share Geplaatst 29 november 2007 Waarom weten die dat het beste? Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 29 november 2007 Rapport Share Geplaatst 29 november 2007 Nou het was schertsend bedoelt, maar hoe zal ik het eens zeggen: Als ik een christen help hoor ik geen engelengezang of zo. En sowieso is het een beetje vreemd als god zou werken via iemand die hem afwijst. Je weet wel vrije wil en zo.... Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 29 november 2007 Rapport Share Geplaatst 29 november 2007 Hoe klinkt engelengezang dan? En kan God vrije wil niet gebruiken dan? Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 29 november 2007 Rapport Share Geplaatst 29 november 2007 Als god vrije wil gebruikt is het geen vrije wil meer; Je zou nog kunnen stellen dat iemand die goed leeft wordt geinspireerd door god, en daardoor goed doet maar dat is al heel vrijzinnig volgens mij. Link naar bericht Deel via andere websites
HenkG 0 Geplaatst 29 november 2007 Rapport Share Geplaatst 29 november 2007 @MarinusCopy Dus als ik door iemand aangeraden wordt om naar een bepaalde film te gaan kijken en ik doe het, dan is het geen vrije keus van mij om te gaan? Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 29 november 2007 Rapport Share Geplaatst 29 november 2007 Quote: Op donderdag 29 november 2007 20:57:20 schreef HenkG het volgende: @MarinusCopy Dus als ik door iemand aangeraden wordt om naar een bepaalde film te gaan kijken en ik doe het, dan is het geen vrije keus van mij om te gaan? Zie mijn eerdere post; maarrrr ik spreek hier even voor mezelf: Als ik iets goed doe komt dat vanuit me zelf. Ik geloof niet in god dus het zou een beetje raar zijn om te zeggen dat god door me werkt. Maar goed: het goede in de mens komt bij alle mensen uit dezelfde bron; jij noemt die bron god en ik noem die bron de mens. Link naar bericht Deel via andere websites
HenkG 0 Geplaatst 29 november 2007 Rapport Share Geplaatst 29 november 2007 De mens bron van zichzelf? Hoe kan een mens zijn eigen schepper/oorsprong zijn? Want dat is toch wat je aanduidt met bron? Link naar bericht Deel via andere websites
Henriëtte 0 Geplaatst 29 november 2007 Rapport Share Geplaatst 29 november 2007 laat maar Link naar bericht Deel via andere websites
HenkG 0 Geplaatst 29 november 2007 Rapport Share Geplaatst 29 november 2007 Quote: Op donderdag 29 november 2007 21:13:41 schreef Frique het volgende: laat maar Laat WAT maar? Je maakt ons wel nieuwsgierig... Link naar bericht Deel via andere websites
Henriëtte 0 Geplaatst 29 november 2007 Rapport Share Geplaatst 29 november 2007 er stond: nee nee HenkG, Dárwin heeft de wereld geschapen! Maar dat is een beetje flauw Link naar bericht Deel via andere websites
HenkG 0 Geplaatst 29 november 2007 Rapport Share Geplaatst 29 november 2007 Hij heeft in elk geval zijn eigen denkwereld geschapen... waarvan hij aan het eind van zijn leevn zelfs toegegeven heeft dat er toch iets aan mankeerde..... Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 29 november 2007 Rapport Share Geplaatst 29 november 2007 Quote: Op donderdag 29 november 2007 22:21:59 schreef HenkG het volgende: waarvan hij aan het eind van zijn leevn zelfs toegegeven heeft dat er toch iets aan mankeerde..... Die mythe is meer dan 100 jaar geleden al ontkracht dat ga ik niet eens meer weerleggen als je het niet er vind. Link naar bericht Deel via andere websites
HenkG 0 Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Toch zijn er evolutionisten die nog steeds op zoek zijn naar dat missende stukje... dan kun je ontkrachten wat je wilt, maar het feit blijft dan toch bestaan. Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Ik weet niet wat ik me moet voorstellen bij: 'God werkt door iemand heen'. Kan iemand me uitleggen wat daar precies mee bedoeld wordt en hoe je herkent dat God op dat moment werkzaam is? Link naar bericht Deel via andere websites
HenkG 0 Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Hester, ken je die tekenfilmpjes waarbij er steeds op 1 schouder van een figuur een engeltje zit en op de andere een duiveltje? Het is ietwat simplistisch, maar tegelijk geeft het wel de essentie weer. God klopt bij ieder mens aan, Hij spreekt tot ieder mens om het goede in de mens/de relatie met God (zijn bron) te voeden. Aan de andere kant is er de duivel die ook aanklopt en die juist probeert de mens bij zijn bron vandaan te trekken en een wig probeert te drijven tussen mens en God. Daar tussenin zit dan de mens met zijn geweten, aftastende welke keus hij zal gaan maken. Zo is God eigenlijk bij ieder mens aanwezig, alleen wordt hij niet altijd als zodanig (h)erkend. Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Quote: Op donderdag 29 november 2007 20:57:20 schreef HenkG het volgende: @MarinusCopy Dus als ik door iemand aangeraden wordt om naar een bepaalde film te gaan kijken en ik doe het, dan is het geen vrije keus van mij om te gaan? Die keuze lag al vast in de persoon die jij was op het moment dat de keus zich voordeed. Enkel werd die keuze pas zichtbaar toen hij gemaakt werd.. maar vrij was hij allermin. Samengevoegd: Quote: Op donderdag 29 november 2007 22:21:59 schreef HenkG het volgende: Hij heeft in elk geval zijn eigen denkwereld geschapen... waarvan hij aan het eind van zijn leevn zelfs toegegeven heeft dat er toch iets aan mankeerde..... Och, het geweldige 'Darwin bekeerde zich op zijn sterfbed' verhaal? Dat door 1 Christen de wereld in is geholpen maar door de rest van Darwins omgeving altijd ontkend is? Mjah.. erg geloofwaardig. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Quote: Op vrijdag 30 november 2007 10:49:05 schreef HenkG het volgende: Toch zijn er evolutionisten die nog steeds op zoek zijn naar dat missende stukje... dan kun je ontkrachten wat je wilt, maar het feit blijft dan toch bestaan. Ach creationisten missen tot dusver alles wat bewijs betreft; ik vrees dat ik er wel overheen kom... Kom eerst maar met een fosiele horlogemaker. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten