Spring naar bijdragen

Aangetrokken tot hetzelfde geslacht


Heb je je wel eens aangetrokken gevoelt tot iemand van hetzelfde geslacht?  

  1. 1. Heb je je wel eens aangetrokken gevoelt tot iemand van hetzelfde geslacht?

    • ja
      24
    • nee
      30


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

@Nynthe; daar snap ik dan weer helemaal niks van! knipoog_dicht.gif Je vindt een man echt MOOI? Wat marinus zegt is over het algemeen wel waar denk ik, maar ik denk ook dat er verschil is tussen mooi en aantrekkelijk. Mannelijke mannen zijn voor mij ook aantrekkelijk, maar dat is meer omdat er kracht vanuit gaat, dus dat is dan weer te herleiden tot het innerlijke zeg maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja, zeker heb ik wel eens meer dan vriendschap voor een vrouw gevoelt, hevig verliefd geweest zelfs, en een relatie met het desbetreffende vrouwpersoon gehad.

ik ben ook een van de mensen die vrouwen mooier (en ook aantrekkelijker) vind dan mannen. er zijn slechts een paar mannen die ik wil omschrijven als mooi. Aantrekkelijk is voor mij iets wat als het om een man gaat alleen binnen een relatie voor komt. Dat heeft te maken met vertrouwen en bepaalde ervaringen in het verleden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik voel me ook wel eens aangetrokken tot een vrouw. Ik kan dan ook echt heel benieuwd zijn naar die persoon. Maar zodra ik iemand beter leer kennen, zijn de gevoelens weg.

Terwijl het bij een man meestal andersom is. Ik vind niet snel iemand leuk, maar zodra ik diegene steeds beter leer kennen, vind ik hem steeds leuker worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ok

Marinus klapt uit de school: een tijd lang was Brad Pitt de mooiste man van de wereld. En ik kan je prima uitleggen waarom. Alles klopt aan hem: mooi smoeltje, mooi lichaam, goed karakter etc etc. Toch zou ik nog niet eens met hem het bed delen al werd ik ervoor betaald.

Dat komt omdat de (subjectieve) seksuele aantrekkingskracht ontbreekt. Ik heb mijn mannen graag: woest, lomp en gespierd. Maar puur esthetisch zijn vrouwelijke vrouwen en niet-mannelijke mannen het mooist. Kijk maar naar ieder topmodel van de afgelopen 1000 jaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm het is nog nooit gebeurd dat ik op straat liep of TV keek en een kerel zag waarvan ik dacht, die zou ik wel es uit willen nodigen voor een kopje koffie oid. Het idee om een man te zoenen heb ik altijd al afstotelijk gevonden.

Wel kunnen mannen mooi zijn, maar op een andere manier dan vrouwen. Ook kan ik mannen bewonderen om hun uitstraling. Dat is dan meestal het type "echte kerel".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of het type dat geweldloosheid predikt, leid ik uit je onderschrift af. knipoog_dicht.gif

Ik heb zoals gezegd al dezelfde gevoelens als jij als het gaat om intimiteit met mannen, maar als ik het met mijn vrouw heb over "een mooie man", even vanuit vrouwelijk oogpunt bekeken voor zover ik dat natuurlijk kan, dan zeg ik dat toch eerder over het jongensachtige type-donnydarko zeg maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

* Heb je wel eens 'gevoelens' gehad voor mensen van hetzelfde geslacht?

Buiten iemand mooi vinden heb ik nog nooit gevoelens gehad voor een vrouw, ik denk ook niet dat ik dat zou kunnen.

Er is niks mis met vrouwen hoor ^.^ maar nee, er gevoelens voor hebben heb ik nog nooit gehad en ik denk niet dat het ooit gebeurd.

Quote:

* Zo ja, wat doe je ermee?

Stel, dat ik wel gevoelens voor een vrouw zou hebben, maar ook voor een man dan zou ik de vrouw denk ik negeren. En dat is makkelijk praten denk ik, want verliefdheid of gevoelens negeren is niet gemakkelijk, maar ik zou geen relatie met een vrouw aan kunnen gaan.

Misschien niet zozeer uit geloofsovertuiging alswel dat ik me er niet prettig door zou voelen en het iig heel moeilijk zou vinden wat ik met deze gevoelens zou moeten doen.

Quote:

* Hoe staat het in verhouding tot je geloof?

Mijn moeder zegt altijd, wanneer ik met een meisje thuiskom het haar niet uitmaakt, als ik maar gelukkig ben. En hoewel de discussie al zo lang gaat of het mag denk ik nog steeds dat ook God wil dat ik gelukkig ben dus of het veel met mijn geloof zou doen weet ik niet...

Gaat het uiteindelijk niet om ieders geluk?

Weet je, ik kan een post typen die mijn gevoel weergeeft, die zegt wat ik denk, voel en ervaar, maar uiteindelijk is het een gok, ik ben nog nooit verliefd op een meisje geweest, ik heb deze gevoelens niet en ik weet dus niet wat het met me zou doen...

Zolang iemand gelukkig is en zolang ik zondig ben, ga ik niet over andermans relaties oordelen flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Quote:

* Heb je wel eens 'gevoelens' gehad voor mensen van hetzelfde geslacht?

* Zo ja, wat doe je ermee?

* Hoe staat het in verhouding tot je geloof?

Ben (wanhopig) verliefd geweest op zowel meiden als jongens, en heb.. fysieke.. gevoelens voor beide geslachten. bloos.gif Ik kan niet anders concluderen dan dat ik biseksueel ben.

Hetzelfde wat ik altijd doe: het verprutsen? Okee, minder cynisch antwoord: ik eindig toch vooral in relaties met mannen omdat ik nogal verlegen en passief ben, en de extra complicaties rond het uiten van gevoelens voor een vrouw - die wellicht jouw 'bredere smaak' niet deelt - me op dat vlak niet erg helpen.

Voor zover ik weet boeit het Huxley niet erg of ik op vrouwen val, niet in de laatste plaats door het feit dat hij nogal behoorlijk dood is. Maar als ik zou geloven.. tsja, moeilijk te zeggen. Het is wie ik ben.. en ik zie er zelf geen enkel kwaad in.
Link naar bericht
Deel via andere websites

*Ja, één keer. GEen verliefdheid ofzo (gelukkig, denk ikbloos.gif) maar ik vond haar wel érrug leuk op dat moment.

*In eerste instantie negeren, dan zorgen gaan maken hoe het gevoel zichverder zou kunnen gaan ontwikkelen en als mijn hoofd bijna barst van het gepieker praat ik er met iemand over.

*Ik heb die keer verschrikkelijk zitten piekeren over wat God er nou eigenlijk van vond, en of Hij ons niet liever gelukkig zou zien met iemand van hetzelfde geslacht dan ongelukkig alleen/met iemand van het andere geslacht.

Gelukkig was dat een (ik hoop éénmalige) bevlieging, en ik was er na een maandje weer vanaf, maar ik héb gepiekerd toennosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

* Heb je wel eens 'gevoelens' gehad voor mensen van hetzelfde geslacht?

Ja

* Zo ja, wat doe je ermee?

Niets

* Hoe staat het in verhouding tot je geloof?

Niet, ik ben gek op mannen, maar ik kan het vrouwenlichaam ook enorm bewonderen. Maar mannen zullen altijd m'n favoriet blijven widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik heb me opzich wel is aangetrokken gevoeld tot hetzelfde geslacht, maar nooit echt in verliefdheid ofzo.

Wat ik er mee doe? Negeren en hopen dat het over gaat. Als dat niet lukt gewoon vrienden worden. Maar zo vaak heb ik het niet gehad, en alle keren is het gwoon overgegaan.

In verhouding tot me geloof .. geeen idee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

1. Ja, ik ben lesbisch.

2. Momenteel niets, aangezien ik nog geen leuke vrouw ben tegengekomen. Moet ook zeggen dat ik er niet naar op zoek ben. Ik woon samen met een jongen (platonische relatie).

3. Toen ik nog gelovig was, voelde ik me in het begin schuldig en hoopte ik dat mijn gevoelens over zouden gaan. Later dacht ik meer in de trant van: "God heeft mij zo gemaakt, ik weet dat mijn gevoelens oprecht en zuiver zijn, dus het is ok". Tegenwoordig vind ik dat een beetje risky business: je moet niet naar eigen inzicht (of net hoe het jou uitkomt) gaan lopen verzinnen hoe God zal denken over bepaalde zaken. Je kunt er kort of lang over praten, maar in de Bijbel staat duidelijk dat God homoseksualiteit afkeurt.

Verder vind ik homoseksualiteit wel een afwijking. Dat klinkt misschien een beetje raar uit mijn mond, maar de wereld is op immers op voortplanting gericht. Doch aangezien het geen afwijking is die mensen schaadt (zoals pedofilie), zie ik geen reden om homoseksualiteit op wat voor manier dan ook te veroordelen. Als twee mensen van hetzelfde geslacht happy zijn met elkaar, go ahead.

Link naar bericht
Deel via andere websites

* Heb je wel eens 'gevoelens' gehad voor mensen van hetzelfde geslacht?

Ja, vaak.

* Zo ja, wat doe je ermee?

Ik verberg het maar vind sommige jongenslichamen wel nou ja.....mooi

* Hoe staat het in verhouding tot je geloof?

Niet....ben een tijd amper gelovig geweest het begint nu weer een beetje te komen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je kunt er kort of lang over praten, maar in de Bijbel staat duidelijk dat God homoseksualiteit afkeurt.

In de bijbel staat ook duidelijk dat mijn jongste zus dood moet (want woont samen) en mijn andere drie zussen ook (werken wel eens op zaterdag) Uiteraard moet ik als nicht ook dood en jij natuurlijk ook. (hoewel god vergat expliciet lesbienes te noemen. Dat dan weer wel.) Even kijken: mijn jongste broers moeten om diverse redenen volgens de bijbel ook allemaal dood en mijn oudste broers trouwens ook. Mijn partner uiteraard ook, de overburen ook. Jeetje de bijbel is uitstekend tegen overbevolking.

Nou weet je wat misschien moet je het boek niet te letterlijk nemen. Ik kan maar weinig mensen die ik liefheb bedenken die niet dood moeten. En de rest die mag blijven leven gaat op de "barbeque aeternam". Alleen totaal verknipte entiteiten zoals ik zouden al die mensen in leven laten; bah....

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid