Spring naar bijdragen

[Centraal] Held van de dag!


Aanbevolen berichten

hallo allemaal!

Soms zorgen kleine mensen voor grote dingen, soms zorgen kleine mensen voor kleine dingen, dingen die toch wel fijn zijn. Daarom dit topic.

Lees jij ergens iets over een Hansje die een heel land weet te redden? Post het hier! Heb jij een paar pubers een oud vrouwtje zien helpen oversteken? Zet ze hier in het zonnetje! Vind je dat je zelf wel even wat aandacht verdient... post het hier!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Duitser moet Duits leren

Uitgegeven: 14 november 2007 20:43

Laatst gewijzigd: 15 november 2007 11:19

ZÃœRICH/ROTTERDAM - Een 70-jarige Duitser die zijn hele leven al in Zwitserland woont, moet een taalcursus Duits volgen. De autoriteiten eisen dat omdat de bejaarde Ulrich Kring uit Dielsdorf de Zwitserse nationaliteit aanvroeg.

Een ambtenaar van de gemeente in het Duitstalige kanton Zürich deelde schriftelijk mee dat voor de Duitser geen uitzondering kan worden gemaakt. Kring tekende bezwaar aan, meldden Zwitserse media woensdag. Hij is überhaupt niet van plan 150 euro voor de cursus neer te tellen, die door de gemeente zelf wordt aangeboden.

Ook mensen die een taal al als moedertaal spreken, kunnen baat hebben bij een inburgeringscursus met lessen in die taal. Dit bleek eerder dit jaar uit een publicatie in NRC Handelsblad.

Beurtbalkje

Zo blijken veel Nederlanders het woord 'beurtbalkje' niet te kennen dat immigranten leren tijdens inburgeringscursussen. Een beurtbalkje wordt in Nederlandse supermarkten gebruikt om de boodschappen van een klant op de lopende band af te bakenen van die van de 'voorganger' of de 'opvolger' in de rij bij de kassa.

Er is zelfs supermarktpersoneel dat het woord beurtbalkje niet kent of in plaats ervan buitenlandse termen als 'divider' gebruikt, aldus de publicatie in NRC.

Bron: nu.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gouda Aanhouding auto-inbreker

De politie heeft op vrijdagmiddag 16 november een 15 jarige Gouwenaar aangehouden, omdat hij zeer veel interesse had voor geparkeerde auto’s op het Middenmolenplein en inbrekerswerktuig bij zich had.

Een agent in zijn vrije tijd merkte de jongen op en meldde de verdachte situatie aan zijn collega’s. De agenten die op de melding af kwamen wilde de Gouwenaar staande houden om hem te controleren, maar op het moment dat hij de agenten zag rende hij weg. Na een korte achtervolging kon de verdachte aangehouden worden. In zijn fouillering troffen de agenten inbrekerswerktuigen aan. De verdachte is vervolgens overgebracht naar het politiebureau. Hij had eigenlijk op school moeten zitten, maar had zich ziek gemeld. De leerplichtambtenaar wordt door de politie over dit feit in kennis gesteld.

Dit is vlakbij mijn huis. Tegenover mijn werk. Auto inbraken zijn hier een groot probleem. Ik wil bij deze deze agent uitroepen tot held van de dag!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Brandweer redt hond uit brandende woning

PURMEREND - Woensdagmiddag om 13:30 uur kreeg de brandweer de melding van een woningbrand op de Beethovenstraat in Purmerend.

De vrouw des huizes zat op dat moment bij de buren.

De eigenaresse was erg van slag, mede omdat haar hond nog binnen was en ze zich erg veel zorgen maakte om haar hond.

Gelukkig kon de brandweer het beestje vinden en werd hij met het baasje herenigd onder luid applaus van de omstanders die erg meeleefden met haar.

Medewerkers van de dierenambulance hebben bij aankomst direkt het beestje onderzocht.

442368c7f274ce77dde1e0d46f1ee9d9.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik ben helemaal geen held. bloos.gif Ik kwam gewoon 'toevallig' op het juiste moment op de juiste plek. Gelukkig maar!

En klaar staan voor mensen is ook geen titel als held zijn waard. Dat doe je gewoon knipoog_dicht.gif

Maar ik vind het wel héél erg lief en het doet me erg goed om te horen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid