Spring naar bijdragen

Samen doneren aan een goed doel


Wat vind je van dit idee, zou je willen doneren?  

  1. 1. Wat vind je van dit idee, zou je willen doneren?

    • Lijkt me een goed plan, en ik zou ook wel meedoen
      2
    • Een goed plan, maar ik doe liever niet mee want...
      0
    • Nee, eigenlijk vind ik het niet echt wat want...
      2
    • Ik weet het eigenlijk niet zo goed
      3
    • Ik wil hier graag wat meer over kwijt, namelijk...
      0


Aanbevolen berichten

De aanleiding

Het is misschien wat makkelijk, maar zo met de feestdagen voor de deur ga je toch weer nadenken over hoe goed we het eigenlijk hebben. We wonen in een land waarin geen oorlog is, we vrijuit ons geloof mogen belijden, het geen probleem is om geen geloof te hebben, we hebben kleren om ons lijf, internet tot onze beschikking waardoor we vele uurtjes op dit fijne forum kunnen doorbrengen en we kunnen lekker klagen over het smerige eten wat we nu weer voorgeschoteld hebben gekregen.

Dan ga je toch snel de vergelijking maken. Met al die mensen die er niet zo warmpjes bij zitten. Want ook al hebben wij ook zeker onze problemen, er zijn altijd mensen die het slechter hebben.

Daarom, ik het kader van de kerstgedachte, speelde ik met het volgende idee: Een inzamelingsactie voor een goed doel.

Het idee

Iedereen kan vast wel iets bedenken om geld in te zamelen. Zelf even geen biefstuk eten maar gehakt, die boterham wat minder royaal beleggen, collecteren bij de volgende meeting (meteen een reden om er eentje te organiseren knipoog_dicht.gif) sieraden maken en verkopen, enz enz enz. En dan niet alleen, maar allemaal, samen. Want met het aantal bezoekers hier dacht ik toch dat dat moest kunnen lukken om een mooi bedrag bij elkaar te sprokkelen.

En meteen een voorstel

En omdat ik nu toch al zo brutaal ben om dit voor te stellen, wilde ik jullie meteen een stichting voorstellen die ik zelf op het oog had hiervoor.

Het gaat hier om de stichting \"Give milk, Stop Aids\"

Iedereen weet dat aids een verschrikkelijke ziekte is waar we tot op de dag van vandaag nog steeds geen medicijn voor hebben gevonden dat geneest.

Nu zitten we in Nederland goed en kan je hier vrij makkelijk aan de nodige medicatie komen om je leven te verlengen. In veel landen is het echter niet zo en grijpt hiv en aids als een ware epidemie.

Toch is dit vrij makkelijk en simpel te voorkomen.

Veel mensen denken dat een moeder die hiv/aids heeft, dit automatisch doorgeeft aan een ongeboren kind. Dit is echter niet zo!

Stichting \"Give milk, Stop Aids\" geeft moeders medicijnen die de kans op overdragen tijdens de geboorte verkleind, en vervolgens geven ze flesvoeding ipv borstvoeding zodat het virus niet alsnog via de borstvoeding overgedragen wordt.

Ontzettend simpel, maar net zo effectief. Voor hele kleine bedragen kan je dus voorkomen dat een kindje met hiv geboren wordt.

Dus...

Mijn vraag is: Wat vinden jullie hiervan?

In eerste instantie, wat vind je van het idee om samen te doneren aan een goed doel? En vind je het wat, heb je zelf ideeën over hoe we dit gaan realiseren?

En ten tweede: Wat vind je van deze stichting? Of heb je zelf misschien goede ideeën die we kunnen steunen?

Moderators: Het is niet mijn bedoeling om dit meteen te lanceren. In eerste instantie wil ik peilen in hoeverre mensen enthousiast zijn over dit idee en in hoeverre dit haalbaar is. Mocht het allemaal kunnen, dan kunnen we altijd nog verder kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet, het is op zich een mooi idee maar ik heb niet speciaal de behoefte om dat vanuit credible te doen, er zijn al zo veel goede initiatieven waar ik individueel aan kan meedoen of samen met mensen die me eerlijk gezegd nauwer aan het hart liggen dan een aantal erg leuke maar toch nog steeds anonieme mensen op een forum. Maar voor mensen die uit zichzelf niet echt bezig zijn met 'goede doelen' kan zo'n gezamenlijke actie misschien wel een fijne manier zijn om hun steentje bij te dragen zonder het alleen uit te moeten zoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Samen doneren, weten dat je niet de enige bent, motiveert. Vaak is het zo dat als mensen ergens maar een klein bedrag kunnen missen, ze het idee hebben dat het niet zoveel uit maakt. Maar als je weet dat er meer mensen zijn met wat kleine bedragen, wordt het al snel een wat minder klein of misschien zelfs groot bedrag knipoog_dicht.gif

En waarom nog meer gezamelijk? Het feit dat 'wij' samen een christelijk jongeren forum zijn zette me aan het denken. Als we echt met zoveel zijn, echt zo begaan met anderen, moeten we toch een verschil kunnen maken, al zou het zelfs maar voor één zo'n ongeboren kindje zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid