Spring naar bijdragen

Waneer is muziek christenlijk??


Aanbevolen berichten

heey iedereen,, dit topic gaat over waneer kan je muziek nou egt chritenlijk noemen ik heb hier over vaak een discussie met mijn vrienden maar hoe denken jullie daar eigenlijk over verbaasd.gif ik denk er zelf als er christenlijk teksten in worden gezongen of als veel in geprijst word..?? wat is hierop jullie mening??

ik hoor ut nog laterzz yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
puh2.gif dat bedoel ik dus.... waarom vinden hun het juist onchristenlijk... het gaat over God ze prijzen God en maken hem groot...widegrin.gif soms vind ik het moeilijk...want hillsongs die hebben nummers zoals The reseon i life....rofl dat gaat toch egt over dat je voor jezus leeft maar kan je aan die mensen vragen waarom ze dat vinden??
Link naar bericht
Deel via andere websites

Omdat ze geloven dat we 'in de wereld, maar niet van de wereld zijn' en dat je 'de schijn van het kwaad moet mijden' en 'de rok die van het vlees besmet is van je moet werpen'.

De gitaarmuziek is opgekomen in de tijd van secularisatie en seksualisering het heeft veel dingen doen versnellen, daardoor is de gitaar niet bruikbaar als middel om God te loven en te prijzen. Dat is ongepast.

En natuurlijk last but not least is een beetje over Jezus roepen wel erg snel 'christelijk' smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben opgevoed met het idee dat gospelmuziek werelds is, een soort van duivel-op-kousen voor hallelujah-christenen die Jezus maar aannemen en denken bekeerd te zijn. Ik denk daar wat anders over, het gros van die muziek vind ik te zoetsappig..

Christelijke muziek is alles dat door christenen is gemaakt, ongeacht waar het over gaat. Daarnaast luister ik ook gewoon heel veel muziek wat niet door christenen is gemaakt, zolang het niet antichristelijke is..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

jah ik ook geen vloeken en andere rare praat vind ik de muziek oke maar de band zoals hillsongs en kutless vind ik ook leuke muziek
puh2.gif

Dat vind ik dan weer pulp van de hoogste plank, maar ach... smaken verschillen. Als ik wat christelijks luister dan is dat Casting Crowns, Creed, At the Close of Every Day, The Golden Gate Quartet, The Spirit That Guides Us, Mahalia Jackson en anderen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

wat is hierop jullie mening??

Als de band christelijke bandleden bezit die iig ook liederen maken die christelijke thema's aansnijden en waarbij de intentie ook vanuit hun christelijke levensbeschouwing voort komen.

Dat betekent niet dat het persé op het 'prijs de Heer' niveau moet zitten, maar ook zware teksten (als Woven Hand) of donkere teksten (als Zao) zijn.

Een band waar christenen in zitten hoeft voor mij geen christelijke band te zijn. Dat kan ook een seculiere band zijn met mensen die toevallig christen zijn. Waarbij ik trouwens niks tegen seculiere muziek an sich heb, of daar nou christenen of geen christenen in zitten. Zolang ik de muziek niet 'fout' vind (ik sta niet te wachten op nazi muziek of bands die als doel hebben zoveel mogelijk anti-christelijke boodschappen uit te dragen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Voor mij houdt Christelijke muziek in dat de bandleden een hart voor de Heer hebben en dat dit voortvloeit in hun teksten. Het maakt niet uit of dat gospel muziek is of bv. metal.

Hoe moet dat voortvloeien uit de teksten? Moeten die slechts nog gaan over religieuze zaken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid