Spring naar bijdragen

Boek over radicaal (christen) zijn


Aanbevolen berichten

Hee allemaal,

Op de jeugdvereniging in de kerk willen we het onderwerp 'hoe radicaal ben jij' behandelen. Dus over radicaliteit in het christelijk geloof. Denk dan niet aan radicalen in de zin van extremisme of de islam, maar denk eerder aan helemaal voor Jezus gaan, dingen doen en laten omdat je in God gelooft en je hele leven door Hem laten beïnvloeden.

Oké, ik denk dat jullie het vatten. Ik ben op zoek naar een goed boek over dit onderwerp, dat we kunnen gebruiken bij de voorbereiding. Heeft iemand een idee??! Dat zou heel gaaf zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

1. Christen-zijn in het dagelijks leven, door J.C. Ryle (1)

2. Het leven met Christus, door Mary Winslow (1)

3. De geestelijke pelgrim, door Lambrecht Myseras (1)

4. De blijdschap van de gelovige, door Robert Murray MacCheyne (1)

5. Een Hogepriester in eeuwigheid, door Robert Murray MacCheyne (2)

6. Groeien als een christen, door John Angell James (2)

7. De heerlijkheid van Christus, door John Owen (2)

8. Het Hogepriesterlijk gebed (Johannes 17), door Maarten Luther (2)

9. De roos van Saron, door Andrew Gray (2)

10. Practicale verhandelingen, door Theodorus Avinck (2)

11. Ogenzalf, door W. Teellinck (2)

12. Over de goede werken, door M. Luther (2)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit laat niet zozeer de radicaliteit zien.

Maar het laat wel de fundamenten van het christelijk geloof heel duidelijk zien.

Deze zou ik trouwens iedere christen willen aanraden.

watchman nee

het normale christelijke leven.

kun je bestellen bij evangelisatie.nl


Samengevoegd:

evangelisatie.nl

bestaat trouwens niet

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het boek "Volg jij mij?" van Hans van der Lee heeft mij veel gedaan. Vrienden die ik het heb aangeraden waren ook enthousiast.

Laatst is ook zijn boek "Niet met de massa mee" uitgekomen wat een beetje op het vorige boek gebaseerd is. Het leuke aan dit boek is dat het goed te gebruiken is in de groep door middel van de verwerkingsvragen die er in staan. link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: post verwijderd, wanneer een crewlid iets verwijdert, dien je dit niet terug te plaatsen



@ Aime,

De crew zal een blikwerpen op je titels en hier eventueel op terug komen. Tot die tijd verzoek ik je vriendelijk doch dringend om geen titels te noemen die eerder vewijderd zijn.

Liefs Diaan
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...

Nogmaals bedankt allemaal. In februari hebben we een topweekend gehad met de jeugdvereniging, waarbij we ook dit onderwerp hebben besproken aan de hand van een praatje en discussie.

We hebben toch niet echt concreet een boek gebruikt dat hier genoemd is (behalve de Bijbel). Wel bedankt hoor!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid