Spring naar bijdragen

Van Heks naar christen


Kan je wel loskomen van een satans beweging  

  1. 1. Kan je wel loskomen van een satans beweging

    • Nee dan wordt je volgens mij zwaar vervolgt
      0
    • Ja Met Jezus is alles mogelijk
      28


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Je snapt het niet.

JIJ snapt het niet.

Quote:
Als je actief bent als hex in een groepering dan ben je toch een aanhanger van satan? Van wie anders? Een gereformeerde gemeente is een kerk.... een pinkstergemeente is ook een kerk. Een bijeenkomst van Hexen is ook een soort van kerk (bijeenkomst) aangezien de insperatie bron niet vanuit Jezus is kan ik niet meer concluderen dat het aanhangers zijn van satan.

Oké dus alle mensen die niet in Jezus geloven, zijn aanhangers van satan. muur.gif Hoe dom kan je zijn.

Verder laat ik het over aan m'n katholieke vrind, die kan het wat subtieler uitleggen denk ik engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

JIJ snapt het niet.

[...]

Oké dus alle mensen die niet in Jezus geloven, zijn aanhangers van satan.
muur.gif
Hoe dom kan je zijn.

Verder laat ik het over aan m'n katholieke vrind, die kan het wat subtieler uitleggen denk ik
engel.gif

Mensen die openreren vanuit het satanisme en zich bewust zijn met de dingen die ze doen.

Ik heb het niet over de ongelovigen...en ja die zijn onbewust ook aanhangers van satan. Helaas hoe je het ook wend of keerd, als je Jezus niet volgt....wie volg je dan?

Hoe dom kan je zijn dat je dat niet snapt!


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Mensen die openreren vanuit het satanisme en zich bewust zijn met de dingen die ze doen.

Ik heb het niet over de ongelovigen...en ja die zijn onbewust ook aanhangers van satan. Helaas hoe je het ook wend of keerd, als je Jezus niet volgt....wie volg je dan?

Hoe dom kan je zijn dat je dat niet snapt!

muur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het is misschien wel mogelijk, maar denk je niet dat de satans beweging tegen je opkomt als je als satanist je bekeerd tot het evangelie van Jezus?

Ik denk wel dat je als satanist je kan bekeren, maar ik denk dat je leven er niet makkelijker op gaat worden. In de zin van dat hij of zei een vlinke vervolging zal ondergaan.

Ik zeg niet dat dat zo is maar het is maar een gedachte

Ik begrijp jouw vraag nog steeds niet. Ten eerste vind ik de vermoedens en gedachten die jij hieromtrent hebt ongegrond. Ten tweede heb je toch Elly Loos uitgenodigd om hier verhaal over te houden? Dan is dat je antwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik begrijp jouw vraag nog steeds niet. Ten eerste vind ik de vermoedens en gedachten die jij hieromtrent hebt ongegrond. Ten tweede heb je toch Elly Loos uitgenodigd om hier verhaal over te houden? Dan is dat je antwoord.

Ten eerste:

Ik heb elly loos niet uitgenodigd....dat laat ik aan mijn leiders over.

ten tweede:

Daar zal zeer zeker een antwoord uit voort komen, maar ik vraag mij alleen af of het uberhoud mogenlijk is om als Actief werker van satan je om te keren en te kiezen voor satans grootste vijand jezus. En dan ook nog een normaal leven te leiden zonder geintimideerd te worden door de achtervolging van je verleden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je snapt het niet.

Integendeel: ik snap best dat je dit bedoelt. Het slaat alleen nergens op. De satanskerk is een vrij specifiek clubje. Je kunt wel gaan zeggen dat wiccans, moslims en atheïsten tot de satanskerk behoren, maar dat klopt eenvoudigweg niet, omdat de satanskerk voor iets heel specifieks staat. Het klopt alleen als je de betekenis van "satanskerk" compleet verandert, in iets wat het niet is, en dat doe je ook.

Daarnaast verschillen onze visies op andersdenkenden blijkbaar, want ik vind dat je het veel te scherp stelt en zie andersdenkenden zelf als mensen met een ander (en soms sterk afwijkend) godsbeeld. Maar dit topic lijkt me niet de plek om dit te bediscussiëren.

(P.S.: Liset, je verwoordt heel prima wat ik dacht toen ik Nehemia's bericht las. widegrin.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om die reden stel ik dus voor dat de TS (eindelijk) eens duidelijk definiëert wat er in dit concrete geval bedoeld wordt met heks (of 'hex', blijkaar?) en met satanskerk, want dat is nog steeds niet helder. En een verwijzing naar google vind ik zelf toch niet meteen voldoende. Wie een topic over iets opent mag op z'n minst zelf de moeite doen om te verduidelijken waarover het nu eigenlijk gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En, als we toch bezig zijn, wat TS bedoelt met satanisme en satanisten.

Ik dit soort discussies mis ik Liekje die vroeger op FAQ-online meekletste. Zij is zelf sataniste en verafschuwde de verbinding die steeds gelegd werd met de satanskerk en satansaanbidding.

Maar dat is weer een heel ander gespreksonderwerp.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Integendeel: ik snap best dat je dit bedoelt. Het slaat alleen nergens op. De satanskerk is een vrij specifiek clubje. Je kunt wel gaan zeggen dat wiccans, moslims en atheïsten tot de satanskerk behoren, maar dat klopt eenvoudigweg niet, omdat de satanskerk voor iets heel specifieks staat. Het klopt alleen als je de betekenis van "satanskerk" compleet verandert, in iets wat het niet is, en dat doe je ook.

Daarnaast verschillen onze visies op andersdenkenden blijkbaar, want ik vind dat je het veel te scherp stelt en zie andersdenkenden zelf als mensen met een ander (en soms sterk afwijkend) godsbeeld. Maar dit topic lijkt me niet de plek om dit te bediscussiëren.

(P.S.: Liset, je verwoordt heel prima wat ik dacht toen ik Nehemia's bericht las.
widegrin.gif
)

Ik heb niet gezegt dat alle geloven buiten het christendom bij de satans kerk behoren..

Maar als jij vind dat ik het te scherp steld dan is dat misschien mijn overtuiging. Maar ik geloof persoonlijk dat waarneer je buiten christus om leeft of functioneerd en Hem niet erkend als Heer en meester dan ben je inprincipe automatisch een aanhanger van satan of het nou bewust is of niet. Maar daar zijn de meningen over verdeeld en dat mag.

Wat ik wel stel is dat deze vrouw wel degelijk een aanhanger was van de satans beweging

link

Tevens is het geen verkeerde plek om dit te bediscussiëren. bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb niet gezegt dat alle geloven buiten het christendom bij de satans kerk behoren..

Dat heb je wel, je kwam immers met de stelregel "als de inspiratie niet Jezus is, dan is de inspiratie Satan en mag je het dus satanskerk noemen". Welnu, alle niet-christelijke religies hebben Jezus niet als inspiratie...

Quote:
Maar als jij vind dat ik het te scherp steld dan is dat misschien mijn overtuiging. Maar ik geloof persoonlijk dat waarneer je buiten christus om leeft of functioneerd en Hem niet erkend als Heer en meester dan ben je inprincipe automatisch een aanhanger van satan of het nou bewust is of niet. Maar daar zijn de meningen over verdeeld en dat mag.

Wat ik wel stel is dat deze vrouw wel degelijk een aanhanger was van de satans beweging

Tevens is het geen verkeerde plek om dit te bediscussiëren.
bye.gif

Welles. puh2.gif

Dit gaat over Elly Loos, en niet over of niet-christenen automatisch satan volgen, daarover is, Credible kennende, ongetwijfeld wel een ander topic te vinden.

Ik heb wat websites over Loos gelezen, en het lijkt me inderdaad dat ze tot een groep heeft behoord die satan aanbidt (en orgies enzo, sjonge, wel een beetje "jaren zeventig" allemaal widegrin.gif). Als je het nou gewoon daarbij had gehouden, was iedereen het met je eens geweest, maar je zei er veel meer omheen en een deel daarvan klopte dus niet.


Samengevoegd:

Quote:

Om die reden stel ik dus voor dat de TS (eindelijk) eens duidelijk definiëert wat er in dit concrete geval bedoeld wordt met heks (of 'hex', blijkaar?) en met satanskerk, want dat is nog steeds niet helder. En een verwijzing naar google vind ik zelf toch niet meteen voldoende. Wie een topic over iets opent mag op z'n minst zelf de moeite doen om te verduidelijken waarover het nu eigenlijk gaat.

Als ik het goed heb begrepen worden in België veel evangelische bewegingen ook als sekte aangemerkt en dus op één hoop gegooid met de satanskerk. rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat heb je wel, je kwam immers met de stelregel "als de inspiratie niet Jezus is, dan is de inspiratie Satan en mag je het dus satanskerk noemen". Welnu, alle niet-christelijke religies hebben Jezus niet als inspiratie...

[...]

Welles.
puh2.gif

Dit gaat over Elly Loos, en niet over of niet-christenen automatisch satan volgen, daarover is, Credible kennende, ongetwijfeld wel een ander topic te vinden.

Ik heb wat websites over Loos gelezen, en het lijkt me inderdaad dat ze tot een groep heeft behoord die satan aanbidt (en orgies enzo, sjonge, wel een beetje "jaren zeventig" allemaal
widegrin.gif
). Als je het nou gewoon daarbij had gehouden, was iedereen het met je eens geweest, maar je zei er veel meer omheen en een deel daarvan klopte dus niet.


Samengevoegd:

[...]

Als ik het goed heb begrepen worden in België veel evangelische bewegingen ook als sekte aangemerkt en dus op één hoop gegooid met de satanskerk.
rofl.gif

sleepey.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat heb je wel, je kwam immers met de stelregel "als de inspiratie niet Jezus is, dan is de inspiratie Satan en mag je het dus satanskerk noemen". Welnu, alle niet-christelijke religies hebben Jezus niet als inspiratie...

[...]

Welles.
puh2.gif

Dit gaat over Elly Loos, en niet over of niet-christenen automatisch satan volgen, daarover is, Credible kennende, ongetwijfeld wel een ander topic te vinden.

Ik heb wat websites over Loos gelezen, en het lijkt me inderdaad dat ze tot een groep heeft behoord die satan aanbidt (en orgies enzo, sjonge, wel een beetje "jaren zeventig" allemaal
widegrin.gif
). Als je het nou gewoon daarbij had gehouden, was iedereen het met je eens geweest, maar je zei er veel meer omheen en een deel daarvan klopte dus niet.


Samengevoegd:

[...]

Als ik het goed heb begrepen worden in België veel evangelische bewegingen ook als sekte aangemerkt en dus op één hoop gegooid met de satanskerk.
rofl.gif

Volgens mij is Belgie ook een katoliek land...en ja zei verwerpt alles wat evangelisch is. Maar omdat belgie dat zegt wil dat niet zeggen dat dan iedere christelijke kerk een satans beweging is....

Waar het mij om gaat is....als Jezus niet deel is van je leven dan maakt dat automatisch dat een andere partij deel is van je leven, Daar kan je niet omheem. Als je Jezus niet accepteerd dan accepteer je automatisch het rijk der duisternis.

Maar goed daar ging deze topic inderdaad niet over...

(ik vind het trouwens wel leuk dat je zo reageerd) yes.gif

Zo leer je ook zien hoe een ander denkt. hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof dat hij je vriendelijk wou wijzen op een aantal basisregels van de Nederlandse taal waar je moeite mee schijnt te hebben. Het duidelijk onderscheiden van werkwoorden en zelfstandige naamwoorden maakt posts namelijk een pak minder verwarrend.

Trouwens, bedankt voor dat artikel, dat maakt inderdaad al duidelijker over wat soort hekserij en satanskerk je het hier hebt. Het lijkt me niet echt een gezellig clubje, zo te lezen (hoewel, misschien net iets té gezellig, met die orgies enzo). Wat ik echter niet zo goed snap is dat uit het artikel blijkt dat de dame in kwestie zich al lang losgemaakt had van die sektaire beweging, en verderging als heks op haar eentje. Het komt dan op mij over alsof die club dan toch niet zo bedreigend is voor afvalligen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nou als je in een hexen beweging verkeerd mag je daar best de naam satans kerk (beweging) aan hangen.

(ze heeft de poster vast en zeker gezien en heeft er ook mee ingestemd. De verhalen die ik heb gehoord op Family7 heeft ze wel degelijk gediend in de satans kerk.

Nee dat mag je eigenlijk niet. Ik noem een katholiek of protestant toch ook geen Mormoon of hindoeist.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Je snapt het niet.

Als je actief bent als hex in een groepering dan ben je toch een aanhanger van satan? Van wie anders? Een gereformeerde gemeente is een kerk.... een pinkstergemeente is ook een kerk. Een bijeenkomst van Hexen is ook een soort van kerk (bijeenkomst) aangezien de insperatie bron niet vanuit Jezus is kan ik niet meer concluderen dat het aanhangers zijn van satan.

Wow, een agnost is een aanhanger van Satan, een hindoeist is een aanhanger van Satan, een boedhist is een aanhanger van Satan, een aanhanger van de Islam dus ergens ook, volgens jou redenering dan althans.

Enne, de verening van huisvrouwen is ook een soort kerk (bijeenkomst)

Ik raad je aan je eerst in andermans religie te verdiepen en dan nog héééél voorzichtig te zijn met je oordeel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

het kan zeker!

ik ken ook iemand uit onze gemeente die dat heeft onder vonden, en ze is nu ook christen party.gif

ik zelf heb niets met hekserij temaken gehad maar wel opt gebied van demonen en t bestaat dat is voor mij zeker.

ik krijg hier ook hulp bij van uit onze gemeente en ik ben daar zo dankbaar voor!

ik merk nu heel erg dat God heel dicht bij mij staat!

Hij helpt mij echt party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waar het mij om gaat is....als Jezus niet deel is van je leven dan maakt dat automatisch dat een andere partij deel is van je leven, Daar kan je niet omheem. Als je Jezus niet accepteerd dan accepteer je automatisch het rijk der duisternis.

Dat is net zoiets als zeggen: "Als je geen koffie accepteert dan drink je dus thee.... " Maar vanuit een bepaald christelijk perspectief zijn er twee uitersten, God en daartegenover Satan. De mens leeft zijn leven tussen deze twee uitersten en kan op elk moment van dat leven een keus maken, daar weer vanaf wijken, weer terugkomen. Uiteindelijk is het God die een eindoordeel velt, en gelukkig niet wij mensen.

Ik zou je vanuit mijn perspectief nogmaals onder ogen willen brengen het gezegde van "oordeel niet opdat etc. etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is net zoiets als zeggen: "Als je geen koffie accepteert dan drink je dus thee.... " Maar vanuit een bepaald christelijk perspectief zijn er twee uitersten, God en daartegenover Satan. De mens leeft zijn leven tussen deze twee uitersten en kan op elk moment van dat leven een keus maken, daar weer vanaf wijken, weer terugkomen. Uiteindelijk is het God die een eindoordeel velt, en gelukkig niet wij mensen.

Ik zou je vanuit mijn perspectief nogmaals onder ogen willen brengen het gezegde van "oordeel niet opdat etc. etc.

het is geen oordelen wat hij doet tis realiteit, geen keuze voor God is automatisch een keuze voor de andere kant (de duisternis) daar kan je gewoon niet om heen!

satan wil ons niet liever van God af hebben en dus als je dan niet in God geloofd of wilt geloven dan heb je je keuze gemaakt. klinkt hard maar dat is de waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is net zoiets als zeggen: "Als je geen koffie accepteert dan drink je dus thee.... " Maar vanuit een bepaald christelijk perspectief zijn er twee uitersten, God en daartegenover Satan. De mens leeft zijn leven tussen deze twee uitersten en kan op elk moment van dat leven een keus maken, daar weer vanaf wijken, weer terugkomen. Uiteindelijk is het God die een eindoordeel velt, en gelukkig niet wij mensen.

Ik zou je vanuit mijn perspectief nogmaals onder ogen willen brengen het gezegde van "oordeel niet opdat etc. etc.

Als deze groepen Jezus Christus niet accepteeren als Heer en meester zei ik. Dat is niet oordelen....het zijn feiten. Ik wil dat nou niet met thee en koffie vergelijken.

Het is maar net hoe ver je ogen open zijn op dit gebied.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

het is geen oordelen wat hij doet tis realiteit, geen keuze voor God is automatisch een keuze voor de andere kant (de duisternis) daar kan je gewoon niet om heen!

satan wil ons niet liever van God af hebben en dus als je dan niet in God geloofd of wilt geloven dan heb je je keuze gemaakt. klinkt hard maar dat is de waarheid.

Thanx jij snapt wat ik bedoel te zeggen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Mensen die opereren vanuit het satanisme en zich bewust zijn met de dingen die ze doen.

Mensen die bewust satan aanhangen ja...

Quote:
Ik heb het niet over de ongelovigen...en ja die zijn onbewust ook aanhangers van satan. Helaas hoe je het ook wend of keerd, als je Jezus niet volgt....wie volg je dan?

Nee, jij verdraait de boel en haalt dingen door elkaar. Mensen die niet Jezus volgen hoeven niet per sé satan aan te hangen. Je volgt satan niet door niet in Jezus te geloven. Integendeel, de meeste mensen die niet in Jezus geloven, geloven ook niet in satan.

Natuurlijk geloof ik dat satan ons van mensen weg wil houden, maar dat is iets heel anders dan satan volgen. Maar als je logisch nadenkt, hoop ik dat je dat zelf ook wel begrijpt. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als deze groepen Jezus Christus niet accepteeren als Heer en meester zei ik. Dat is niet oordelen....het zijn feiten. Ik wil dat nou niet met thee en koffie vergelijken.

Het is maar net hoe ver je ogen open zijn op dit gebied.


Samengevoegd:

[...]

Thanx jij snapt wat ik bedoel te zeggen

Leg uit waarom dit een feit is. Heb ik in de woorden van Jezus ergens iets gemist? Waar zegt Jezus, accepteer mij als uw heer en meester, anders dient u Satan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid