Sanne* 0 Geplaatst 20 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2007 Hai! Ik ben net verhuisd naar Maastricht en zoek hier een nieuwe gemeente.. Thuis (Haaksbergen) ga ik naar een christelijke gemeente, klein, knus en Jezus staat centraal. Nu weet ik niet waar ik in Maastricht moet beginnen om zoiets te vinden.. Iemand uit Maastricht, of iemand anders die toevallig zoiets weet in Maastricht? De grootschaligheid maakt natuurlijk niet uit. Hoop dat iemand een ideetje heeft?! Sanne Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 20 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2007 Sjaloom Sanne*, Van welke denominatie was de kerk waar je eerst heenging? Protestants, katholiek, baptistisch, evangelisch, of iets dergelijks? Het lijkt mij dan het verstandigst om in Maastricht een kerk van diezelfde denominatie te zoeken. In elk geval veel zegen met je zoektocht! Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 20 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2007 Als je bij Google 'kerken +maastricht' (zonder haakjes) intypt dan krijg je redelijk wat hits. Ik zie bijvoorbeeld al een gereformeerd vrijgemaakte kerk staan. Wellicht kun je de zoekterm wat aanpassen op de kerk/gemeente van je denominatie. Over het algemeen is het zuiden des lands een katholieke regio, en daar zul je dus de meeste kerken van vinden. Link naar bericht Deel via andere websites
Sanne* 0 Geplaatst 20 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2007 Hai! Gaat om een evangelische gemeente.. Zoek inderdaad ook een evangelische gemeente weer! Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 20 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2007 Sjaloom Sanne*, Dan zou ik, wat Thorgrem al zei, inderdaad even googlen op evangelisch + maastricht. Of heb je dat al gedaan? Link naar bericht Deel via andere websites
Nehemia 0 Geplaatst 20 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2007 Lijkt mij ook een goed plan Link naar bericht Deel via andere websites
Sanne* 0 Geplaatst 20 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2007 Dat is het probleem, zo kom ik op twee evangelische gemeenten waarvan beide sites het niet doen.. Dus, zo heel ver kom ik niet.. credible is nu mijn volgende optie Link naar bericht Deel via andere websites
johann3s 0 Geplaatst 20 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2007 Via google: Nieuw Leven Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 20 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2007 Sjaloom johann3s, Weet je zeker dat het een doorsnee evangelische gemeente is? * RobertF kan er niet zo snel een geloofsbelijdenis vinden... Link naar bericht Deel via andere websites
Sanne* 0 Geplaatst 20 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2007 Volgens mij is Nieuw Leven wel evangelisch.. In ieder geval 'richting' evanglisch..Maar dit was één van de twee gemeenten waarvan ik geen site kon openen.. nu dus wel .. Dus ga eens even goed rondkijken! So thanks! Link naar bericht Deel via andere websites
johann3s 0 Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Quote: Op zaterdag 20 oktober 2007 22:44:23 schreef RobertF het volgende: Sjaloom johann3s, Weet je zeker dat het een doorsnee evangelische gemeente is? * RobertF kan er niet zo snel een geloofsbelijdenis vinden... Ik heb zelf geen ervaring met deze kerk, dus ik kan je er niet veel over vertellen Link naar bericht Deel via andere websites
Borkdude 0 Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Ik heb weleens gehoord (zelf nooit geweest) van een gereformeerd vrijgemaakte kerk in Maastricht die vrij tof schijnt te zijn. link Niet evangelisch, maar je zou het eens kunnen proberen. Link naar bericht Deel via andere websites
Sanne* 0 Geplaatst 25 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2007 Ha Borkdude! Dank je! Ga zeker eens een kijkje nemen.. Ben niet bekend met een gereformeerd vrijgemaakte kerk.. Maar I'll give it a try! Thanks Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 25 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2007 Hmmm, in FireFox loopt de layout van die site helemaal in de soep. De gereformeerde kerk (vrijgemaakt) is in elk geval volgens mij wel een goede, degelijke protestantse gemeente. Maar inderdaad, niet evangelisch. Ik kan Sanne* daarom wel aanraden om goed na te gaan wat de gereformeerden geloven en of zij daar serieus achter kan staan, mocht die gemeente haar interesse wekken. Van evangelisch naar gereformeerd is namelijk nogal een verandering... Link naar bericht Deel via andere websites
Sanne* 0 Geplaatst 30 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2007 Hai RobertF! Ja, daar heb je helemaal gelijk in.. Maar ik zeg altijd maar, niet geschoten altijd mis.. Maar het ligt te ver af van wat ik geloof en ik kan mijn draai daar denk ik niet in vinden.. Vandaar dat ik het maar bij evangelisch hou.. Maar Borkdude toch bedankt voor de tip! Heb ondertussen een andere gemeente gevonden.. De ware wijnstok.. Ben er nog niet geweest maar wel contact gehad met een aantal mensen.. Ga er zondag naar toe.. Ben erg benieuwd! Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 12 november 2007 Rapport Share Geplaatst 12 november 2007 Hallo Sanne, Je zou ook eens kunnen kijken bij evangeliegemeente De Deur in Maastricht. Ik ga zelf ook naar De Deur, maar dan in een andere plaats. Ik weet dat de christenen van die kerk heel enthousiast zijn over Jezus Christus en je warm welkom zullen heten. De website is: www.dedeurmaastricht.com. Kijk maar even wat je wilt. Ik wens je in ieder geval veel succes bij je zoektocht en hoop dat je een leuke tijd hebt gehad bij die andere gemeente. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten