Spring naar bijdragen

terugkijken in je leven


Aanbevolen berichten

Als je terugdenkt aan vroeger, hoe kijk je terug? Ben je teleurgesteld, ben je blij, ben je boos, ben je God dankbaar?

Zelf ben ik op dit moment erg gelukkig als ik terugkijk naar mijn verleden? Ik heb wat meegemaakt, kom uit een probleemgezin, maar ik zit op dit moment onwijs goed in mijn vel. Als ik naar mijn omgeving kijk, dan ben ik echt zwaar doordrongen van het feit dat ik God heel erg dankbaar moet zijn dat ik uberhaupt nog geloof. Het had zo fout kunnen aflopen.....

Ben ik de enige die zo met zijn of haar verleden om kan gaan? Hoe ga jij om met de dingen die achter je liggen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben te jong om terug te kijken. Ik zie uit naar de toekomst om over 5-10jaar terug te kijken naar de huidige periode, kijken hoe ik uiteindelijk ben opgedroogd. smile.gif

Als ik nu op het moment terug kijk naar vooral mijn tienerjaren snap ik sommige dingen en vallen er puzzelstukjes op hun plaats.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als jij zegt dat jij uit een probleem gezin komt dan heb je waarschijnlijk wat meer meegemaakt om te kunnen overdenken. Ik heb altijd weinig meegemaakt, ik heb eigenlijk een redelijk stabiel, doch saai leven gehad.

en ben je daar blij mee? ben je blij met het pad wat je tot nu toe gelopen hebt? Wat wil je anders of wat juist niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan ermee leven smile.gif

Wat ik me meer afvraag is of ik dezelfde vraag zou hebben als ik dat andere pad had genomen. Enige dingen die ik anders had willen doen zijn tot nu toe drumopnames van 2 bands. De een valt achteraf wel mee, maar van de laatste is zowat alles weg gesampled. Dat zijn de enige dingen waar ik echt spijt van heb in mijn leven en wou dat ik anders heb gedaan. Voor de rest baal ik nergens van in mijn leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ligt er een beetje aan hoe ik me op dat moment voel, als ik terugkijk naar mijn verleden. Ik heb wel een aantal dingen meegemaakt die je niet graag meemaakt als je tiener bent.. Maar ja, het heeft me gevormd zoals ik nu ben. Ik zou niet weten hoe ik anders zou zijn geworden zeg maar.

Ik kan soms boos of verdrietig zijn om die dingen maar tegenwoordig heb ik er vrede mee en ben ik erg gelukkig met alles wat ik nu heb. Denk dat dit een van de belangrijkste dingen is om ermee om te gaan.

Ik kan wel negatief gaan denken, maar daar schiet ik voor mezelf niets mee op.

Trouwens, op school moesten we dit ook vertellen (SPH) en daarbij merkte ik dat de meeste mensen dingen in hun jeugd meegemaakt hebben waar ze niet echt mee te koop lopen, dit toch accepteren en er vrede mee hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ik denk dat er altijd wel dingen kunnen zijn die we anders hadden

willen .. of dat we graag anders gezien had. Dingen kunnen altijd

beter knipoog_dicht.gif En soms gebeuren dingen waarvan je denkt: "Waarom!"

Maar ik denk dat we ook heel dankbaar mogen zijn met het leven

wat we nu hebben ... elke dag is weer een zegen. En is je leven

niet 'leuk' dan mag je vertrouwen op God dat je op hem vertrouwen

kan. En wat er ook gebeurt ... na dit leven zal alles helemaal super zijn!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid