Spring naar bijdragen

De dreigende oliecrisis


Aanbevolen berichten

Quote:

Ik denk dat je nu wel ontzettend door een roze bril kijkt.

Integendeel, ik zie het superzwart in. Ik schets hoe het anders had kunnen zijn, maar het komt écht niet meer goed.

Desondanks moet je wel de benadering van Luther vasthouden, die Raido hier ook naar voren bracht; 'Als je weet dat morgen de wereld vergaat, dan moet je vandaag nog een boom planten.' (een van de weinige zinnige dingen die hij heeft gezegd trouwens.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Integendeel, ik zie het superzwart in. Ik schets hoe het anders had kunnen zijn, maar het komt écht niet meer goed.

Desondanks moet je wel de benadering van Luther vasthouden, die Raido hier ook naar voren bracht; 'Als je weet dat morgen de wereld vergaat, dan moet je vandaag nog een boom planten.' (een van de weinige zinnige dingen die hij heeft gezegd trouwens.)

Nu doe je Raido echt te kort hoor. Ik vind het meeste wat hij zegt wel zinnig. Ik wou dat ik half zulke zinnige dingen zou zeggen. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

jamaar van biobrandstof gaat de economie toch naar de maan, er moeten zoveel oerwouden en andere gewassen verdwijnen zodat wij op palmolie of koolzaad kunnen gaan rijden, omdat de olie toevallig bijna op is. Dat helpt de economie in zuid- en middenamerika om zeep.

En daarbij: de pasta in en taco en tortilla worden veel duurder vanwege de gestegen grondstofprijzen.

Grondstofprijzen is 1 woord, net als oliecrisis. stuutje.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

heeft er iemand betrouwbare bronnen waarin vermeld staat dat er echt nog maar zo weinig aardolie is?

Als je nou eens zou beginnen met het aanklikken van alle links van TS, dan kom je al een heel stuk verder denk ik.

En nee nergens staat letterlijk tot op de liter nauwkeurig hoeveel er nog is ook niet in Genesis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Als je nou eens zou beginnen met het aanklikken van alle links van TS, dan kom je al een heel stuk verder denk ik.

En nee nergens staat letterlijk tot op de liter nauwkeurig hoeveel er nog is ook niet in Genesis.

Idd,

En als iemand wil, ik heb nog veeel meer links hoor.

Wacht, ik geef ze alvast:

Hier is de docu waar ik het over had:

A crude awakening

Part1

link

Part2

link

Part3

link

4

link

5

link

6

link

7

link

8

link

9

link

The end of oil

Part 1

link

Part2

link

3

link

4

link

5

link

6

link

link

Oilway to hell

Impossible mission

asleep in America

A documentary by Tyler Kimble on Peak Oil and the possibility of collapse from a primitivist perspective. Part 1 of 3.

part 2 of 3

part 3 of 3

The beginning of the end

Arithmetic, Population and Energy

link

Zo, en er is nog veel meer, maar dit lijkt me al genoeg voor nu puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid