Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

ok

maar is het een idee ( een suggestie knipoog_dicht.gif ) dat je b.v gaat opzoeken hoe god tegen mensen aankijkt ( dat werkt erg goed )

jesasje 43 vers 4

4 Jij bent zo kostbaar in mijn ogen,

zo waardevol, en ik houd zo veel van je

dat ik de mensheid geef in ruil voor jou,

ja alle volken om jou te behouden.

b.v

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Leuk topic zo, want mensen denken hier best verschillend over (en logisch big-smile.gif).

Ik vind het vaak wel jammer dat ik weinig vrienden heb die geloven.

Zelf geloof ik nu ruim 2 jaar, maar ja, ik was dus 19. Met mijn meeste vrienden heb ik het er dan ook niet over.

1 keer ben ik een discussie op een verjaardag begonnen, deze was best heftig, omdat dit samen was met iemand die een "actieve" atheist is en de meeste stonden aan zijn kant. Ik kwam er toen wel achter, dat twee van mijn vrienden ook geloofde (dat was wel tof).

Wel heb ik daarna (3 uur 's nachts) even een vriend (christelijk) gebeld, omdat ik er even doorheen zat.

Die vriend heeft mij ook tot het geloof gebracht en met hem praat ik vaak over het geloof. Al vind ik het wel altijd maf, dat wanneer wij elkaar zien, dat we altijd bij het geloof uitkomen en daar gesprekken over hebben. Wij vinden dat allebei fijn en ja, dan gaat het vanzelf.

Toch vind ik het jammer dat ik er met weinig mensen over kan praten, want mijn verdieping gaat hierdoor ook niet snel. Mijn vriend is zelf ook ongelovig, dus diepgaande gesprekken over het geloof hebben we ook niet.

De christelijke vrienden die ik heb (vooral via YFC kamp, waar ik als vrijwilliger heb geholpen) spreek ik meestal via hyves.

Ik zou het dus niet erg vinden om wat mensen in mijn msn-lijst te hebben, waar ik wat vaker mee over het geloof kan praten, want ik vind dat toch fijn en zeker om mijn standpunten niet altijd te hoeven verdedigen.

Ik ga proberen (met mijn drukke schema) dit topic een beetje bij te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Gast Anon_phpbb

Hmm ik lees dat er ook veel mensen zijn die dus zat worden van teveel 'geloofs-gesprekken'. Ik persoonlijk kan niet begrijpen dat je daar ooit voor lange tijd zat van kan worden... het is immers het belangrijkste in je leven, toch?

Ik heb zelf nauwelijks mensen met wie ik over serieuze zaken diep kan praten. Bij mij thuis schaamt iedereen zich zo om over dat soort dingen te praten. Het woord 'God' is bijna net zo beschamend als 'seks' .

Ik probeer soms te praten met studiegenoten, maar het wordt dan altijd al gauw een discussie in plaats van práten. Vaak merk ik dat ik dan heel erg bot en aanvallend over kom dus vraag ik maar weer of ze desperate housewifes hebben gezien .. muur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid