E.e 0 Geplaatst 21 september 2007 Rapport Share Geplaatst 21 september 2007 Hoog Catharijne Tekst en muziek: Rikkert Zuiderveld Hoog Catharijne Waar 't droog is en warm Met de ziel of de boodschappen Onder de arm Verdoofd door het neon Beroofd van hun naam schuiven ze langzaam verder schapen zonder herder Starende ogen Omlaag in de lift Een eeuwige roltrap Een kudde op drift Vertraagd als een film Gejaagd door de wind Drijven ze blindelings verder Schapen zonder herder Groen als een blaadje Of geverfd door de wol verdwaasd of gehaast In slaap en op hol Ontdaan van hun waarde Geschoren en kaal Dwalen ze alsmaar verder Schapen zonder herder Hoog Catharijne Waar 't droog is en warm Met de ziel of de boodschappen Onder de arm In d'ijzeren stilte Hoor ik hun schreeuw Nog lichtjaren, lichtjaren verder Schapen zonder herder Ik weet dat ik qua dichten nooit op zal kunnen tegen de huisdichters hier, dus post ik maar hier en daar eens iets wat me aanspreekt ^^ Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 23 september 2007 Rapport Share Geplaatst 23 september 2007 Quote: Op donderdag 20 september 2007 23:49:23 schreef Hester het volgende: Ik vind dat je erg leuk schrijft, Thijs! Dank daarvoor Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 23 september 2007 Rapport Share Geplaatst 23 september 2007 Ik las gisteren het boek "De ongetemde man" en dat heeft me best wel geïnspireerd. Onder andere tot het volgende gedicht: God schiep mij... Ik wil de held zijn in mijn verhaal Om de prinses te redden uit het kasteel Haar mee te nemen naar het avontuur Door ware doodsverachting het echte leven vinden Los te breken van de dagelijkse routine Te trouwen met de mooiste vrouw denkbaar Vechtend voor al dat mij lief is De poorten van de Hel te bestormen Wraak te nemen in de naam van mijn Heer Gaan naar de uiteinden der wereld Zien wat niet gezien is Horen wat nooit gehoord is Doen wat niemand anders ooit heeft gedaan De buit te brengen tot mijn Koning Deel te nemen aan het Hemels feestgelach Rennen tot ik uitgeput ben Strijden tot ik bloed uit vele wonden De littekens te dragen met eer Nooit op te geven Mijn vreugde te vinden in mijn Heer Die mijn vijanden aan mijn voeten legt Te gaan voor wie mij het meest lief is Om te dienen naast mijn wapenbroeders Om te leven zoals ik geschapen ben Want God schiep mij Om een man te zijn! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 23 september 2007 Rapport Share Geplaatst 23 september 2007 Quote: Op dinsdag 18 september 2007 22:32:36 schreef Thijs het volgende: ''Zelfvoldaan ter kerke'' Laten wij eens een moment stil zijn tijd maken voor gebed laten wij eens stil gaan bidden ja, bezinning tot en met wat heeft Piet een rare trui met allerlei rare strepen wat een bont gezelschap ja, wat een rare lui en Roderick heeft harige armen ik verbaas mij telkens weer nu weer gaan bezinnen nu weer tijd voor de Heer En die bril van Henk van Dalen wat een afschuwelijk montuur waar zou je zo'n ding halen? Een ww-er, vast niet duur Wat is Kees toch een bofkont met zo'n geweldig mooie vrouw kon ik maar scheiden ik ben ongelukkig trouw De bezinning is afgelopen ja, nu tijd voor de preek het moment is aangebroken ja, het toppunt van de week wat heeft broeder Arie toch een grote neus vast moeilijk te snuiten hij word dan vast nerveus de preek is afgelopen tijd voor zang en dank maar niet voor de buurman met zijn ondragelijke stank ah, de koffietafel daar is waar ik naar smacht de koffie is weer lekker juffrouw Marja is een schat Samengevoegd: Wat ben ik toch een prachtvent ik zit barstensvol talent verbaas mezelf niet meer ben genialiteit gewend Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 26 september 2007 Rapport Share Geplaatst 26 september 2007 Het stenen kindje Buiten de herberg waar wij bleven In 't oude stadje aan de Rijn Begon des nachts muziek te beven. Wij zetten ons,achter 't gordijn, Met kandelaars op het kozijn: Reizende muzikanten waren Aan 't spelen op 't besneeuwde plein, en bij hen stond een kind te staren‑ Maar toen ik nader acht ging geven, Was het de stenen cherubijn Die zich, als smeltend los geheven, Had vrij gemaakt van de fontein‑ De fluit hief in het maanlicht zijn Roep tussen rits'lende gitaren En zwol terug in het refrein‑ Het kind begon mij aan te staren‑ Toen kwam het naar mijn venster zweven: Ik voelde hoe zijn naakt en klein Lichaam dicht aan mijn borst gedreven Sidderde van ontspannen pijn‑ Er trilde langs mijn wang een rein Koud kindermondje, en in mijn haren Woelde zijn handje‑ O moeder mijn, Smeekte 't, en bleef mistroostig staren‑ O zoontje in me, o woord ongeschreven, O vleesloze, o kon ik u baren‑ De nood van ongeboren leven Wreekt gij met dit verwijtend staren. Van Martinus Nijhoff Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Ann 0 Geplaatst 27 september 2007 Rapport Share Geplaatst 27 september 2007 Mooi! Ik hou echt van de toon in dat gedicht. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Light Jr. 0 Geplaatst 27 september 2007 Rapport Share Geplaatst 27 september 2007 Greeneyes! Heb je dat zelf geschreven? Echt ERG goed, keep it up Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 27 september 2007 Rapport Share Geplaatst 27 september 2007 Een niemendalletje: people come and people go without meaning a single thing people die and people lie like there is'nt an here after i'm sick of crying and the fake laughter when she asked me how i really felt i'm sick of your stories about spirits and demons possesing my mind rewind, rewind, rewind Samengevoegd: Nog een, om het af te leren: Jesus Christ, how i hate it how i hate this silent wall that doesn't speak at all i want to run away Jesus Christ, how i long for an paradise a ticket to heaven a place where i'm safe Jesus Christ, how i wished i felt Your warm embrace and that Your Light will lighten up my face and i'm not a christian laughing from ear to ear with an fake plastic smile i wished You were here Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
GreenEyes 0 Geplaatst 27 september 2007 Rapport Share Geplaatst 27 september 2007 (Zelf geschreven, ja. Slaat zelfs op mijn huidige liefdesleven.) Dank je wel hoor.. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
E.e 0 Geplaatst 27 september 2007 Rapport Share Geplaatst 27 september 2007 Thijs, die eerste herken ik een beetje, maar is nu niet op mij van toepassing Die tweede..... die raakt.... heel knap gedaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 1 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2007 Gemaakt met inspiratie door het zusje van iemand die behoorlijk veel voor me betekent Gina Ze speelde gisteren buiten ze rende lachend over het gras Spelend met een hond Die eigenlijk te groot voor haar was Eindelijk kunnen haar ogen weer meelachen Na zeven jaar Alles wat was Alle zorgen, ruzies en pijn is voor haar afgerond Het verleden ligt achter haar Aan de manier van hoe ze met je praat hoe ze lacht als jullie samen spelen kan je merken dat ze blij is dat je na zeven jaar De schreeuw om een lieve broer verstond Dat je nu de tijd inhaalt die je hebt laten stelen en dat je na zeven jaar eindelijk de broer kan zijn met wie ze weer kan spelen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 2 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2007 Sonnet written in Holy Week at Genoa I wandered in Scoglietto’s green retreat, The oranges on each o’erhanging spray Burned as bright lamps of gold to shame the day; Some startled bird with fluttering wings and fleet Made snow of all the blossoms, at my feet Like silver moons the pale narcissi lay: And the curved waves that streaked the sapphire bay Laughed i’ the sun, and life seemed very sweet. Outside the young boy-priest passed singing clear, “Jesus the Son of Mary has been slain, O come and fill his sepulchre with flowers.†Ah, God! Ah, God! those dear Hellenic hours Had drowned all memory of Thy bitter pain, The Cross, the Crown, the Soldiers, and the Spear. Oscar Wilde blijft toch één mijner grote liefdes. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Kleine ster Je bent mooi in je eenvoud Geniet van dat grote alles Onbevangen, kleine ster Je bent mooi Opvallend. ik zie jou, Al van ver Er vallen woorden op plaatsen, waar misschien horen. 'tot het derde, of vierde geslacht'. Een aanklacht. Jou mama, schaatste een scheve schaats. Zo werd jij geboren. Je bent bijzonder, dat wordt je last. Het ligt nu al op je schouders, maar vernemen doe je het niet Je huppeld rond, blij verrast. Kleine ster, je zou donker moeten zijn. Met kroeshaar zoals de rest, in plaats van blonde lokken. Je zult worden gepest. Toch, ben je mooi. Kleine ster, Jou mama was een hoer. link (Groot) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 3 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Het is niet oke wat je deed wat je zei wat je achterliet het is niet oke wat je nu doet en vooral wat je nu niet doet het is niet oke en zal het ook nooit zijn het doet ons zeer vergeet dat niet het is niet oke maar ja, zeuren helpt niet Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Raido: mooi, maar er staan een paar pijnlijke fouten in (jou ipv jouw, dt-fout) en dat vind ik jammer, verstoort het gedicht voor mij een beetje. Ik heb even de vrijheid genomen om ze er voor je uit te halen, ik hoop dat je dat niet arrogant van me vindt. Kleine ster Je bent mooi in je eenvoud Geniet van dat grote alles Onbevangen, kleine ster Je bent mooi Opvallend. ik zie jou, Al van ver Er vallen woorden op plaatsen, waar misschien horen. 'tot het derde, of vierde geslacht'. Een aanklacht. Jouw mama, schaatste een scheve schaats. Zo werd jij geboren. Je bent bijzonder, dat wordt je last. Het ligt nu al op je schouders, maar vernemen doe je het niet Je huppelt rond, blij verrast. Kleine ster, je zou donker moeten zijn. Met kroeshaar zoals de rest, in plaats van blonde lokken. Je zult worden gepest. Toch, ben je mooi. Kleine ster, Jouw mama was een hoer. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Ik vind je een schat Het komt deels voort uit slordigheid, deels omdat ik spelling gewoon niet snap/vergeet en deels omdat ik vroeger zoveel gedichten en verhalen schreef en dat allemaal weggooide omdat ik het nooit goed vond. Ik kijk daarom nu ook niet terug.. Dank je Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Graag gedaan, ik was al bang dat je het bemoeizuchtig zou vinden. Oeh, trouwens, dit stukje: Er vallen woorden op plaatsen, waar misschien horen. 'tot het derde, of vierde geslacht'. Het ligt misschien aan mij, maar ik snap niet helemaal wat daar nu staat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 3 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 derde, of vierde geslacht heeft volgens mij iets met een bijbeltekst over zonde te maken.... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Ja, maar ik snap de verwoording niet. Waar misschien horen. Waar misschien wat horen? En dat van die derde vierde geslacht staat er dan zo los achter in een aparte zin, maar doordat ik de zin daarvoor niet echt snap zie ik ook niet echt waar dat geslacht-ding nu op slaat. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind de verwoording in dat stukje erg vreemd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 3 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Waar "die" misschien horen, denk ik. Die mama is een hoer, en das een zonde (denk ik) dus ik denk dat het gaat over dat dat kindje er "last" van gaat krijgen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 4 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2007 Exact Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Channie 0 Geplaatst 4 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2007 Heere God, lieve Vader Dank U wel voor alle jaren, dat ik van U weten mag. Van jongs af aan al opgeleid, om jong al achter U aan te gaan. Ik U mag openbaren, als mijn lieve Vader. Dank U wel voor Uw liefde, die ik elke dag ervaar. Ik wil er altijd voor mensen zijn, maar zonder U kan ik dat niet. U loopt naast me elke stap, dank U wel daarvoor. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Liess 0 Geplaatst 7 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2007 Vergeleken bij al jouw vriendinnen, ben ik er maar 1. Vergeleken bij al die geweldige, ben ik er geen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 13 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2007 als dit huis geen thuis meer is waarom sta ik hier dan met jou huilend in de gang tranen van verdriet, onmacht, pijn, opluchting, liefde als dit huis geen thuis meer is waar ben ik dan veilig een eigen bed, rustige tijd tranen van onzekerheid pijn, onrust, moeheid als dit huis geen thuis meer is waar ga ik dan heen wie komt er voor terug wie maakt dit huis weer een thuis en heeft tranen van geluk zoals wij hadden toen.... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 13 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2007 niet te veel.... te veel tranen bestaat niet elke is er één welgemeend doorgeslikt of niet. je mag ze wegvegen maar zeg niet wat je zei.... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten