Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Heey,

Hebben jullie dat ook wel eens?

Het gevoel dat mensen je raar aankijken omdat je een christen bent? Je negeren, pijn doen, en je bespotten omdat je in God gelooft?

Dit kan pijn doen maar we moeten niet vergeten dat we niet tegen vlees en bloed strijden maar tegen duistere heersers.

Ik ben begonnen met een Groep te starten die er naar verlangt om voor de mensen te strijden.

God zegt in zijn woord:

Mat 28,19

      

Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest.

Dit willen wij doen, we willen niet opgeven,

Ik wil Jezus naam bekend maken in mijn school maar ook wat hij zei en deed. De mensen moeten weten wat Jezus ook voor hen heeft gedaan niet!?

Wat denken jullie er van?

Mogen er nog mensen naar de hel gaan?

en in hoever kunnen wij daar wat aan doen!?

Sta gelijk met mij op in je christelijke identiteit,

en Bid voor de mensen om je heen.

Begin is een gesprek, maar loop niet vooruit op God's plan. want het is belangrijk dat we God's weg en ook op zijn tempo lopen.

Doe met mij mee en Bid voor de mensen,

Kijk naar ze uit, ze mogen niet verloren gaan!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eigenlijk heb ik dat gevoel nooit. Dat terwijl ik vaak wel met een kruisje zichtbaar over straat loop.

Wel op een verjaardag begon een vriend van mij eens over Maria op een neerbuigende manier. Toen heb ik gewoon in alle rust aangegeven het niet te waarderen, toen was het ook gelijk afgelopen.

En die stijd tegen duistere heersers en dergelijke, daar merk ik eigenlijk helemaal niets van. Ook nooit iets van gemerkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

jamaar als je zo begint michiel dan ga je tegenover mensen staan. Ik ben christen, draag dat ook uit. En ja een aantal familieleden van mij moet niets meer van de kerk hebben en vinden het moeilijk dat ik naar de kerk ga. Maar er is nog altijd zoiets als wederzijds respect. Ik ga bij mijn familie er niet op aandringen dat ze meegaan naar de kerk. Aan de andere kant verwacht ik ook van hen dat ze mij respecteren en in mijn waarde laten ondanks dat ik nog steeds enthousiast kan zijn over wat ik geloof.

Respecteer de mensen om je heen zou ik zeggen en laat ze vrij, zodat je ze op de langere termijn kan gaan liefhebben en zij jou. Ik denk dat God dat van ons vraagt.

En af en toe, dan gebeurt het ook wel eens het tegenovergestelde van wat jij schrijft. Er was vandaag een oud-collega terug op mijn werk. En toen we beide wegliepen om naar huis te gaan, zei hij schorvoetend, van Marlies jij was toch christelijk he..... En toen kwam hij met een heel verhaal dat hij naar de kerk ging tegenwoordig, een alpha-cursus had gedaan en vanavond zijn christelijke vriendin ging verrassen op Flevo. Ik heb het eigenlijk vorig jaar niet zo heel veel gehad met die jongen over het geloof. Ik ben gewoon normaal geïnteresseerd geweest in hem. Niets meer en minder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heey, marliesje

Tis ook niet dat ik mensen 24/7 wil opdringen wat ik geloof,

Maar ik wil wel uitdragen en bidden voor de mensen die het offer wat Jezus bracht niet zien.

Natuurlijk willen we er voor die mensen gaan, ik geloof dat God Juist door relaties werkt, en dat je niet altijd grote preken hoeft te houden.

Laten we elkaar alstjeblieft niet verkeerd begrijpen,

Ik wil die mensen helemaal neit iets opdringen, maar

ik wil hun een uitweg wijzen; Jezus.

Meer niet, ik moet er zeker ook nog in leren,

maar ik weet Dat ik niet moet aandringen.

Maar die mensen daarbuiten hebben Jezus wel nodig en die zullen ze niet vinden als Iedereen doet alsof hij niet bestaat,

en dat is het enige wat ik wil doen, mensen vertellen dat

Hij bestaan en dat Hij DE Weg is.

Bedankt voorje aand8 ^^


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Hoe bedoel je dat concreet?

Bid jij voor mensen?

Praat jij met ze?

Vertel jij ze de nooduitgang in een

brandende gebouw?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Bid jij voor mensen?

Geregeld, als men dit aan mij vraagt, wat minder vaak voor mensen die dat niet vragen, met als uitzondering mijn overleden familie leden. En regelmatig brand ik een kaarsje in een kerk. Bidden voor mensen is ook een vast onderdeel van de Mis.

Quote:

Praat jij met ze?

Ik praat elke dag wel met verschillende mensen om mij heen. Hoort ook deels bij mijn vak als toekomstig leerkracht.

Maar waarschijnlijk bedoel je over geloof. Als daar aanleiding toe is dan zal ik dat doen, dan zal ik het niet uit de weg gaan. Zelf zal ik er niet over beginnen.

Quote:

Vertel jij ze de nooduitgang in een

brandende gebouw?

Ik heb het genoegen en geluk gehad nog nooit in een brandend gebouw te staan. Maar indien dat voor zal komen dan zou ik ze zelfs nog dragen naar de nooduitgang als dat nodig zou zijn.

Maar waarschijnlijk doel je op de hel. Ik geloof niet dat je als christen automatisch gered wordt en dat je als niet christen automatisch niet gered wordt.

Het is aan God, ik kan slechts hopen op Zijn genade, net zoals alle andere mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Heey, marliesje

Tis ook niet dat ik mensen 24/7 wil opdringen wat ik geloof,

Maar ik wil wel uitdragen en bidden voor de mensen die het offer wat Jezus bracht niet zien.

Natuurlijk willen we er voor die mensen gaan, ik geloof dat God Juist door relaties werkt, en dat je niet altijd grote preken hoeft te houden.

Laten we elkaar alstjeblieft niet verkeerd begrijpen,

Ik wil die mensen helemaal neit iets opdringen, maar

ik wil hun een uitweg wijzen; Jezus.

Meer niet, ik moet er zeker ook nog in leren,

maar ik weet Dat ik niet moet aandringen.

Maar die mensen daarbuiten hebben Jezus wel nodig en die zullen ze niet vinden als Iedereen doet alsof hij niet bestaat,

en dat is het enige wat ik wil doen, mensen vertellen dat

Hij bestaan en dat Hij DE Weg is.

Bedankt voorje aand8 ^^

ja maar, jij BENT een christen, jij BENT een getuigenis. Getuigen is in de eerste plaats iets wat je bent, dat is niet het verhaaltje over geloof wat je ophangt. Ik hoop echt dat mensen een heel klein beetje proeven wie God is, als ze mij tegenkomen. Niet dat ik dat uit mezelf kan, maar omdat ik geloof dat God met zijn Heilige Geest door mij heen kan werken door genade.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er staat in de bijbel dat Jezus de enige weg is tot God,

en dat wie Jezus aanneemt als verlosser en zijn offer accepteerd

Gered zal worden!

Ja er staat idd heel wat in de Bijbel. Vooral losse citaten kun je goed gebruiken om er zelf positief vanaf te komen. Zo werkt de Bijbel echter niet, althans niet voor mij. Helaas.

(offtopic: misschien wel intressant voor je om te lezen mbt dit: link )

Voor de rest ga je niet op mijn post in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er staat in de bijbel dat Jezus de enige weg is tot God,

en dat wie Jezus aanneemt als verlosser en zijn offer accepteerd

Gered zal worden!

Dat klopt, maar wat betekent dat aannemen?

Mat. 7:21 Niet iedereen die “Heer, Heer†tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Heey,

Hebben jullie dat ook wel eens?

Het gevoel dat mensen je raar aankijken omdat je een christen bent? Je negeren, pijn doen, en je bespotten omdat je in God gelooft?

Dit kan pijn doen maar we moeten niet vergeten dat we niet tegen vlees en bloed strijden maar tegen duistere heersers.

Ja, ik merk die strijd heel goed. Helaas moet ik je te kennen geven dat ik onder de gelovigen de meeste strijd ervaar. Ook wel bij niet-gelovigen. Althans mensen die zeggen dat ze niet geloven en andersom. Ik hoop ook niet dat ik jou pijn doe met deze woorden, want ik zie dat je erg enthousiast bent en dat enthousiasme zou ik niet willen verstoren. Dat is een goede eigenschap in jou.

Ik zie ook dat je jong bent en heel erg gedreven. Je wilt je echt toewijden aan God en ook daar heb ik bewondering voor. Ooit was ik ook zo, want zoals ik je al gezegd heb, wilde ik God van dienst zijn. Ik richtte mijn aandacht zo sterk op die bediening, dat ik, Degene waar ik het voor deed, uit het oog verloor. Ik zag ook dat sommigen jou al gesproken hebben in dit topic.

Ik wil niet zeggen dat het verkeerd is wat je wilt en je hebt al gezegd dat er geestelijke strijd gevoerd wordt. Is het voor ons dan niet belangrijker dat wij stand houden in ons geloof?

Sinds ik een tijdje terug besloot om te stoppen met evangeliseren, merkte ik dat ik ineens flink begon te groeien in geloof. Tijdens mijn bediening stond ik stil. Het probleem was dat ik mezelf ertoe aanzette om actie te voeren. De bijbel spreekt van werken der wet of uit het vlees handelen. Ik weet even niet waar het staat, maar het staat wel op meerdere plaatsen.

Ik besloot om pauze te nemen van het evangeliseren en ineens wist ik mijn geestelijke gave en kwamen er spontaan mensen op mij af en kon ik de Heer Jezus verkondigen. Terwijl ik voorheen nooit vruchten kon plukken van wat ik zelf deed. Als je evangeliseert omdat je denkt dat mensen naar de hel gaan als ze niets van Jezus horen, dan lijkt het haast de verkeerde motivatie. Ik had diezelfde motivatie en heb ervan geleerd dat ik mezelf niet kan dwingen. De liefde is spontaan.

Het is niet zo dat ik jou je plannen uit je hoofd wil praten. Ik wil je enkel een beetje aanscherpen. Je kunt het zelfs knal-hard eens even achterwege laten. Als God jou echt in die bediening wil hebben, dan zou Hij je wel een teken geven. En als je daarna nog niet ging, omdat je het teken niet begrepen hebt, dan zou God desnoods nog een engel naar beneden sturen. En als je dan zoiets had van; ik geloof niet dat die engel van God is en ik twijfel, dus ga ik toch maar niet de bediening in, dan zou God zelfs het onvermijdelijke doen en Zelf naar beneden komen om jou op weg te sturen. Geloof me, ik ken Hem!

Als God jou daar echt hebben wil dan kom je daar toch niet onderuit. En daarom hoef je je ook geen zorgen te maken.

Ik weet ook dat je bedoelingen goed zijn, dat kan ik merken. Helaas zie ik ook al enkele gevolgen uit de voornemens die je hebt. Ik zie namelijk dat je denkt dat iedereen die bediening hoort te doen. Ik begrijp wel dat je mij en anderen hiertoe wilt aanzetten en door dit idee kan ik me zelfs een voorstelling doen van de vreugde die jij voelt. Ik begrijp dat heel goed, maar toch, ik zit in de strijd en ik wens dat jou die strijd bespaard mocht blijven.

Dat zal niet! Want die strijd zal jou tot volharding brengen en maken dat je meer en meer geloofszekerheid krijgt. En toch heeft God jou niet nodig om Zijn Woord uit te dragen. Hij kan dat ook Zelf. Dat wij dat tóch nog mogen doen, is enkel omdat wij mogen meedelen in Zijn eer. En in die liefde roemen wij. Niet om te kunnen zeggen dat we iets goed gedaan hebben, maar om te ervaren hoe genadig God is dat Hij ons die eer schenkt. Wetende dat Hij die gave ook achterwege kon laten, mogen wij toegeven dat wij maar heel klein zijn. Maar God zij dank dat Jezus ons begrijpt... en dat zal voor altijd zo blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heey man,

Bedankt voor de tips,

Al heb ik geen engeld gezien, of is God niet in een

verschijnsel naar me toe gekomen, Tog heeft God me

bevestigd. Als ik in gebed ben, en ik nader tot God,

staat er in de bijbel dat ook Hij tog mij nadert.

Nou dat heb ik gemerkt!

Er zijn profetien uitgesproken over me!!

phoeww! Daar ben ik nog niet eens klaar voor o_O

Die ik overigens wel elke dag toets hoor!

Maar ik heb me lang afgevraagt hoe God nou sprak,

totdat ik laatst dit plan bij God wou toetsen.

Ik ervaarde dat God aanwezig was, en dat hij zei

dat ik er egt voor mocht gaan, Nou van mij hoeft

er dan geen engel meer te komen!

Nogmaals ik toets het nog elke dag,

Niet omdat ik er niet cker van ben,

maar omdat je moet oppassen dat je niet

naar de hartewens van iemand luisterd i.p.v

een profetie.

Iig heel erg bedankt voor je verhaal,

Ik heb er egt heel veel aan.

God's zegen en heel veel succes,

Michiel benyhwh smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jij ook heel veel succes. Ik zal aan je denken. En als er zich positieve situaties voordoen, dan mag je me daar wel een bericht van sturen. Ik ben daar wel benieuwd naar. Ik ben er altijd op uit om God te prijzen... of Hij nou door mij werkt, of door jou. In Christus zijn wij één en zo ook onze roem.

Ik las gisteren deze tekst uit 2 Korinthe 2:

14 En God zij dank, Die ons altijd doet triomferen in Christus, en de reuk van Zijn kennis door ons openbaar maakt in alle plaatsen.

15 Want wij zijn voor God een goede reuk van Christus in hen die zalig worden, en in hen die verloren gaan.

16 Voor dezen wel een reuk van de dood ten dode; maar voor genen (anderen) een reuk van het leven ten leven. En wie is tot deze dingen bekwaam?

17 Want wij dragen niet, zoals velen, het Woord van God te koop, maar als uit oprechtheid, maar als uit God, in de tegenwoordigheid van God spreken wij het in Christus.

Jij ook bedankt voor de tip die je gaf over het profeteren. Dat men goed moet opletten dat men niet naar de hartewens van iemand luistert die als profetie gebracht kan worden. Idd, dit zal ik eens in acht gaan nemen.

God's zegen toegewenst,

Freddy Geelen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het altijd vrij apart als ik mensen hoor 'klagen' dat ze het gevoel hebben vervolgd te worden in Nederland omdat ze Christen zijn.. 'raar aangekeken worden' enzovoort.. Ik bedoel, we kijken mensen nu eenmaal snel raar aan in Nederland.. al is het alleen maar om hoe ze hun haar hebben zitten, wat ze aan hebben, hoe ze lopen, wat ze roepen, zeggen, denken of geloven..

We hebben in Nederland op dit moment twee Christelijke politieke partijen in het kabinet.. een EO jongerendag die alsmaar groter wordt en talloze andere Christelijke festivals in Nederland die blijven groeien..

Mensen zullen altijd van elkaar verschillen en elkaar raar aankijken.. ik moest dit gewoon even kwijt.. als ik af en toe van die reacties lees waarin een Christen claimt zich 'vervolgt' te voelen word ik gewoon kwaad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid