Spring naar bijdragen

Mijn duik


Aanbevolen berichten

Ken je dat? Het zwembad kunnen zien maar niet weten hoe diep het is, er niet bij in de buurt durven komen? Ik dufde het niet, bang voor het onbekende en eerder teleurgesteld door wat ik dacht dat het zwembad, maar eigenlijk het pierenbadje was.

Met mijn komst op credible, zo'n jaar geleden, brak er een tijd aan van langzaam dichter naar het bad toe lopen en het van een afstandje bekijken. Credible was het, met zijn users (een paar in het bijzonder die ik liever niet noem omdat ik dan de vele anderen tekort doe flower.gif), die me aan de rand van het zwembad zette en af en toe zelfs voorzichtig met m'n voet in het water durfde laten gaan.

ThijsK was het, die me met muziek, praten en bidden vanuit het zwembad overtuigde om de duik te nemen. Eenmaal in het water, het warme water overal om me heen, was het net of ik thuis was. Eindelijk smile.gif. De liefde van Hem stroomde letterlijk door me heen en ik huilde, kon alleen maar huilen en Hem danken voor zijn liefde.

Die avond heb ik voor het eerst in 3,5 jaar gebeden, oprechter en overtuigder dan ooit. Ik voelde Zijn aanwezigheid, ik besefte dat Hij van me houdt en ik kon niet anders dan gelukkig zijn :').

En nu?

Ik heb me ongeveer een week geleden aangemeld voor een youthalpha, die waarschijnlijk zo tegen eind september van start gaat. Ik had gedacht dat mijn vriendinnen, naar ik dacht overtuigde niet-christenen, neutraal of zelfs negatief zouden reageren. Hoe blij was ik toen ze állemaal blij reageerden, de meesten met 'Tof e_53.gif'. Een vriendin bekende zelf ook te twijfelen en gaat als het goed is mee naar die alphacursus. We durfden waarschijnlijk niet aan elkaar toe te geven dat we niet zeker wisten of we het bij het rechte eind hadden, en ben ik de eerste die het nu wel zeker weet: God bestaat en hij houdt van me big-smile.gif

Alle users, crew en speciaal ThijsK: heel erg bedankt.

Zoals Michiel's signature zegt: Credible.nl doet wonderen!

Verity

(Waarheid, de Waarheid die ik eindelijk gevonden heb... Was het al zo bedoeld vanaf het moment dat ik deze naam koos? smile.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tussen alle felicitaties en gelukwensen door neem ik even de vrijheid om je toch even terug te trekken naar de wereld van alledag.

Het volgen van Jezus is - in geestelijk opzicht - prachtig, maar vergeet vooral niet hoeveel tegenslagen je zal krijgen.

Toen ik de openingspost doorlas, vond ik het natuurlijk geweldig voor je. Maar hoe langer ik erover nadacht, moest ik eigenlijk denken aan de woorden van Jezus toen Hij Petrus tot herder riep:

18 Waarachtig, ik verzeker je: toen je jong was deed je zelf je gordel om en ging je waarheen je wilde, maar wanneer je oud wordt zal een ander je handen grijpen, je je gordel omdoen en je brengen waar je niet naartoe wilt.’ 19 Met deze woorden duidde hij aan hoe Petrus zou sterven tot eer van God. Daarna zei hij: ‘Volg mij.’ (Johannes 21)

De Heer zegt niet tegen Petrus dat hij een inspirerend voorbeeld zal worden voor veel christenen en dat zijn brieven deel uit zullen gaan maken van de bijbel, nee, hij voorspelt hem een ellendige dood.

En zo is het met alle christenen. We kunnen een inspirerend voorbeeld zijn voor anderen, maar pijn en verdriet zal ons absoluut niet bespaard worden.

En nu weer verder met de feestvreugde!

173 Laat uw hand mij te hulp komen,

ik heb gekozen voor uw regels.

174 Ik verlang ernaar dat u mij redt, HEER,

uw wet verheugt mij.

175 Moge mijn ziel leven en u loven,

mogen uw voorschriften mijn hulp zijn.

176 Ik dwaal rond als een verloren schaap.

Zoek uw dienaar,

want ik vergeet uw geboden niet. (Psalm 119)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het vinden van de eerste liefde voor God is absoluut het allermooiste wat een mens kan overkomen! party.gifparty.gifparty.gif Van harte gefeliciteerd daarmee. flower.gif

Ik wil je aanmoedigen om door te gaan en deze eerste liefde nooit meer te laten varen want dan zul je werkelijk gelukkig zijn. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet waarom maar ik krijg gewoon letterlijk tranen in mijn ogen. Het doet me gewoon super goed ook om te horen dat je vriendinnen positief waren, terwijl je negatief dacht daarover. Echt super om te horen. Ik wens je ook echt Gods zegen toe in je leven en het ontroerd mij ook echt als je zegt ''en nu weet ik het zeker, God bestaat en Hij houdt van me''. Een mooiere waarheid is er denk ik bijna niet! Gods zegen en heel veel succes ook op de youthalpha!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid