Spring naar bijdragen

Romeinen 12:12


Aanbevolen berichten

Romeinen 12:12

Wees verheugd door de hoop die u hebt, wees standvastig wanneer u tegenspoed ondervindt, en bid onophoudelijk.

..en bid onophoudelijk. Wat bedoelen ze daar mee, betekent dat ik de hele dag moet bidden of is dat meer leven volgens Zijn Woord en proberen het goede te doen of nog iets heel anders? Wat is jullie mening daarover?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Gast Anon_phpbb

Deze aansporing van Paulus wordt geillustreerd in Lukas 18:1-8, de gelijkenis van de onrechtvaardige rechter.

De roepende weduwe in die gelijkenis roept niet 24 uur per dag, maar ze is iemand die dag-in, dag-uit blijft volhouden, ook al lijkt het heééél lang tevergeefs.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Ik betwijfel of het betekent dat je met regelmaat moet bidden, hoewel dit ook wel zou kunnen. Het zou ook kunnen betekenen dat je een gebedsleven moet leven, ofwel een leven waarin de relatie met God centraal staat. Hoe kun je vol overtuiging bidden terwijl je leven niet overeenstemt met Gods wil? Onmogelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt overtuigd bidden én dingen hebben in je leven die niet overeenkomstig Gods Woord (of Wil/Wet) zijn, denk maar aan David of welke andere Bijbelheilige dan ook. Er is namelijk geen een persoon in de Bijbel (uitgezonderd Jezus Christus) aan te wijzen die volkomen naar de Wil van God leefde, elke persoon in de Bijbel had zonden (ookal waren die dan vergeven).

Als je pas zou mogen bidden wanneer je volkomen naar God Wil wandelt, dan zou er geen gebed opstijgen van de Aarde naar God. Verder denk ik wel dat het bid zonder ophouden ook wijst op een gebedsleven.

Ik heb de Bijbel verklaring van John Gills er even bij gepakt (dat is een korte, bondige Bijbelverklaring geschreven door een predikant uit 1500 of 1600-nogwat en past binnen mijn gereformeerde traditie. Hij was zelf een baptist en is uitgemaakt voor hypercalvinist, wat ik onterecht vind). link

Gills schrijft (even vertaald) : Niet dat de heiligen altijd op hun knieën lagen, of hun handen opheften en met stem God aanbaden, dat is niet nodig voor hen en zou conflicteren met andere religieuze bezigheden of hun dagelijkse werk. Zoals het lichaam van een mens zwak is, en niet in staat zou zijn om iets te dragen heeft de mens eten en drinken nodig, slaap en rust. Voor verfrissing en ondersteuning. De schrijver bedoeld hiermee dat de gelovigen dagelijks (of vaak) gevonden kunnen worden in het uitvoeren van hun plicht om te bidden omdat ze meer genade, sterkte en bijstand nodig hebben en daarvoor moet men dagelijks bidden.

Daarnaast zijn er ook de stille gebeden van het hart wanneer een gelovige wordt geconfronteerd met de moeilijkheden van het leven. In de Ethiopische versie staat 'pray frequently', laat het bidden niet staan, laat het niet liggen omdat je hebt gezondigd, of wordt verzocht door de Satan, stop ook niet met bidden als God je niet direct antwoord. (Zie ook Lukas 18.1).

Deze tekst is ook een veroordeling van de mensen die alleen bidden in tijden van moeite en verdriet, of de mensen die niet bidden omdat ze wachten tot ze onder de invloed van de Heilige Geest zijn. De reden voor deze regel is dat het gebed van de heiligen altijd nodig is, er is altijd genade nodig voor henzelf of voor anderen. Daarvoor moet er gedurig(lijk) gebeden worden voor de troon van de genade om te vragen voor genade en vergeving (grace and mercy, denk dat het zo het best te vertalen is). om hen te helpen in de tijden wanneer dat nodig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid