Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Het filmpje gaat over Verarmd Uranium.

Van de VS en VK weet ik dat ze het gebruiken, maar ook anderen.

Ik ben haast zeker dat Rusland, China en misschien zelfs ook Nederland het gebruikt.

(Ik weet alleen van de VS en VK, omdat veruit de meeste literatuur die ik lees van deze landen afkomstig is.

Ik kan geen Russisch en Chinees, en ik vind Nederlands literatuur nou niet zo interesant.)

De reden dat dit filmpje fixeert op de VS, is omdat het waarschijnlijk door een Amerikaan is gemaakt, volgens het principe: "Eerst de balk in je eigen oog, en dan de splinter in andermans oog".

Maar verarmd Uranium is niet iets uitsluitend van de VS, maar van legers in het algemeen.

(En het zou me niet verbasen als het niet in Nederland wordt gebruikt: Het Nederlands leger heeft het makkelijk, want als Nederland ooit in problemen komt zal NATO of de EU wel vechten voor Nederland. Dus zij hoeven zich niet op een sterk leger te focussen.

En kunnen zich daarom makkelijk afzijdig houden van controversiele maar krachtige wapens.

Als het ware wordt het controversiele op de EU (met name Engeland, Frankrijk en Duitsland) en de VS geschoven.

De VS, China en tot zekere hoogte India, dat zijn grote en machtige landen die niet op andere landen kunnen steunen, en dus enkel op zichzelf kunnen rekenen.

(En vroeger: de Sovjet Unie)

Daarom zullen deze landen eerder geneigd zijn zulke krachtige en controversiele wapens gebruiken.))

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beetje achterlijk om zulke schokkende kindertje, al dan niet levend, te gebruiken om haat tegen amerika te zaaien. Iedereen doet net of die oorlog zo vreselijk was etc. Wat denk je van die 100.000-den mensen die gruwlijk gemarteld, vermoord en verkracht werden door t regime das nu eindelijk weg is uit irak? Als je een filmpje maakt met schokkende beelden daarvan dan mag je blij zijn dat amerika zo'n 'gemeen' land is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm wie de schoen past trekt hem aan en nu geen gewijs meer naar de ander dat ie niet goed discusieerd! Als je zo volwassen bent, John, dan geef je Dennis wat ruimte voor zijn ontwikkelingsfase waar hij zich nu in bevindknipoog_dicht.gifsmile.gif

Hehehe tis meer als grapje bedoeld hoorpuh2.gif

Ik geloof ook niet zo zeer dat ik snel geschokt ben... en dat engels gaat te snel voor mijbloos.gif Maar ja jullie weten de oorzaak welpuh2.gif

Daarnaast, eigenlijk heb ik niet echt een mening over die oorlog en alles... ik denk er nog over zeg maar...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...

Had niemand hier nog eerder van gehoord? Het wordt volgens mij inderdaad al sinds de jaren 80 gebruikt toen een grote tankslag in centraal Europa tussen NAVO en oostblok nog waarschijnlijk werd geacht. In het pantser van de Amerikaanse M1A1 Abrams tanks is het ook verwerkt trouwens, stuiteren russische projectielen gewoon op af

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:47:20 schreef markvand het volgende:

Gek zeg dat je Balkenende hier nooit over hoort, maar wel wanneer Lingo van de buis dreigt te verdwijnen...

Niet op het één of ander, maar dit vind ik een niet erg nuttige bijdrage om een topic van 2004 te uppen... eigenlijk knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:11:33 schreef Nynthe het volgende:

[...]

Niet op het één of ander, maar dit vind ik een niet erg nuttige bijdrage om een topic van 2004 te uppen... eigenlijk
knipoog_dicht.gif

Mee eens.

En ik heb in het verleden wel degelijk Nederlandse politici horen spreken over verarmd uranium.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid