Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

niet zo flauw...

je weet best wat ze bedoelt
knipoog_dicht.gif

en kennelijk heeft zij genoeg vertrouwen in haar dominee om te geloven wat hij verteld.

Misschien terecht, misschien niet, maar sektarisch is het niet volgens mij.

Nee, dat denk ik nu ook niet meer nee. Ik denk dat de ouders er een probleem mee hadden en vervolgens de dominee over hebben gehaald om er dan maar een schikwekkend en overtuigend verhaal bij te verzinnen zodat het afgelopen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Hey jesusfreack, even een vraagje.

Waarom vertrouwen je ouders je niet met een ongelovige jongen? Als hij er voor openstaat zou het toch heel mooi zijn als hij tot geloof komt?

Liefs, Tamar

weetje tamar, mijn ouders waren ook bang, niet omdat ze niet willen geloven dat hij er voor open staat, maar gewoon omdat ze heeel veeel om jesusfreack geven en bang zijn dat haar iets overkomt, dus is het heeel moeilijk om begrip op te brengen ook al zouden ze dat wel moetne proberen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

weetje tamar, mijn ouders waren ook bang, niet omdat ze niet willen geloven dat hij er voor open staat, maar gewoon omdat ze heeel veeel om jesusfreack geven en bang zijn dat haar iets overkomt, dus is het heeel moeilijk om begrip op te brengen ook al zouden ze dat wel moetne proberen

Oh, maar ik zeg niet dat ik er geen begrip voor heb. Geloof me ik kan me er in vinden. Alleen vind ik het een ietwat overdreven om naar de dominee te gaan ipv naar jesusfreack zelf.

Kijk, dat ouders het moeilijk vinden dat hun zoon/dochter een relatie aangaat met een ongelovig persoon kan ik begrijpen, mijn ouders zouden ook even moeten slikken. Alleen in mijn ogen heeft een dominee niks over een relatie te zeggen tussen 2 personen. Hooguit dat hij het er niet mee eens is, of het niet verstandig vindt. Ik persoonlijk vind het wat raar dat er gegooid wordt met "God heeft gezegd dat" zeker omdat er zoveel herkenbare situaties zijn hierin.

flower.gif Tamar

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Oh, maar ik zeg niet dat ik er geen begrip voor heb. Geloof me ik kan me er in vinden. Alleen vind ik het een ietwat overdreven om naar de dominee te gaan ipv naar jesusfreack zelf.

Kijk, dat ouders het moeilijk vinden dat hun zoon/dochter een relatie aangaat met een ongelovig persoon kan ik begrijpen, mijn ouders zouden ook even moeten slikken. Alleen in mijn ogen heeft een dominee niks over een relatie te zeggen tussen 2 personen. Hooguit dat hij het er niet mee eens is, of het niet verstandig vindt. Ik persoonlijk vind het wat raar dat er gegooid wordt met "God heeft gezegd dat" zeker omdat er zoveel herkenbare situaties zijn hierin.

flower.gif
Tamar

oke, je bedoelde het meer zo, ik begrijp dat.

tja wat die dominee betreft weet ik niet zo goed wat ik moet vinden. In mijn gemeente hebben we een voorganger, die een diepe relatie met god heeft dus als hij iets van god zou horen zou ik het zeker geloven. maar ja ik ken de dominee van jesusfreack niet.

ze moet het zelf uitvinden maar ik ben zoo bang dat het misgaat, het is namelijk echt mijn verhaal wat ik onder mijn ogen herhaald zie wordne, en ik gun niemand de pijn die ik heb moeten doormaken en hoop echt dat jesusfreack een goede beslissing maakt ...

want dit klinkt misschien hard, maar is het niet zo dat ze een afspraak maakt om HEM te zien, en het praten over het geloof eerder een excuusje is hoewel het natuurlijk oook heel belangrijk is maar je snapt mijn punt want als je er goed over nadenkt kun je dit ook over de telefoon doen want elkaar zien wekt natuurlijk nog meer emoties op. (ik weet dit klinkt heel erg hard, het is niet bot bedoeld, sorry als het zo overkomt)

liefs

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
Gast Anon_phpbb

Hallo,

Ik ben nieuwe op dit forum, en niet-christelijk (zoals ik ook al heb vermeld in de voorstel-topic knipoog_dicht.gif). Ik vroeg mij af waarom het als zo'n groot probleem wordt ervaren dat een vriendin / vriend niet-christelijk is?

Dit vraag ik uit niets anders dan nieuwsgierigheid.. ik oordeel niet, en heb respect voor mensen die op basis van zijn of haar geloof een relatie kunnen beeindigen.

Groetjes

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Quote:

Hallo,

Ik ben nieuwe op dit forum, en niet-christelijk (zoals ik ook al heb vermeld in de voorstel-topic
knipoog_dicht.gif
). Ik vroeg mij af waarom het als zo'n groot probleem wordt ervaren dat een vriendin / vriend niet-christelijk is?

Dit vraag ik uit niets anders dan nieuwsgierigheid.. ik oordeel niet, en heb respect voor mensen die op basis van zijn of haar geloof een relatie kunnen beeindigen.

Groetjes

Het ligt her heel erg aan hoe de niet-christelijke persoon in het leven staat, en of God het zo bedoelt heeft.

God heeft een plan met jou leven en dat plan kan zijn om in een relatie een niet gelovige partner tot het geloof te brengen.

Maar in mijn geval(staat hier in dit topic) was het niet zo bedoelt, deze niet christelijke jongen was behalve dat hij god niet kende, had hij ook hele andere principes.

Ik heb niet alleen op basis van het geloof mijn relatie beindigd (het geloof was niet het enigste wat botste) maar het was wel een overgroot deel van de beslissing.

En waarom?

Omdat mijn God boven alles staat en het niet meer goed voelde, mijn relatie met die jongen begon tussen god en mij in te staan.

Een relatie met een niet-christelijke kán dus wel maar het is vaak wel lastig, omdat je niet dezelfde normen en waarden heb.

liefs Anna

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo,

Ik ben nieuwe op dit forum, en niet-christelijk (zoals ik ook al heb vermeld in de voorstel-topic
knipoog_dicht.gif
). Ik vroeg mij af waarom het als zo'n groot probleem wordt ervaren dat een vriendin / vriend niet-christelijk is?

Dit vraag ik uit niets anders dan nieuwsgierigheid.. ik oordeel niet, en heb respect voor mensen die op basis van zijn of haar geloof een relatie kunnen beeindigen.

Groetjes

Het probleem (ik vind dat eigenlijk een verkeerde uitdrukking, maar ik weet geen betere), is vooral dat Paulus (dat is iemand die bepaalde boeken uit de Bijbel heeft geschreven en waarvan wij geloven dat het openbaringen van God zijn) daarover heeft geschreven. Hij geeft de tip 'Ga geen juk aan met een ongelovige (een juk is zo'n ding waar je twee emmers water aan hangt op je nek)'. Hij wil hier mee zeggen dat je hier heel voorzicht mee moet zijn en dat het grote problemen kan geven (vooral in je opvoeding).

Denk bijvoorbeeld aan je kinderen, hoe ga je ze vormgeven? Binnen het verbond (dat is een theologische term waarmee wij bedoelen de overeenkomst tussen God en gelovigen én hun kinderen na hen) is het de bedoeling dat je jou kinderen opvoed in overeenstemming met de 'afspraken' van God met zijn verbondsvolk (de gelovigen).

Je snapt het misschien al wel een beetje. Daar zit dus een mogelijk probleem, omdat een niet-christen vaak ook liever niet heeft dat zijn kinderen worden opgevoed in overeenstemming met iets, waar hij niet mee instemt. Omdat te voorkomen is het beter met een christen te trouwen, omdat die ook een verbondskind is en vanuit die overtuiging zijn of haar kinderen wil opvoeden.

Uiteraard kan het ook goed gaan, een niet-christelijke man kan accepteren dat zijn kinderen worden opgevoed overeenkomstig de 'instellingen' (afspraken) van het verbond. Andersom kan het ook heel fout gaan tussen christenen onderling. Er zijn onderhand zoveel stromingen en visies dat het heel moeilijk is geworden om te zeggen 'dit of dat is een instelling van God', want misschien is die christelijke vriendin daarwel anders van mening over.

Ik hoop dat je nu een beetje begrijpt hoe het zit, wil je nog meer weten dan mag je rustig vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid