Spring naar bijdragen

Virgin Black

Aanbevolen berichten

Ken iemand deze groep? Erg mooie muziek, maar vage teksten, ze beweren nochtans christenen te zijn. Dit is de tekst van het nummer "Museum Of Iscariot".

"Jesus lies dying in my bed

Companions since birth...

in this stagnant dingy haunt

he never really lived.

Last night I beat him as he would not leave

My insane eyes stare at him as his welted body bleeds

Frequently I rape him as I know nothing else

He curls up like a fetus and paints his face with sadness

Now a fragment of remorse has etched

I bandage his wounds, I kiss the face of Jesus Christ but he is dead

What can I do?

You have forsaked me, called yourself messiah, expected me to follow

But now he is dead and his prophecies with him

I will bury him not as insult to your face

as I stare at his corpse one detail disturbs me

His cold stark finger points where I have not been...

From my house, a cage of rotten wood

I stumble forth to lay beneath the bush

withered bones groan,

I cultivate as the soil and I grow closer

The sun receives an empty gaze

it mourns

it knows my life is gone

No more to offer but my flesh to this soil

and a single tear marks my final prayer

a rosebud sits in the palm of your hand as I end

this flower

it blossoms"

Kan iemand mij wijzer maken? Gaat dit over Judas die spijt heeft ofzo?

Alvast bedankt

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jesus lies dying in my bed

Companions since birth...

in this stagnant dingy haunt

he never really lived.

Last night I beat him as he would not leave

My insane eyes stare at him as his welted body bleeds

Frequently I rape him as I know nothing else

He curls up like a fetus and paints his face with sadness

Now a fragment of remorse has etched

I bandage his wounds, I kiss the face of Jesus Christ but he is dead

What can I do?

You have forsaked me, called yourself messiah, expected me to follow

But now he is dead and his prophecies with him

I will bury him not as insult to your face

as I stare at his corpse one detail disturbs me

His cold stark finger points where I have not been...

From my house, a cage of rotten wood

I stumble forth to lay beneath the bush

withered bones groan,

I cultivate as the soil and I grow closer

The sun receives an empty gaze

it mourns

it knows my life is gone

No more to offer but my flesh to this soil

and a single tear marks my final prayer

a rosebud sits in the palm of your hand as I end

this flower

it blossoms

Ik neem aan dat je zelf Engels kunt? Ik heb de voor mij opvallende zinnen even dikgedrukt gemaakt, en het komt voor mij eerder sarcastisch over dan echt christelijk. Oordeel zelf.

Overigens vind ik het op internet als een metal-groep, en dat verklaart voor mij al meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

volgens een recensie op amazon.com is het beslist niet christelijk:

While Virgin Black is NOT a Christian band, as some have said they are (they're pretty darn anti-Christian if their lyrics say anything about them), at least their first album had some meaning instead of the cliche "God, you've made my life a living hell" that this one says for all intensive purposes. link

deze meneer schrijft dus dat Vrigin Black GEEN christelijke band is en verwijst daarbij naar het eerste album dat een boodschap uitdraagt als "God, U heeft van mijn leven een hel gemaakt." Naar de songteksten te zien zijn ze volgens deze recensist dus eerder anti-christelijk.

In een interview reageren ze als volgt op deze vraag:

I?m not asking whether Virgin Black is a religiously active band, but bearing in mind the biblical lexical issues showing up throughout the lyrics (God, Sacred, Crucifixion..) I wonder how you personally envision the allegoric implications of such symbolisms related to your music?

Most of our members have had experience with what we would describe as spiritual abuse, and have also witnessed a lot of it around us. We write within that context but intentionally broaden the parameters to encompass a greater variety of personal situations which could include religious, political, social or many other stand points. I personally hope to play a part in helping people understand the difference between the church and God as I feel they are becoming ever more disparate with God often bearing the brunt of the church?s atrocities.

link

in dit interview vraagt de interviewer niet of de leden van Virgin Black actieve gelovigen zijn, maar naar de bedoeling van het gebruik van bijbelse symbolen in hun songteksten. Eén van de leden van Virgin Black antwoordt dat hij kan helpen om mensen het verschil tussen God en de kerk zoals hij dat voelt duidelijk te maken. Omdat hij denkt dat de afstand tussen de kerk en God steeds groter wordt, door de wreedheden van de kerk.

het blijft mijns inziens een beetje vaag..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

volgens een recensie op amazon.com is het beslist niet christelijk:

While Virgin Black is NOT a Christian band, as some have said they are (they're pretty darn anti-Christian if their lyrics say anything about them), at least their first album had some meaning instead of the cliche "God, you've made my life a living hell" that this one says for all intensive purposes.

In een interview reageren ze als volgt op deze vraag:

I?m not asking whether Virgin Black is a religiously active band, but bearing in mind the biblical lexical issues showing up throughout the lyrics (God, Sacred, Crucifixion..) I wonder how you personally envision the allegoric implications of such symbolisms related to your music?

Most of our members have had experience with what we would describe as spiritual abuse, and have also witnessed a lot of it around us. We write within that context but intentionally broaden the parameters to encompass a greater variety of personal situations which could include religious, political, social or many other stand points. I personally hope to play a part in helping people understand the difference between the church and God as I feel they are becoming ever more disparate with God often bearing the brunt of the church?s atrocities.

het blijft mijns inziens een beetje vaag..

Kijk maar naar de tekst van dit liedje, ik vind het niet Christelijk.

Maar goed, oordeel zelf, en mijn voorspellende geest ziet een slotje op dit topic als niemand zin heeft om deze lappen tekst te vertalen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

handige site:
kun je de pagina in één keer vertalen. De vertaling is niet altijd van een goede kwaliteit, maar je zult in ieder geval daarmee de teksten wel begrijpen.

4 - Houd je post leesbaar. Op Credible.nl spreken wij Nederlands. Bij het plaatsen van artikelen of posts in een andere taal is het altijd belangrijk om een vertaling of een Nederlandse samenvatting hiervan te plaatsen. Gebruik normaal, algemeen Nederlands en probeer op leestekens en enters/ witregels te letten zodat je post overzichtelijk is.

Dat staat in onze mooie FAQ!

Dus...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op wiki lees ik nochtans "While members of Virgin Black have Christian beliefs, the band has often sought to explain that its music is an exploration of spirituality and attempts to highlight the difference between the Church and the spiritual aspects of Christianity."

Kort vertaald: Veel leden van de band zijn christenen, en ze duiden graag het verschil aan tussen de kerk en de spirituele aspecten van het christendom

Ik kan me niet voorstellen dat dat daar zomaar staat? Bovendien kun je Virgin Black ook op christian rock lyrics vinden

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Om te voorkomen dat dit topic op slot gaat, ik weet niet of er iemand bezig is met vertalen? Ik wil eventueel wel een poging wagen, niet als iemand al bezig is
knipoog_dicht.gif

heb mijn berichtje inmiddels voorzien van een Nederlandse uitleg.

Samengevoegd:

Quote:

Bovendien kun je Virgin Black ook op christian rock lyrics vinden

Bovendien kun je Zwarte Maagd ook op christelijke steen songteksten vinden knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tjah, wat zegt jou meer, de tekst van een liedje of wat anderen er over zeggen?

Oordeel zelf zou ik zo zeggen.

Dan zou ik eerst moeten weten hoe dit liedje te interpreteren, ik hoop op de uitleg van iemand die meer over deze groep weet...

Mss slechts enkele kernzinnen vertalen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus ligt stervend in mijn bed

Metgezellen sinds geboorte

In deze stille, deprimerende omgeving

Heeft Hij nooit echt geleefd

Afgelopen nacht sloeg ik Hem, omdat Hij niet wilde weggaan

Mijn krankzinnige ogen staarden naar Hem terwijl zijn gestriemde lichaam bloedde

Ik verkrachtte hem meerdere malen, aangezien ik niets anders wist

Hij rolde zich op als een foetus, op zijn gezicht was droefheid af te lezen

Nu heeft een fragment van wroeging zich geëtst

Ik verbond zijn wonden, ik kuste het gezich van Jezus Christus, maar Hij is dood.

Wat kan ik doen?

U heeft me verlaten, uzelf Messias genoemt, U verwachhtte dat ik U volgde

Maar nu is Hij dood, en zijn profetieën met Hem

Ik zal hem begraven om je niet te beledigen

Als ik naar zijn lijk kijk, verontrust een detail me

Zijn stijve, koude vinger wijst daar waar ik niet geweest ben...

Van mijn huis, een gevangenis van rot hout

Ik strompel voort om onder de struik te gaan liggen

Verdorde beenderen kreunen

Ik ben omgeploegt als de grond, en ik kom dichterbij

De zon ontvangt een lege, starende blik

Het rouwt

Het weet dat mijn leven over is

Geen offer, dan mijn vlees aan deze aarde

En een eenzame traan markeerd mijn laatste gebed

De knop van een roos ligt in de palm van Uw hand als ik sterf

Deze bloem

Hij bloeit

Oordeel zelf.

Met dank aan Doeke trouwens.

[edit]

Link naar bericht
Deel via andere websites

op songmeanings.net schrijft iemand het volgende over dit nummer:

It's about a guy that rapes and beats Jesus and then one day he accidentally kills him and after realizing he has nothing left in his life anymore he kills himself.

Volgens deze gaat het over een jongen die zelfmoord pleegt nadat hij Jezus heeft verlaten en gedood (waarschijnlijk in de figuurlijke betekenis). Hij realiseerde daarna namelijk dat hij niets meer in zijn leven had. link

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid