Spring naar bijdragen

De Nephilim en UFO's in de bijbel


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hoi, eerste topic hier en dit is echt serieus bedoeld.

Ik vond een paar links op een site waar een theorie

wordt beschreven over de Nephilim. (Zie Genesis)

De "reuzen" of wel de gevallen engelen.

Kijk graag naar deze clips en discuseer dit topic hier. Ik wil graag jullie mening horen.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jesaja 37:19 werpt licht op deze zaak en het gebruik van de term 'goden' (eloyim) in de Bijbel.

19 En hebben hun goden in het vuur geworpen; want zij waren geen goden, maar het werk van mensenhanden, hout en steen; daarom hebben zij die verdorven.

Of de waarschuwingen van JHWH Elohim in Deuteronomium 28 vers 14:

De HEERE zal u, mitsgaders uw koning, dien gij over u zult gesteld hebben, doen gaan tot een volk, dat gij niet gekend hebt, noch uw vaderen; en aldaar zult gij dienen andere goden, hout en steen

In de KJV worden afgoden altijd 'idols' genoemd, idolen waar de mens zich aan wil spiegelen. In de Statenvertaling wordt dit vaak vertaal door het woord 'drekgoden' (gemaakt van drek -> modder/uitwerpselen) het hebreeuwse woord 'gilluwl' (gemaakt van hout/boomstam).

Het zijn geen goden, maar worden door mensen goden genoemd. Als je mij vraagt 'noem eens 5 goden' dan antwoord ik ook 'Odin, Donar, Freya, Balder en Hel', daarmee zeg ik niet dat dit goden zijn, maar dit in de geschiedenis dingen/mensen/idolen/archtypen waren die als goden vereerd werden/gezien werden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heej, Inderdaad leuk onderwerp, wist je dat er zelfs een heel geloof is gebaseerd om de theorie dat de Elohim een ruimtewezen is. Jezus was de zoon van een aardse vrouw en de elohim (een alien).

Het heet het realiano geloof.

Er zijn wel aanwijzingen die je niet snel kan afwimpelen als onzin omtrent het bestaan van eventueel buitenaards leven!.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb hier ook een tijdje mezelf in verdiept niet omdat ik dat helemaal zo geloof maar ik vond het een prachtig s/f verhaal

Het ging er dan over dat God de Aliens zouden zijn. Deze kwamen op aarde en woonde op Atlantis daar hadden zij hun hoofdkwartier. Ze maakten slaven van hun eigen DNA, dit werden de 'sons of the serpend' deze kregen een eigen mening en werkte dus niet als slaven. Dus gingen ze het opnieuw proberen. Dit werden de homo sapiens. ( wij dus ) nou heel gedoe. De Sons of the serpent gingen helpen de homo sapiens ontsnappen en dan door iets ( heb niet goed opgeletpuh2.gif ) draait de wereld zich om noord pool wordt zuidpool en groot deel van de wereld loopt onderwater. ook Atlantis. Hoop aliens gaan dood. Voor het hele verhaal raad ik: Atlantis, Alien Visitation & Genetic Manipulation - by Michael Tsarion aan.

Er is zowel een lezing versie van te verkrijgen (downloaden) of het boek. Daar in legt hij uit hoe hij dr op komt dat God eigenlijk een Alien is. Ik trek grote twijfels maar ik vind het wel een heel interessant verhaal vooral als hij verschillende bronnen erbij haalt waarin er wordt gezegt dat er zo veel jaar voro Christus al is gevlogen. Er zijn oude geschriften bijvoorbeeld van de egyptenaren waarin wordt aangegeven dat er wordt gevlogen in grote objecten van een glimmende substansie.

Dat vind ik dan weer wel heel erg interessant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb wel eens ds. Ed Meenderink (Kerk van de Nazarener, Vlaardingen) over een aanverwant onderwerp horen spreken. Zijn visie hierop is dat wij mensen geschapen zijn met als doel te worden als de 'Benai Elohim', de 'engelen'. Dit waren ook de wezens uit genesis 6 die in gevallen vorm zich gingen mengen onder de mensen en zo kwam allerlei te hoog gegrepen en foute kennis in de wereld, zowel op het vlak van magie als op het vlak van technologie die zijn tijd ver vooruit was. Hiervoor pleiten ook veel mythologische verhalen van oude culturen. Zo zou in Quetzalcoatl, de slangachtige god van de Azteken, een variant van de slang in genesis kunnen worden gezien.

Ik weet niet of het waar is, sta over het algemeen wel redelijk sceptisch tegenover ET verhalen, maar wel interessant om eens op zo'n heel andere wijze de bijbel te lezen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb hier ook een tijdje mezelf in verdiept niet omdat ik dat helemaal zo geloof maar ik vond het een prachtig s/f verhaal

Het ging er dan over dat God de Aliens zouden zijn. Deze kwamen op aarde en woonde op Atlantis daar hadden zij hun hoofdkwartier. Ze maakten slaven van hun eigen DNA, dit werden de 'sons of the serpend' deze kregen een eigen mening en werkte dus niet als slaven. Dus gingen ze het opnieuw proberen. Dit werden de homo sapiens. ( wij dus ) nou heel gedoe. De Sons of the serpent gingen helpen de homo sapiens ontsnappen en dan door iets ( heb niet goed opgelet
puh2.gif
) draait de wereld zich om noord pool wordt zuidpool en groot deel van de wereld loopt onderwater. ook Atlantis. Hoop aliens gaan dood. Voor het hele verhaal raad ik: Atlantis, Alien Visitation & Genetic Manipulation - by Michael Tsarion aan.

Er is zowel een lezing versie van te verkrijgen (downloaden) of het boek. Daar in legt hij uit hoe hij dr op komt dat God eigenlijk een Alien is. Ik trek grote twijfels maar ik vind het wel een heel interessant verhaal vooral als hij verschillende bronnen erbij haalt waarin er wordt gezegt dat er zo veel jaar voro Christus al is gevlogen. Er zijn oude geschriften bijvoorbeeld van de egyptenaren waarin wordt aangegeven dat er wordt gevlogen in grote objecten van een glimmende substansie.

Dat vind ik dan weer wel heel erg interessant.

widegrin.gif Doet me erg denken aan stargate puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb totaal geen verstand van de bijbel. Althans ik heb alle verhalen uit mn kop moeten leren maar de echte details niet.

Wie kan mij wat meer vertellen over de Nephilim zoals deze in de bijbel staan, wat wordt er in de bijbel mee bedoeld? Ik ken alleen de s/f versie haha. Ik heb altijd begrepen dat Elohim staat voor meerdere goden... wie waren deze 'goden' of wat waren deze goden... waarom werden ze uberhaupt goden genoemt? Er staat geloof ik in Genesis 6:2 sons of Elohim saw the daughters of men that they were fair; and they took them for wives.

Die ene s/f dude haalt dit ook aan en zegt daar dus van dat de Elohim de aliens waren en die met de dochters van de mensen 'homo sapiens'gingen.

Wat wordt er bedoeld met de 'sons of Elohim'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb totaal geen verstand van de bijbel. Althans ik heb alle verhalen uit mn kop moeten leren maar de echte details niet.

Wie kan mij wat meer vertellen over de Nephilim zoals deze in de bijbel staan, wat wordt er in de bijbel mee bedoeld? Ik ken alleen de s/f versie haha. Ik heb altijd begrepen dat Elohim staat voor meerdere goden... wie waren deze 'goden' of wat waren deze goden... waarom werden ze uberhaupt goden genoemt? Er staat geloof ik in Genesis 6:2 sons of Elohim saw the daughters of men that they were fair; and they took them for wives.

Die ene s/f dude haalt dit ook aan en zegt daar dus van dat de Elohim de aliens waren en die met de dochters van de mensen 'homo sapiens'gingen.

Wat wordt er bedoeld met de 'sons of Elohim'

In feite is God een buitenaards wezen. De engelen van de duivel zagen inderdaad dat de aardse vrouwen mooi waren. Zij namen hen als vrouw en uit hen ontstonden reuzen volkeren. Een van deze volkeren wordt zelfs genoemd bij naam. Og was koning van de Bashaan dit waren reuzen. Veel mysterieuze bouwwerken zij terug gevonden in de streken waar zij leefden en hun stenen staan zo precies op elkaar dat met de huidige technieken dit moeilijk valt na te bootsen. God zag alléén dat het slecht was en heeft velen van deze volkeren laten verdwijnen.

De zonen van Elohim in bijbelse termen zijn eigenlijk demonen. Vele dachten namelijk dat deze engelen van God zelf waren gezwicht voor aardse plezieren. Maar het zijn en blijven satans eigen engelen die op de aarde zijn gezet na de oorlog in de hemelse gewesten.

De vraag blijft bestaat er buitenaards leven?.

Als ik deze vraag zou beantwoorden zou ik waarschijnlijk ja zeggen....

er zijn bewijzen.

Die wij niet begrijpen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Úhm Angel... geloof jij nou ook dat God een Alien is? Ik vind deze praatjes eigenlijk meer godslasterlijk dan wat een moslim mij over God verteld.


Samengevoegd:

Een vraag die bij mij opkomt is deze. De demonen hadden astrale seks met menselijke vrouwen, daar onstaan reuzen uit, dan komt de Zondvloed van God, om deze gedrochten te verwijderen van de Aarde. Hoe kan het dan dat er na de zondvloed een 'Og' was (van Basan, Basan is een land)..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je Hem buitenaards noemt zeg je dat Hij niet op Aarde is. Lijkt me onjuist.

Wel is hij niet slechts op de Aarde maar ook daarbuiten aanwezig.

Quote:
"Raido" schreef het volgende:

Een vraag die bij mij opkomt is deze. De demonen hadden astrale seks met menselijke vrouwen, daar onstaan reuzen uit, dan komt de Zondvloed van God, om deze gedrochten te verwijderen van de Aarde. Hoe kan het dan dat er na de zondvloed een 'Og' was (van Basan, Basan is een land)..

Dat zal dan geen Nephilim zijn geweest, net als Goliath. Mogelijk zijn de afmetingen van de "reuzen" na de zondvloed behoorlijk overdreven, dat deed men vaker in die tijd. Al is dat niet compatible met een onfeilbare Bijbel.

Dit komt van Wiki:

Quote:
In Deut. 3:11 and later in the book of Numbers and Joshua, Og is pronounced as the last of the Rephaim. Rephaim is a Hebrew word for giants and that is exactly how king Og is described. Deut. 3:11 declares that his bedstead of iron is "nine cubits in length and four cubits in width", according to the standard cubit of a man. It goes on to say that in the royal city of Rabbah of the Ammonites, his bedstead could still be seen as a novelty in those days. All of this was written to affirm any doubts that he was indeed a gigantic man and feared by many. A better translation of his "bedstead" could be a "coffin" or "sarcophagus" and "iron" might refer to the fact that it was carved out of "ironstone" or a black basalt which is common to that region. The "standard cubit of a man" likely refers to the ancient Hebrew common cubit of 17.5 inches in length - this would mean that his "bedstead" was over 13 feet in length and 6 broad. Some have hypothesized that Og was perhaps as tall as 12 feet, allowing an extra foot for clearance, but that conclusion is based solely on the length of the man's bedstead.

Ofwel: de lengte van Og is gebaseerd op de grootte van zijn bed, dat is beschreven. Het is dus een aanname. Wel wordt hij de laatste van de Refaieten genoemd, een volk van "reuzen" (mogelijk was een reus in die tijd 1.90m ofzo).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het wel vreemd dat Og 'de laatste van de Rephaim' wordt genoemd, Repha was volgens mij de eerste reus. Als Jozua en Kaleb terugkeren naar Mozes uit Jericho en om streken zeggen ze dat daar reuzen waren, kinderen van Enak.

Wij hebben ook daar de reuzen gezien, en de kinderen van Enak, van de reuzen; en wij waren als sprinkhanen in onze ogen, alzo waren wij ook in hun ogen.

Vooral het stukje 'van de reuzen' is wat vreemd, het kan zijn dat de Enakieten afstammelingen waren van dé reuzen (de Nephilim) het kan ook zijn. Het kan ook betekenen dat ze er de Nephilim hebben gezien, én Enakieten (Anakim). In andere hoofdstukken staat dat eigenlijk dat de Enakieten reuzen/giganten waren, niets mytisch.

Nephilim, gewoon reuzen, waarbij je in je achterhoofd moet houden dat de Israelieten waarschijnlijk 1.50 lang waren. (zo ongeveer 3 el). Goliath was bijvoorbeeld 'zes ellen en een span groot'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er waren volgens mij verschillende reuzenstammen, de Rephaieten en Enakieten waren er daar 2 van. Og was schijnbaar de laatste van de Rephaieten, niet de laatste van de reuzen. Al worden de Enakieten soms ook als Rephaieten beschouwd:

Quote:
"Deuteronomium 2: 10:12" schreef het volgende:

0 (The Emites used to live there—a people strong and numerous, and as tall as the Anakites. 11
Like the Anakites, they too were considered Rephaites
, but the Moabites called them Emites.

Verwarrend.

De joodse traditie verbindt deze reuzenstammen met de Nephilim, er is weinig schriftuurlijke grond om datzelfde te doen voor zover ik weet en vind.

Quote:
"Raido" schreef het volgende:

Nephilim, gewoon reuzen, waarbij je in je achterhoofd moet houden dat de Israelieten waarschijnlijk 1.50 lang waren. (zo ongeveer 3 el). Goliath was bijvoorbeeld 'zes ellen en een span groot'.

Hmm vroegere geschiedschrijvers hadden de neiging om te overdrijven, zo werd er ook beweerd dat de Spartanen tijdens de Slag bij Thermopylae tegen een perzisch leger van 2.5 miljoen soldaten vochten. Wat nogal onrealistisch is, waarschijnlijk waren dat er VEEL minder.

Alleen hebben we het natuurlijk wel over de Bijbel en heb ik de neiging die wat serieuzer te nemen dan een ander historisch geschrift.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb net een (m.i.) interessant stuk over Nephilim gelezen.

Maar het is te lang om hier te posten.

Het gaat redelijk diep in op de Nephilim en wat het zouden zijn. o.a. door verwijzingen naar Bijbelteksten

en uitleg van 'authoriteiten' wordt het een en ander aan het licht gesteld.

Het gaf mij iig wel een 'duidelijker' beeld ervan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De joodse traditie verbindt deze reuzenstammen met de Nephilim, er is weinig schriftuurlijke grond om datzelfde te doen voor zover ik weet en vind.

Nou ja, ergens wel. In de grondtekst (Gen6) is er namelijk een verschil tussen 'reuzen' en 'reuzen'.

Staat het eigenlijk zo: 'In die dagen waren de Nephilim op aarde, en ook daarna, als de Bnei/Ben'Elohim tot de dochteren der mensen ingegaan waren, en zich kinderen gewonnen hadden, deze zijn de Gibborim die van ouds geweest zijn, mannen van name.'.

Er is dus een verschil tussen 'reuzen' en 'reuzen', de Nephilim waren reuzen (ze waren groot) maar bijvoorbeeld Goliath was ook een reus maar dat hoeft niet automatisch een Nephilim te zijn, het kon ook een Gibborim zijn (of Anakim, Rephaim). Een ding is zeker, de woorden in Genesis 6 zijn waar, op welke manier weten we niet.

Echter vooral de woorden 'die van ouds geweest zijn, mannen van name.' is waar, elke mythologie van Egyptisch, Fenicisch, Babylonisch, Grieks, Romeins of Germaans/Noors kent reuzenrassen die voortkwamen uit goden en mensen (of duivelen en mensen, engelen en mensen, halfgoden en mensen, demonen en mensen)..

Quote:
Alleen hebben we het natuurlijk wel over de Bijbel en heb ik de neiging die wat serieuzer te nemen dan een ander historisch geschrift.

Ik vind het geen 'schriftkritiek' hoor knipoog_dicht.gif Ik kan mij voorstellen dat iemand opschrijft bij het tegenkomen van een man van dik een keer groter dan jou 'hij was wel 6 keer mijn el lang' en had een speer als een weversboom. Als ik dat zou gezien hebben, zou ik erg hard rennen.

Een neger in een donker steegje die breed is (3x zo breed!) met een mes (hakmes!) vind ik al eng knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Raido" schreef het volgende:

Nou ja, ergens wel. In de grondtekst (Gen6) is er namelijk een verschil tussen 'reuzen' en 'reuzen'.

Staat het eigenlijk zo: 'In die dagen waren de Nephilim op aarde, en ook daarna, als de Bnei/Ben'Elohim tot de dochteren der mensen ingegaan waren, en zich kinderen gewonnen hadden, deze zijn de Gibborim die van ouds geweest zijn, mannen van name.'.

Er is dus een verschil tussen 'reuzen' en 'reuzen', de Nephilim waren reuzen (ze waren groot) maar bijvoorbeeld Goliath was ook een reus maar dat hoeft niet automatisch een Nephilim te zijn, het kon ook een Gibborim zijn (of Anakim, Rephaim). Een ding is zeker, de woorden in Genesis 6 zijn waar, op welke manier weten we niet.

Indeed. Wat er bedoeld wordt met Elohim is ook in veel gevallen onbekend.

Vreemd dat Nefilim "de doden" betekent, en Gibborim "de helden". Kan ik niet plaatsen.

Misschien dat het apocriefe boek van Henoch antwoorden bevat. Heb het lang geleden gelezen, sprak me zeer aan, het verhaal van de gevallen engelen ("watchers" of Grigori) is erg interessnat en wat ook aardig is:

Quote:
"Wiki" schreef het volgende:

A number of the Church Fathers thought it to be an inspired work, particularly Justin Martyr, Irenaeus, Origen, Clement of Alexandria and Tertullian, based on its quotation in Jude.

Misschien zou het eigenlijk canoniek moeten zijn. De 4e invloedrijkste Kerkvaders beschouwden het immers als canoniek.

De reuzen (Nephilim) in het boek van Henoch waren 13.5m lang, daar is Goliath een dwerg bij. Dat zou kunnen verklaren waarom verschillende reuzen anders benaamd werden.

Quote:
"Raido" schreef het volgende:

Echter vooral de woorden 'die van ouds geweest zijn, mannen van name.' is waar, elke mythologie van Egyptisch, Fenicisch, Babylonisch, Grieks, Romeins of Germaans/Noors kent reuzenrassen die voortkwamen uit goden en mensen (of duivelen en mensen, engelen en mensen, halfgoden en mensen, demonen en mensen)..

Ja, dat vind ik ook fascinerend smile.gif

Quote:
"Raido" schreef het volgende:

Ik vind het geen 'schriftkritiek' hoor Ik kan mij voorstellen dat iemand opschrijft bij het tegenkomen van een man van dik een keer groter dan jou 'hij was wel 6 keer mijn el lang' en had een speer als een weversboom. Als ik dat zou gezien hebben, zou ik erg hard rennen.

Een neger in een donker steegje die breed is (3x zo breed!) met een mes (hakmes!) vind ik al eng

Het is logisch idd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is inderdaad een leuk topic,

Al enige jaren bekijk ik bepaalde stukken uit de bijbel op die manier.

Niet omdat ik het zelf geloof maar meer om te bekijken op hoevel verschillende manieren je God,s woord kan uitleggen.

Voorbeeld,

Ezechiel 14,

Toen zag ik, en ziet, een stormwind kwam van het noorden af, een grote wolk, en een vuur daarin vervangen, en een glans was rondom die wolk; en uit het midden daarvan was als de verf van Hasmal, uit het midden des vuurs.": wind, wolken en vuur.

Dit lijkt sterk op de landing van een UFO. Als je kijkt naar een maanlander, kom je ongeveer op hetzelfde beeld.

Zeker als je de verdere beschrijving leest van de wagen.

Zou ezechiel wel gedroomt hebben?

En wat te denken van de troon van Salamon ?

Of waarom glimde het gezicht van Mozes nadat hij met God had gesproken?

Of wat voor geheim schuilt er in de ark des verbonds?

Of hoe konden de egyptenaren zulke gebouwen maken terwijl ze niet de huidige middelen hadden?

Ik wil niet beweren dat er geen God is,

Ik wil alleen aangeven dat de bijbel of God op meerdere manieren is uit te leggen,

Om dit uit een te zetten wil ik graag het volgende voorbeeld even voorleggen:

Stel op een mooie zondagmiddag pak ik mijn prive jet en vlieg over de rimboe.

Ik stort midden in de rimboe neer en wonder boven wonder overleef ik dit.

Ik pak mijn geweer mee (om me te beschermen tegen wilde beesten ) en loop verder door de rimboe.

En dan zie ik voor mij opeens een nieuwe beschaving.

Mensen die nog nooit een blanke hebben gezien.

Ik raak bevriend met ze,

Ik ga samen met ze op jacht.

Ik zie hoe ze met pijl en boog aan het jagen zijn.

Ik pak mijn geweer en schiet ons avond eten vanaf 40 meter afstand dood.

Voor deze groep mensen uit de rimboe ben ik god.

Immers ik verricht wonderen.

Waarom bekijk ik het dan op deze manier terwijl ik het niet geloof,

Heel eenvoudig en nu ga ik een klein stukje off topic,

Als je de bijbel al KAN uitleggen op deze extreme manier,

Hoe lastig is het dan om de bijbel minder extreem uit te leggen,

Om er maar even 1 voorbeeld uit te lichten :

Johannes 10:30: "Ik en de Vader zijn één." ik en mijn vader (waren ) zijn ook 1

Vrij vertaald uit : Waren onze goden kosmonauten en onze goden zijn kosmonauten E. von Daniken

Link naar bericht
Deel via andere websites

(Ezechiël 1:1) . . . Nu geschiedde het in het dertigste jaar, in de vierde [maand], op de vijfde [dag] van de maand, terwijl ik te midden van de ballingen aan de rivier de Ke̱bar was, dat de hemel werd geopend en ik vervolgens visioenen van God zag. 

Als ik goed lees ,beschreef Ezechiël visioenen die hij had gekregen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
En wat te denken van de troon van Salamon ?

Wat was daar mee?

Quote:
Of waarom glimde het gezicht van Mozes nadat hij met God had gesproken?

Staat in de Schrift geschreven 'de heerlijkheid des Heeren'.

Quote:
Of wat voor geheim schuilt er in de ark des verbonds?

Dat staat in de Schrift, uit mijn hoofd: 'de twee tafelen der wet, de staf van Aaron die gebloeid had en een kruik manna'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas kan ik op een of andere manier niet quoten :S

@aime betreffende de wagen van ezechiel:

Inderdaad ezechiel beschreef een visioen. vandaar ook dat ik schreef: Droomde hij wel?

Als je de wagen zoals beschreven is door ezechiel zou gaan na maken dan heeft dit toch echt wel iets weg van een ufo,

daar komt nog bij dat hij vloog over het veld (niet rijden maar VLIEGEN)

Als ik zoiets toen der tijd zou zien zou ik ook denken dat ik had gedroomt.

(als voorbeeld kun je nog even terug kijken over mijn verhaaltje hierboven met de inboorlingen pijl en boog enz)


Samengevoegd:

@Raido,

Kort en bondig houden was erg lastig sorry..

----------------------------------------------

En wat te denken van de troon van Salamon ?

2 kronieken 9:18

----------------------------------------------

" En de troon had zes trappen en een voetbank van goud, aan den troon vast zijnde, en leuningen aan beide zijden, tot de zitplaats toe; en twee leeuwen stonden bij de leuningen.

19 En twaalf leeuwen stonden daar aan beide zijden, op de zes trappen; desgelijks is in geen koninkrijk gemaakt geweest"

Op zich niet zo bijzonder Hoewel, de tekst verraad het al IN GEEN KONINGKRIJK GEMAAKT WAS

De Apocriefe geschriften van het boek Ezra beschrijven de troon iets nauwkeuriger,

..... (ingekort) Van welke kant Salomo zijn troon ook naderde, hij kon zijn troon door middel van een mechanisme die kant op bewegen. Als hij een voet op de onderste trede zette, tilde de gouden leeuw hem naar de tweede.

Vraag je nu eens af hoe het kwam dat Nebukadnezar en Sisak Kreupel werden..

Want wat gebeurde er toen Nebukadnezar aan de macht kwam en op Salamos troon wou gaan zitten?

Toen de maat van Israels zonden vol was, veroverde Nebu-kadnezar, de schurkachtige koning van Babel, de macht... Hij maakte ook de troon van koning Salomo buit.

Hoewel hij het mechanisme niet kende, wilde hij de troon bestijgen, maar op het moment dat hij zijn voet op de eerste trede zet-te, verdraaide de leeuw zijn rechterheup en sloeg hem op de linker, zodat Nebukadnezar de rest van zijn leven kreupel liep.

Een zelfde lot onderging Sisak.

Een vrij ongewone troon voor die tijd!!

--------------------------------------------

Quote:

Of waarom glimde het gezicht van Mozes nadat hij met God had gesproken?

Staat in de Schrift geschreven 'de heerlijkheid des Heeren'

--------------------------------------------

Of was het zo dat Mozes contact had gehad met iets buitenaards?

Exodus 19:16 schrijft:

Op de derde dag, bij het aanbreken van de morgen, begon het te donderen en te bliksemen, er hing een dreigende wolk boven de berg, en zeer luid weerklonk het geschal van een ramshoorn. Iedereen in het kamp beefde. 17 Mozes leidde het volk het kamp uit, God tegemoet. Aan de voet van de berg bleven ze staan. 18 De Sinai was volledig in rook gehuld, want de HEER was daarop neergedaald in vuur. De rook steeg op als de rook uit een smeltoven, en de berg trilde hevig."

Zou mozes geen contact met iets Buitenaards hebben gehad?

Zou zijn gezicht daarom hebben geglommen?

Of zoals Jezus zegt Johannes 8:21

"Ik ben niet van deze wereld En Hij zeide tot hen: Gij zijt van beneden, Ik ben van boven; gij zijt van deze wereld, Ik ben niet van deze wereld."

------------------------------------------

Quote:

Of wat voor geheim schuilt er in de ark des verbonds?

Dat staat in de Schrift, uit mijn hoofd: 'de twee tafelen der wet, de staf van Aaron die gebloeid had en een kruik manna'.

--------------------------------------------

Toch geeft de bijbel een aantal voorbeelde waarin de ark in een ander daglicht komt te staan:

Volgens het oude Testament bezat de Ark ontzagwekkende krachten. Het kon met fel brandend vuur en licht complete bergen neerhalen en steden verwoesten.

De Filistijnen werden na het stelen van de Ark geplaagd door ziektes

Ook zouden de stadsmuren van Jericho door de Ark neergehaald zijn

En zelfs Mozes bleef niet buiten schot. Na het bouwen van de Ark droeg hij vaak een kap om zijn geschonden gezicht te verbergen.

Zou mozes gewerkt hebben met uranium?

Zo ja hoe kwam mozes aan deze wijsheid? Van God of van iets anders?

Mozes kon via de Ark direct met God spreken. Was de Ark misschien een radioactieve radio, achter gelaten door een buitenaardse intelligentie die de mensheid op deze manier wilde sturen of manipuleren?

Wie weet,

Feit blijft dat het op zijn zachts gezegd allemaal nogal extreem overkomt.

Vandaar dat ik wederom even wil aanhalen dat dit misschien erg extreem is maar dat het op deze manier wel kloppend te maken is.

Hoe lastig is het dan met een punt als bijvoorbeeld een drieeenheid.

Of of israel nog steeds God,s volk is enz enz enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid