Spring naar bijdragen

Waar begin je...


Aanbevolen berichten

Waar begin je...

...als je God wilt leren kennen?

Ik ben niet gelovig opgevoed. Sinds een jaartje of vijf ben ik met het geloof bezig. Ik wil God leren kennen en mijn leven door Hem laten leiden, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Ik ben er aan toe om er bewust mee aan de slag te gaan. Iemand tip's? Om te beginnen heb ik vanmiddag de Jongeren Bijbel gekocht, met tekst van De Nieuwe Bijbelvertaling.

Liefs Bubbles

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Bubbles!

Dat is al een heel goed begin smile.gif Door de Bijbel te lezen leer je God het beste kennen.. Wat Hij vroeger heeft gedaan, maar ook wat Hij nu nog doet en wat Hij zal doen. Een tip: Begin met het Johannes evangelie, prachtig boek waarin staat beschreven wat Zijn Zoon Jezus Christus voor ons heeft gedaan. (Dit staat ook in meer boeken smile.gif)

Ook zou je kunnen beginnen met bidden. Vraag aan Hem of of Zich kenbaar wil maken in jouw leven.. Je kan Hem alles vertellen want Hij kent jou al. Al voordat je geboren was. Aan Hem kan je alles toevertrouwen smile.gif

Succes en Gods zegen met je zoektocht.. Als je vragen hebt mag je altijd mailen flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Lees alles in chronologische volgorde. Begin met 1 en 2 Th

Bedoel je met 1 en 2 Th, 1 en 2 Thessalonicenzen, 1 en 2 Timoteus, het eerste en tweede testament?

Want als het voor mij al niet duidelijk is, dan is het voor Bubbles het al helemaal niet, denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

mattheus was niet eerst geschreven. in het nieuwe testament Paulus was de eerste die iets schreed dat te maken had met het christendom


Samengevoegd:

Thessalonicenzen, ik gebruikte engelse afkortinging denkende dat die in het nederlands ook gelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@foreignboy: Okee, ik had al zo'n voorgevoel. knipoog_dicht.gif

Volgens mij is Bubbles niet alleen op zoek naar hoe ze de Bijbel moet lezen, maar ook andere dingen.

Misschien is een christelijkde jeugdvereninging een goed idee. Zo kom je makkelijk in contact met christelijke jongeren en sta je er niet alleen voor!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

mattheus was niet eerst geschreven. in het nieuwe testament Paulus was de eerste die iets schreed dat te maken had met het christendom


Samengevoegd:

Thessalonicenzen, ik gebruikte engelse afkortinging denkende dat die in het nederlands ook gelden.

en dan zit je met de leuke discussie, als ik zeg:

defgh

abc

en ik vraagje, zet deze op volgorde, is de volgorde dan defghabc of abcdefgh?

Chronologisch is volgens mij nog steeds zo dat de eerste verhalen als eerste komen. (dus van een jong iemand)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waar begin je...

...als je God wilt leren kennen?

Ik ben niet gelovig opgevoed. Sinds een jaartje of vijf ben ik met het geloof bezig. Ik wil God leren kennen en mijn leven door Hem laten leiden, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Ik ben er aan toe om er bewust mee aan de slag te gaan. Iemand tip's? Om te beginnen heb ik vanmiddag de Jongeren Bijbel gekocht, met tekst van De Nieuwe Bijbelvertaling.

Liefs Bubbles

Je bent al begonnen, door interesse en het aanschaffen van een bijbel. Dat is al iets heel moois en een vrij natuurlijke tweede stap is het vouwen van je handen en het vragen aan God of hij je wil helpen bij je zoektocht. Het gebed vermag heel veel. Daarna is het waardevol om langs te gaan bij Zijn gemeente en gesprekken te voeren met mensen die geloven. Je zou eens bij een kerk bij jou in de buurt kunnen langs gaan en daar gewoon mensen aanspreken. Een mail sturen of even bellen kan natuurlijk ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor alle snelle reacties! Een Alpha cursus is misschien wel een goed idee ja! Een jongerenvereniging misschien later. En natuurlijk leg ik deze vraag, die ik jullie stel, ook in mijn gebeden neer! Ik ga zo de eerste poging wagen! Heel stom misschien, maar ik vind het allemaal heel spannend. Kijk er zo naar uit om Hem te mogen leren kennen en me echt een kind van Hem te voelen. Zoveel vragen waar ik vast en zeker een antwoord op ga krijgen als ik me aan Hem overgeef. Zoveel angsten en verdriet waar ik vast en zeker overheen ga komen als ik ze met Hem deel! Bedankt allemaal!

Liefs Bubbles

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik denk dat de brieven in het nieuwe testament een goed begin zijn
smile.gif

ik denk dat de brieven het beroerdste begin is watje kunt bedenken smile.gif Maar het NT is geen slecht begin als je wilt weten waar het christendom om draait.

Bidden is natuurlijk het beste begin, maar wees na je gebed ook een poosje stil (meditatie) zodat je God ook kun tleren verstaan knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid