Bubbles 0 Geplaatst 21 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2007 Waar begin je... ...als je God wilt leren kennen? Ik ben niet gelovig opgevoed. Sinds een jaartje of vijf ben ik met het geloof bezig. Ik wil God leren kennen en mijn leven door Hem laten leiden, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Ik ben er aan toe om er bewust mee aan de slag te gaan. Iemand tip's? Om te beginnen heb ik vanmiddag de Jongeren Bijbel gekocht, met tekst van De Nieuwe Bijbelvertaling. Liefs Bubbles Link naar bericht Deel via andere websites
ThijsK 0 Geplaatst 21 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2007 ik denk dat de brieven in het nieuwe testament een goed begin zijn Link naar bericht Deel via andere websites
Yara 0 Geplaatst 21 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2007 Dat is al een goed begin! Misschien is een Alpha Cursus een goed idee? Veel kerken hebben zo'n cursus. Hier kun je terecht voor meer info -> link. Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 21 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2007 Hoi Bubbles! Dat is al een heel goed begin Door de Bijbel te lezen leer je God het beste kennen.. Wat Hij vroeger heeft gedaan, maar ook wat Hij nu nog doet en wat Hij zal doen. Een tip: Begin met het Johannes evangelie, prachtig boek waarin staat beschreven wat Zijn Zoon Jezus Christus voor ons heeft gedaan. (Dit staat ook in meer boeken ) Ook zou je kunnen beginnen met bidden. Vraag aan Hem of of Zich kenbaar wil maken in jouw leven.. Je kan Hem alles vertellen want Hij kent jou al. Al voordat je geboren was. Aan Hem kan je alles toevertrouwen Succes en Gods zegen met je zoektocht.. Als je vragen hebt mag je altijd mailen Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 21 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2007 Lees alles in chronologische volgorde. Begin met 1 en 2 Th Link naar bericht Deel via andere websites
ThijsK 0 Geplaatst 21 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2007 chronologisch? dan zou je volgens mij moeten beginnen met Genesis Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 21 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2007 Ik bedoel in het nieuwe testament...Marr je hebt gelijk dan is Genesis eerst Link naar bericht Deel via andere websites
ThijsK 0 Geplaatst 21 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2007 dan alsnog begin je bij het nieuwe testament nog altijd met mattheus hoor Link naar bericht Deel via andere websites
St. Ignatius 48 Geplaatst 21 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2007 gewoon met de evangelien beginnen, dan de handelingen der apostelen, en dan pas de brieven. Link naar bericht Deel via andere websites
Yara 0 Geplaatst 21 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2007 Quote: Op donderdag 21 juni 2007 23:53:17 schreef foreignboy het volgende: Lees alles in chronologische volgorde. Begin met 1 en 2 Th Bedoel je met 1 en 2 Th, 1 en 2 Thessalonicenzen, 1 en 2 Timoteus, het eerste en tweede testament? Want als het voor mij al niet duidelijk is, dan is het voor Bubbles het al helemaal niet, denk ik. Link naar bericht Deel via andere websites
ThijsK 0 Geplaatst 21 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2007 ik denk dat Job opzich ook geen verkeerd boek is om mee te beginnen, leest makkelijk weg en is toch wel een voorverwijzing naar het nieuwe testament Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 21 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2007 mattheus was niet eerst geschreven. in het nieuwe testament Paulus was de eerste die iets schreed dat te maken had met het christendom Samengevoegd: Thessalonicenzen, ik gebruikte engelse afkortinging denkende dat die in het nederlands ook gelden. Link naar bericht Deel via andere websites
E-line 0 Geplaatst 21 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2007 Misschien heb je hier ook iets aan: http://www.bijbelcursus.nl/cursus.php. Link naar bericht Deel via andere websites
Yara 0 Geplaatst 21 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2007 @foreignboy: Okee, ik had al zo'n voorgevoel. Volgens mij is Bubbles niet alleen op zoek naar hoe ze de Bijbel moet lezen, maar ook andere dingen. Misschien is een christelijkde jeugdvereninging een goed idee. Zo kom je makkelijk in contact met christelijke jongeren en sta je er niet alleen voor! Link naar bericht Deel via andere websites
ThijsK 0 Geplaatst 21 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2007 Quote: Op vrijdag 22 juni 2007 00:05:06 schreef foreignboy het volgende: mattheus was niet eerst geschreven. in het nieuwe testament Paulus was de eerste die iets schreed dat te maken had met het christendom Samengevoegd: Thessalonicenzen, ik gebruikte engelse afkortinging denkende dat die in het nederlands ook gelden. en dan zit je met de leuke discussie, als ik zeg: defgh abc en ik vraagje, zet deze op volgorde, is de volgorde dan defghabc of abcdefgh? Chronologisch is volgens mij nog steeds zo dat de eerste verhalen als eerste komen. (dus van een jong iemand) Link naar bericht Deel via andere websites
GenW 0 Geplaatst 21 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2007 Quote: Op donderdag 21 juni 2007 23:47:33 schreef Bubbles het volgende: Waar begin je... ...als je God wilt leren kennen? Ik ben niet gelovig opgevoed. Sinds een jaartje of vijf ben ik met het geloof bezig. Ik wil God leren kennen en mijn leven door Hem laten leiden, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Ik ben er aan toe om er bewust mee aan de slag te gaan. Iemand tip's? Om te beginnen heb ik vanmiddag de Jongeren Bijbel gekocht, met tekst van De Nieuwe Bijbelvertaling. Liefs Bubbles Je bent al begonnen, door interesse en het aanschaffen van een bijbel. Dat is al iets heel moois en een vrij natuurlijke tweede stap is het vouwen van je handen en het vragen aan God of hij je wil helpen bij je zoektocht. Het gebed vermag heel veel. Daarna is het waardevol om langs te gaan bij Zijn gemeente en gesprekken te voeren met mensen die geloven. Je zou eens bij een kerk bij jou in de buurt kunnen langs gaan en daar gewoon mensen aanspreken. Een mail sturen of even bellen kan natuurlijk ook. Link naar bericht Deel via andere websites
Bubbles 0 Geplaatst 21 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juni 2007 Bedankt voor alle snelle reacties! Een Alpha cursus is misschien wel een goed idee ja! Een jongerenvereniging misschien later. En natuurlijk leg ik deze vraag, die ik jullie stel, ook in mijn gebeden neer! Ik ga zo de eerste poging wagen! Heel stom misschien, maar ik vind het allemaal heel spannend. Kijk er zo naar uit om Hem te mogen leren kennen en me echt een kind van Hem te voelen. Zoveel vragen waar ik vast en zeker een antwoord op ga krijgen als ik me aan Hem overgeef. Zoveel angsten en verdriet waar ik vast en zeker overheen ga komen als ik ze met Hem deel! Bedankt allemaal! Liefs Bubbles Link naar bericht Deel via andere websites
anastasia 0 Geplaatst 21 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2007 Quote: Op donderdag 21 juni 2007 23:49:18 schreef ThijsK het volgende: ik denk dat de brieven in het nieuwe testament een goed begin zijn ik denk dat de brieven het beroerdste begin is watje kunt bedenken Maar het NT is geen slecht begin als je wilt weten waar het christendom om draait. Bidden is natuurlijk het beste begin, maar wees na je gebed ook een poosje stil (meditatie) zodat je God ook kun tleren verstaan Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 21 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2007 bubbles, mag ik vragen waar woont? Link naar bericht Deel via andere websites
Bubbles 0 Geplaatst 22 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 juni 2007 Ik woon in Veenendaal... Link naar bericht Deel via andere websites
Fatima 0 Geplaatst 4 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2007 Eey Bubbles ik woon in de buurt, namelijk Utrecht. En betreft je vraag, ik zou eerst gaan onderzoeken wat God precies inhoud. Dus wat betekent het in God geloven, dus waar geloof je dan allemaal in. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten