Spring naar bijdragen

Waarom is Jezus de Messias ?


Aanbevolen berichten

Quote:

Als je de bijbel doorleest en bekijkt welke voorspellingen er door de eeuwen zijn gedaan over de Messias, zie je dat Jezus al deze voorspelling heeft laten uitkomen. En dat is de reden dat veel mensen (waaronder ik) Jezus beschouwen als de Messias

Raar genoeg, klopt dit niet. Daarom is er vaak discussie over of Jezus wel de echte Messias is. Een van de voorspellingen over Jezus was namelijk dat het een afstammeling van David zou zijn. Als je de bijbel kent weet je dat Josef afstammeling was van David. Josef was echter niet echt de vader van Jezus, dat was God namelijk, aangezien Maria maagd was. Dit vind ik het vreemdste punt van Jezus als onze Messias.

Waarom is Jezus de Messias? Het is, lullig genoeg besloten door mensen. Er waren meerdere kanidaten die de titel Messias hadden kunnen krijgen. Ik denk dat God een handje heeft geholpen door de goede uit te kiezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Raar genoeg, klopt dit niet. Daarom is er vaak discussie over of Jezus wel de echte Messias is. Een van de voorspellingen over Jezus was namelijk dat het een afstammeling van David zou zijn. Als je de bijbel kent weet je dat Josef afstammeling was van David. Josef was echter niet echt de vader van Jezus, dat was God namelijk, aangezien Maria maagd was. Dit vind ik het vreemdste punt van Jezus als onze Messias.

Waarom is Jezus de Messias? Het is, lullig genoeg besloten door mensen. Er waren meerdere kanidaten die de titel Messias hadden kunnen krijgen. Ik denk dat God een handje heeft geholpen door de goede uit te kiezen.

Het is gelukkig door God besloten dat Maria van David afstamt.

Jozefs schoonvader Eli stamt van David af.

Hier heb je een aantal links van een gebruiker van Credible met de naam Chill:

Geslachtsregister Jezus (als 1e helemaal lezen) - link

Geslachtsregister Jozef (vader Jezus) - link

Geslachtsregister Maria (moeder Jezus) - link

uit dit topic: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Raar genoeg, klopt dit niet. Daarom is er vaak discussie over of Jezus wel de echte Messias is. Een van de voorspellingen over Jezus was namelijk dat het een afstammeling van David zou zijn. Als je de bijbel kent weet je dat Josef afstammeling was van David. Josef was echter niet echt de vader van Jezus, dat was God namelijk, aangezien Maria maagd was. Dit vind ik het vreemdste punt van Jezus als onze Messias.

Heb je er ook wel eens aan gedacht dat Maria ook van David af kan stammen, of sluit jij die mogelijkheid uit? En op basis waarvan dan?

Quote:
Waarom is Jezus de Messias? Het is, lullig genoeg besloten door mensen. Er waren meerdere kanidaten die de titel Messias hadden kunnen krijgen. Ik denk dat God een handje heeft geholpen door de goede uit te kiezen.

Tja, democratie ten top hè... Op een gegeven moment mochten alle Joden naar de stembus om te bepalen wie de Messias is.

Laat me niet lachen... Hoe kom je bij deze onzin?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom is Jezus de Messias? Het is, lullig genoeg besloten door mensen.

Uiteraard. Vandaar dat Jezus vroeg aan de discipelen wie ze dachten dat hij was.

Toen Johannes in de gevangenis over het optreden van de messias hoorde, stuurde hij enkele van zijn leerlingen naar hem toe (Mat 11:2)

"U bent de messias, de Zoon van de levende God," antwoordde Simon Petrus. (Mat 16:16)

En Jezus zelf zegt het ook door de discipelen te verbieden om het tegen andere te zeggen:

Daarop verbood hij de leerlingen ook maar tegen iemand te zeggen dat hij de messias was. (Mat 16:20)

Verder is de titel niet door mensen gegeven, maar hebben de engelen bij de aankondiging in het veld al gezegd dat Jezus de messias is.

vandaag is in de stad van David voor jullie een redder geboren. Hij is de messias, de Heer. (Luc 2:11)

Dus welke mensen hebben dan bepaald dat Jezus de messias is? Terwijl bij zijn geboorte aankondiging dit al verkondigd werd?

Quote:
Er waren meerdere kanidaten die de titel Messias hadden kunnen krijgen.

Want er zullen velen komen die mijn naam gebruiken en zeggen: "Ik ben de messias," en ze zullen veel mensen misleiden. (Mat 24:5)

Als iemand dan tegen jullie zegt: "Kijk, dit is de messias," of: "Daar is hij," geloof dat dan niet. (Mat 24:23)

Quote:
Ik denk dat God een handje heeft geholpen door de goede uit te kiezen.

God heeft inderdaad de juiste gekozen, namelijk Jezus Christus geboren uit de Maagd Maria. De Zoon is door de Vader alleen, niet gemaakt of geschapen, maar voortgebracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid