Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ik ben een pabostudente en heb een opdracht van school waar jullie me hoeplijk mee willen helpenbig-smile.gif

Ik zoek voor en tegenstanders van het vertellen van de boeken van Harry Potter op de basischool. Vind je dit kunnen of niet en waarom?

Alvast heel bedankt voor jullie hulpbig-smile.gifparty.gif

Liefs Mariska

Link naar bericht
Deel via andere websites

Harry wordt in de boeken steeds ouder en die ontwikkeling vindt ook zijn weerslag in de thematiek. Naarmate Harry volwassener wordt, worden de boeken ook grimmiger. Het eerste boek kan dus wel geschikt zijn voor kinderen vanaf een jaar of elf, terwijl de andere boeken waarschijnlijk beter op een latere leeftijd gelezen kunnen worden.

In ieder geval lijkt me dat een goede begeleiding bij het lezen zeker op z'n plaats is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

jah, ik heb dr ook een mening overbig-smile.gif Maar ik moet ook meningen van buitenstanders verzamelenbig-smile.gif

Ik zou het zelf niet voorlezen op de basischool. in welke klas dan ook. Wel zou ik er met de kinderen over gaan praten. Wie leest ze thuis wel eens en wat vind je van de boeken. Welke reacties komen er bij je op. Zo kunnen de kinderen elkaar aanvullen en creren ze ene beeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was weer wat te snel met m'n domme kop bloos.gif

Zou het gesprek niet beter lopen als je een stuk hebt voorgelezen? Dan kun je bepaalde punten misschien beter duidelijk maken. Sowieso is dat handig als er kinderen zijn die er eigenlijk niets vanaf weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het erg spannende en vlot geschreven boeken, lijkt me prima voor een verteluurtje op school. Nuja, je moet uiteraard zorgen dat de thematiek aangepast is aan de leeftijd van kinderen, je gaat niet aan 8jarigen voorlezen hoe Voldemort iemand vermoordt op een kerkhof, dat lijkt me nu net iets te gruwelijk. Vooral de eerste boeken lijken me leuk voor kinderen, de latere boeken groeien inderdaad inhoudelijk mee met de hoofdrolspelers en zou ik dus eerder bewaren voor een latere leeftijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Hii,

K vin zelf van nie noparty.gif

Nope, not 4 miii,

Al dat hekserij enz.

Kijk heksen hbben wel bestaan denk ik,

Maar dan waren zij in ban van demomen boosrood.gif

En ik vnd dat ze bij Harry Potter doen alsof er WEL goede heksen bestaan noparty.gif ,

Wat dus NOT zoOw is,

Dus, tja das mii menins

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hii,

K vin zelf van nie
noparty.gif

Nope, not 4 miii,

Al dat hekserij enz.

Kijk heksen hbben wel bestaan denk ik,

Maar dan waren zij in ban van demomen
boosrood.gif

En ik vnd dat ze bij Harry Potter doen alsof er WEL goede heksen bestaan
noparty.gif
,

Wat dus NOT zoOw is,

Dus, tja das mii menins

Hai fashion girl, even een klein puntje uit de faq waar ik graag je aandacht even voor wil vragen. smile.gif

Quote:
4 - Houd je post leesbaar. Op Credible.nl spreken wij Nederlands. Bij het plaatsen van artikelen of posts in een andere taal is het altijd belangrijk om een vertaling of een Nederlandse samenvatting hiervan te plaatsen. Gebruik normaal, algemeen Nederlands en probeer op leestekens en enters/ witregels te letten zodat je post overzichtelijk is. Ook willen we je verzoeken om bij het aanhalen van andermans posts de quote-knop te gebruiken. Als laatste raden we je aan om je post een keer door te lezen om eventuele typ- en spelfouten te verbeteren.

flower.gif Let even op hoe je, je berichten typt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Maar het is ook zo,

Dat kinderen feiten en sprookjes ect. pas later van elkaar kunnen scheiden,

Bedoel laat een 5 jarig kind Harry Potter kijken en verwacht dan wel dat hij/zij zal denken dat die heksen en die figuren in Harry Potter echt bestaan,

Mrr zet daar eens een 12-jarige neer, die zal wel kunnen snappen dat het fictie is,

Kisses and Blessings, Mii

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar het is ook zo,

Dat kinderen feiten en sprookjes ect. pas later van elkaar kunnen scheiden,

Bedoel laat een 5 jarig kind Harry Potter kijken en verwacht dan wel dat hij/zij zal denken dat die heksen en die figuren in Harry Potter echt bestaan,

Mrr zet daar eens een 12-jarige neer, die zal wel kunnen snappen dat het fictie is,

Kisses and Blessings, Mii

Je moet kinderen ook niet laten kijken naar de smurfen, want dan gaan ze denken dat die ook echt bestaan... Of Sesamstraat...

Niet echt een reden, dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar het is ook zo,

Dat kinderen feiten en sprookjes ect. pas later van elkaar kunnen scheiden,

Bedoel laat een 5 jarig kind Harry Potter kijken en verwacht dan wel dat hij/zij zal denken dat die heksen en die figuren in Harry Potter echt bestaan,

Mrr zet daar eens een 12-jarige neer, die zal wel kunnen snappen dat het fictie is,

Kisses and Blessings, Mii

En daar heb je gelijk het argument om kinderen niet naar de kerk/moskee/synagoge te laten gaan.

Maargoed.

Wat is er trouwens erg aan als een kind even denkt dat er echt een dergelijke school voor tovenaars is? Ze denken net zo dat Sinterklaas bestaat.. of de Kerstman.. met de jaren gaat dit allemaal weer over..

Daar zijn het toch kinderen voor noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid