Mariss88 0 Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Hallo mensen, Ik ben een pabostudente en heb een opdracht van school waar jullie me hoeplijk mee willen helpen Ik zoek voor en tegenstanders van het vertellen van de boeken van Harry Potter op de basischool. Vind je dit kunnen of niet en waarom? Alvast heel bedankt voor jullie hulp Liefs Mariska Link naar bericht Deel via andere websites
ThijsK 0 Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Is dit wat: link en link Link naar bericht Deel via andere websites
Mariss88 0 Geplaatst 8 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 hey, heel erg bedankt!! Staan er ook reacties op m.b.t basischoolkinderen? Link naar bericht Deel via andere websites
PiB 0 Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Harry wordt in de boeken steeds ouder en die ontwikkeling vindt ook zijn weerslag in de thematiek. Naarmate Harry volwassener wordt, worden de boeken ook grimmiger. Het eerste boek kan dus wel geschikt zijn voor kinderen vanaf een jaar of elf, terwijl de andere boeken waarschijnlijk beter op een latere leeftijd gelezen kunnen worden. In ieder geval lijkt me dat een goede begeleiding bij het lezen zeker op z'n plaats is. Link naar bericht Deel via andere websites
Mariss88 0 Geplaatst 8 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Niet heel veel reacties van mensen die hun mening geven of het op de basischool kan voorgelezen of niet. Wil wil mij verder helpen? Link naar bericht Deel via andere websites
PiB 0 Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Zelf nadenken helpt ook wel eens Link naar bericht Deel via andere websites
Mariss88 0 Geplaatst 8 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 jah, ik heb dr ook een mening over Maar ik moet ook meningen van buitenstanders verzamelen Ik zou het zelf niet voorlezen op de basischool. in welke klas dan ook. Wel zou ik er met de kinderen over gaan praten. Wie leest ze thuis wel eens en wat vind je van de boeken. Welke reacties komen er bij je op. Zo kunnen de kinderen elkaar aanvullen en creren ze ene beeld. Link naar bericht Deel via andere websites
PiB 0 Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Ik was weer wat te snel met m'n domme kop Zou het gesprek niet beter lopen als je een stuk hebt voorgelezen? Dan kun je bepaalde punten misschien beter duidelijk maken. Sowieso is dat handig als er kinderen zijn die er eigenlijk niets vanaf weten. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 Ik heb een aantal mentoren gehad die het voorlazen voor de klas. Erg leuke boeken en de kinderen vinden het ook geweldig. Link naar bericht Deel via andere websites
SuzeQ 0 Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 ik ben voor, naar mijn weten is er niets gevaarlijks aan harry potter boeken op de basisschool.. alhoewel ik het niet voor zou lezen aan groep 3.. die vind ik dan net weer iets te jong.. Link naar bericht Deel via andere websites
bartus3 0 Geplaatst 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2007 ik heb de boeken niet gelezen maar de films gezien en ik vond dat de eerste film nog wel kon voor kinderen de 2 3 en 4 film vind ik ongeschikt voor kinderen. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Ik vind het erg spannende en vlot geschreven boeken, lijkt me prima voor een verteluurtje op school. Nuja, je moet uiteraard zorgen dat de thematiek aangepast is aan de leeftijd van kinderen, je gaat niet aan 8jarigen voorlezen hoe Voldemort iemand vermoordt op een kerkhof, dat lijkt me nu net iets te gruwelijk. Vooral de eerste boeken lijken me leuk voor kinderen, de latere boeken groeien inderdaad inhoudelijk mee met de hoofdrolspelers en zou ik dus eerder bewaren voor een latere leeftijd. Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Ik las een jaartje terug een artikel van Ouweneel over Harry Potter o.a., hij kon de presberytaanse wortels van J.K. Rowling zo teruglezen in de boeken. Had nog niemand anders op die manier over Harry P gehoord Link naar bericht Deel via andere websites
ArjenV 0 Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Quote: Op vrijdag 08 juni 2007 19:37:19 schreef bartus3 het volgende: ik heb de boeken niet gelezen maar de films gezien en ik vond dat de eerste film nog wel kon voor kinderen de 2 3 en 4 film vind ik ongeschikt voor kinderen. Onderbouwing? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Hii, K vin zelf van nie Nope, not 4 miii, Al dat hekserij enz. Kijk heksen hbben wel bestaan denk ik, Maar dan waren zij in ban van demomen En ik vnd dat ze bij Harry Potter doen alsof er WEL goede heksen bestaan , Wat dus NOT zoOw is, Dus, tja das mii menins Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Kijk de films kunnen best een beetje eng zijn voor kleine kinderen. En het wordt enger per deel, daarom zijn de nieuwere delen misschien minder geschikt. zullen we het leesbaar houden Link naar bericht Deel via andere websites
Taam 1 Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Quote: Op zondag 10 juni 2007 15:37:09 schreef FashionGospelGirl het volgende: Hii, K vin zelf van nie Nope, not 4 miii, Al dat hekserij enz. Kijk heksen hbben wel bestaan denk ik, Maar dan waren zij in ban van demomen En ik vnd dat ze bij Harry Potter doen alsof er WEL goede heksen bestaan , Wat dus NOT zoOw is, Dus, tja das mii menins Hai fashion girl, even een klein puntje uit de faq waar ik graag je aandacht even voor wil vragen. Quote: 4 - Houd je post leesbaar. Op Credible.nl spreken wij Nederlands. Bij het plaatsen van artikelen of posts in een andere taal is het altijd belangrijk om een vertaling of een Nederlandse samenvatting hiervan te plaatsen. Gebruik normaal, algemeen Nederlands en probeer op leestekens en enters/ witregels te letten zodat je post overzichtelijk is. Ook willen we je verzoeken om bij het aanhalen van andermans posts de quote-knop te gebruiken. Als laatste raden we je aan om je post een keer door te lezen om eventuele typ- en spelfouten te verbeteren. Let even op hoe je, je berichten typt. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Maar het is ook zo, Dat kinderen feiten en sprookjes ect. pas later van elkaar kunnen scheiden, Bedoel laat een 5 jarig kind Harry Potter kijken en verwacht dan wel dat hij/zij zal denken dat die heksen en die figuren in Harry Potter echt bestaan, Mrr zet daar eens een 12-jarige neer, die zal wel kunnen snappen dat het fictie is, Kisses and Blessings, Mii Link naar bericht Deel via andere websites
ArjenV 0 Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Quote: Op zondag 10 juni 2007 15:44:25 schreef FashionGospelGirl het volgende: Maar het is ook zo, Dat kinderen feiten en sprookjes ect. pas later van elkaar kunnen scheiden, Bedoel laat een 5 jarig kind Harry Potter kijken en verwacht dan wel dat hij/zij zal denken dat die heksen en die figuren in Harry Potter echt bestaan, Mrr zet daar eens een 12-jarige neer, die zal wel kunnen snappen dat het fictie is, Kisses and Blessings, Mii Je moet kinderen ook niet laten kijken naar de smurfen, want dan gaan ze denken dat die ook echt bestaan... Of Sesamstraat... Niet echt een reden, dus. Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 11 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2007 Quote: Op zondag 10 juni 2007 15:44:25 schreef FashionGospelGirl het volgende: Maar het is ook zo, Dat kinderen feiten en sprookjes ect. pas later van elkaar kunnen scheiden, Bedoel laat een 5 jarig kind Harry Potter kijken en verwacht dan wel dat hij/zij zal denken dat die heksen en die figuren in Harry Potter echt bestaan, Mrr zet daar eens een 12-jarige neer, die zal wel kunnen snappen dat het fictie is, Kisses and Blessings, Mii En daar heb je gelijk het argument om kinderen niet naar de kerk/moskee/synagoge te laten gaan. Maargoed. Wat is er trouwens erg aan als een kind even denkt dat er echt een dergelijke school voor tovenaars is? Ze denken net zo dat Sinterklaas bestaat.. of de Kerstman.. met de jaren gaat dit allemaal weer over.. Daar zijn het toch kinderen voor Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 11 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2007 Daar zijn het kinderen voor idd. En als je als ouder niet wil dat je kind een rijke fantasie heeft dan kun je het kind altijd vertellen dat het allemaal maar nep is. Maar als Harry Potter om deze reden niet kan dan is zoiets als Sesamstraat ook uit den boze. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten