Spring naar bijdragen

Moslims dromen over: Jezus


Aanbevolen berichten

oke kijk als je gelovig bent geloof je daarin, ik haal hier uit dat jij niet gelovig bent? niet dat dat wat uit maakt hoor maar als je gelovig bent en dan wil je dat wel geloven, maar ja of het waar is goed daar kan je eeuwig over blijven discuseren het is een geloof.

ik wil je niet aanvallen of zo hoor dat is niet mijn bedoeling probeer het een beetje uit teleggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet PascalPas hier toch bijtreden. De verhalen van mensen wiens leven veranderd is door Jezus te aanvaarden zijn wel mooi, ik begrijp ook heel goed dat dit voor christenen enorm positief nieuws is, maar het filmpje lijkt zich af te spelen in zo'n sfeer van 'die stoute terroristische moslims hebben altijd geweigerd om nu eens naar de waarheid te luisteren, maar nu worden ze eindelijk minder koppig en horen ze bij de goeien'. In mijn ogen getuigt dat van weinig respect voor de eigenheid van de islam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus komt tot de mensen die geloven in 1 God.

Ik heb zelf ook een ( lange ) visioen gehad over Jezus en

een visioen over Mohammed. De boodschap en leer die ik meegekregen

hebt is heel duidelijk voor mij. Ik hou ontzettend veel van hun

beiden en zal doorgaan met mn boodschap doorbrengen tot einde

van mijn pad. Voor degene die willen weten wat ik precies

heb gezien kunnen het gerust vragen. Maar het is niet alleen

de visioen die ik gezien heb. Er is meer...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel, er wordt toch ingegaan op de jihad die bepaalde moslims menen te moeten uitvoeren, waarbij niet echt genuanceerd wordt. Dit terwijl het filmpje gewoon gaat over moslims die zich bekeren tot het christendom. Ik vind het storend dat dat extremisme er meteen in vermeld wordt, vrijwel zonder context. Voor mij bepaalt dat toch wel de toon van het filmpje, wat mij meteen al een aversie geeft tegenover de rest van het filmpje, ook al komen daar verder best mooie verhalen in voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

oke daar kan ik mij ook wel in vinden.

ik zag laatst een heel stuk in de krant over extreeme christen die echt ook behoorlijk extreem zijn ook dat is niet goed, ik denk dat haast in ieder geloof wel iets van extreem zit maar goed de ene neemt het geloof zwaarder op dan de andere.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iriacynthes laatste zin (bericht van 22:48) roept een vraag op: in hoeverre is de eigenheid van de islam maatgevend voor het respect dat christenen voor hen op moeten brengen? Er zit ongetwijfeld veel goeds in de islam, maar ik wil niet zover gaan om de islam te verheerlijken op een manier zoals bijvoorbeeld Karen Armstrong dat doet; dat zou sommige van mijn eigen opvattingen behoorlijk onderuit halen.

De opvattingen van christenen en moslims over Jezus lopen zo ver uiteen dat je niet redelijkerwijs kunt zeggen dat ze allebei een goede benadering van de werkelijkheid zijn. Stel nu dat een moslim Jezus leert kennen op een manier die voor hem overtuigend duidelijk maakt dat de christelijke opvatting over Hem grotendeels correct is, zou hij dan nog moslim kunnen blijven uit trouw aan de eigenheid van zijn vorige opvattingen? Het is trouwens een actueel discussieonderwerp onder zendelingen in islamitische landen: hoe gaan we om met zogeheten `Jezus-moslims'?

Ik heb geen enkele neiging het filmpje te verdedigen (ik heb het niet eens gezien), en ik denk ook wel dat er voor ons `buitenstaanders' grondigere reden zijn om het christendom te geloven dan een droom van een onbekende aan de andere kant van de wereld. Aan de andere kant lijkt het mij moeilijk te bestrijden dat de opvallende gebeurtenissen waardoor sommige mensen bekeerd worden een fenomeen zijn dat je niet simpelweg kunt afdoen met opmerkingen als `en dat geloven jullie zomaar?'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik doelde zelf op de manier waarop de islam weergegeven werd in dat filmpje. In mijn ogen was dat een ongenuanceerde en bevooroordeelde manier, waar de islam een soort geflipte club extremisten is. Als je moslims op zo'n manier portretteert is het natuurlijk wel helemaal geweldig als die personen zich bekeren tot het christendom, maar volgens mij doe je zo geen recht aan wat de islam is. Dat heeft dus niet te maken met het verheerlijken van de islam, of met het wegmoffelen van verschillen.

Nuja, zo ongelooflijk veel doet het er ook niet toe, het is niet zo dat het filmpje enorm anti-islamitisch is ofzo, ik vond de toon gewoon iets te tendentieus om het filmpje te kunnen appreciëren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik reageerde op Peter, omdat hij inging op mijn post, maar naar mijn gevoel andere dingen in mijn woorden las dan de dingen die ik ermee bedoelde.

(En ik moet echt eens leren om quotes te gebruiken ofzo, ik ben soms nogal onduidelijk in die dingen, sorry. widegrin.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik reageerde op Peter, omdat hij inging op mijn post, maar naar mijn gevoel andere dingen in mijn woorden las dan de dingen die ik ermee bedoelde.

(En ik moet echt eens leren om quotes te gebruiken ofzo, ik ben soms nogal onduidelijk in die dingen, sorry.
widegrin.gif
)

hihi oke dat heb ik zo vaak ik denk daar ook niet zo vaak aan, aan dat quote knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik doelde zelf op de manier waarop de islam weergegeven werd in dat filmpje. In mijn ogen was dat een ongenuanceerde en bevooroordeelde manier, waar de islam een soort geflipte club extremisten is. Als je moslims op zo'n manier portretteert is het natuurlijk wel helemaal geweldig als die personen zich bekeren tot het christendom, maar volgens mij doe je zo geen recht aan wat de islam is. Dat heeft dus niet te maken met het verheerlijken van de islam, of met het wegmoffelen van verschillen.

Nuja, zo ongelooflijk veel doet het er ook niet toe, het is niet zo dat het filmpje enorm anti-islamitisch is ofzo, ik vond de toon gewoon iets te tendentieus om het filmpje te kunnen appreciëren.

Ik ben benieuwd of er ook filmpjes rondcirculeren van fundamentalistische randChristenen die een boodschap van Jezus hebben gehad waarbij Hij hen aanspoorde om zich aan te sluiten bij de Kerk. rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jezus komt tot de mensen die geloven in 1 God.

Ik heb zelf ook een ( lange ) visioen gehad over Jezus en

een visioen over Mohammed. De boodschap en leer die ik meegekregen

hebt is heel duidelijk voor mij. Ik hou ontzettend veel van hun

beiden en zal doorgaan met mn boodschap doorbrengen tot einde

van mijn pad. Voor degene die willen weten wat ik precies

heb gezien kunnen het gerust vragen. Maar het is niet alleen

de visioen die ik gezien heb. Er is meer...

Zien jullie? big-smile.gif

Sommige moslims zagen ook een droom over Jezus (vzmh) maar die het wel "juist" zagen.

Ik bedoel. Hij is een profeet voor ons. smile.gif

Ik wou ook eens een droom hebben over een van de zoveel profeten. smile.gif

Er is veel propaganda van de christenen. Je ziet mensen die bekeren, en als ze iets over Islam zeggen, is dat niet echt overtuigend. Sommigen hebben weinig kennis etc.

Sommigen zijn gewoon "Coptic Christian" enzo.

Ik geloof wel dat er mensen zijn die dromen etc. zien.

Maar missionarissen gaan naar zwart Afrika en doen daar iets, geven hen iets ( puh2.gif ) en zij bekeren.

In al die armoede... ik denk dat sommigen niet veel standvastigheid hebben in hun geloof. smile.gif

Anyway. Soms is het echt wel vals, believe me. Soms is het waar.

Maar christenen of gewoon niet-moslims die bekeren, dat is bijna altijd (99,99 %) te vertrouwen. widegrin.gif

Omdat... bv. Na 9/11 zijn er 30.000 Amerikanen bekeerd.

Waren beetje nieuwsgierig wat Islam is enzo, en hebben iets totaal anders gezien dan wat hun soort van anti-islamitische media toont. smile.gif

In 2006 waren er 4.000 bekeerlingen in Duitsland.

De bekeerlingen worden vrome moslims en ze bekeerden omdat ze Qur'an lazen, hadith etc.

En niet door een droom. puh2.gif

Hoe dan ook...

Die vers daar... van de Bijbel. Wij hebben ook zoiets:

41:53. Weldra zullen Wij hun Onze tekenen in henzelf en over afgelegen streken tonen, tot het hun duidelijk wordt dat dit de Waarheid is. Is het niet genoeg dat uw Heer Getuige over alle dingen is?

(uitleg van die vers: http://www.tafsir.com/default.asp?sid=41&tid=46875)

Conclusie:

Er zullen altijd mensen bekeren. Er zijn mensen die christen zijn en worden moslim en weer christen en weer moslim en...

Zij weten niet eens wat ze willen. hamer.gif

Maar, er zijn veel bekeerlingen. smile.gif

Het lijkt wel een soort spelletje. widegrin.gif

In islamitische landen worden ze christen, in christelijke (vooral i/h westen) worden ze moslim. smile.gif

Er zijn zoveel bekeerlingen, Alhamdulillah. smile.gif

PS: Om te bekeren tot het jodendom moet je serieus veel dingen toen... raar. puh2.gif

Vrede.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ben benieuwd of er ook filmpjes rondcirculeren van fundamentalistische randChristenen die een boodschap van Jezus hebben gehad waarbij Hij hen aanspoorde om zich aan te sluiten bij de Kerk.
rofl.gif

Je hebt de Mariaverschijning van Tre Fontane, die een protestantse communist (of een dergelijk iemand) die van plan was een aanslag op de paus te plegen ertoe gebracht heeft om katholiek te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik vind het filmpje prachtig wat ik begrijp uit het verhaal is dat vele moslims tot bekering komen en dat is toch juist goed?!!

Wie ben jij om te zeggen dat het christendom het enige ware geloof is?,sterker nog met die gedachte (bewustzijn)kom je niet in de hemel!.

Er is veel geweld binnen de Islam,maar die is er binnen het christendom ook.

Bush voert op dit moment ook oorlog als fundementalistisch christen.

Dus wees een denkende christen en google eens op soefisme bijv.een geweldloze tak van de Islam.

Ook de rest van de Islam zou van hun nog wat kunnen leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wie ben jij om te zeggen dat het christendom het enige ware geloof is?,sterker nog met die gedachte (bewustzijn)kom je niet in de hemel!.

Wie ben jij dan om te bepalen wie er wel en niet in de Hemel komen? Of is er een nieuw profeet opgestaan?

Quote:
Er is veel geweld binnen de Islam,maar die is er binnen het christendom ook.

Eilaasch inderdaad.

Quote:
Bush voert op dit moment ook oorlog als fundementalistisch christen.

Correctie, Bush voert oorlog als de president van de Verenigde Staten, dat hij ook christen is, staat in principe los van het gaan van Amerika ten oorlog in Irak.

Quote:
Dus wees een denkende christen en google eens op soefisme bijv.een geweldloze tak van de Islam.

Een tak die die niet-soefi's ook niet Islamitisch zullen vinden. Net zoals christenen het gnosticisme ook niet christelijk noemen. En met reden wat mij betreft.

Quote:
Ook de rest van de Islam zou van hun nog wat kunnen leren.

Er is bijna niemand waar je niet van zou kunnen leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De dag des HEREN

28 Daarna zal het geschieden, dat Ik mijn Geest zal uitstorten op al wat leeft, en uw zonen en uw dochters zullen profeteren; uw ouden zullen dromen dromen; uw jongelingen zullen gezichten zien. 29 Ook op de dienstknechten en op de dienstmaagden zal Ik in die dagen mijn Geest uitstorten. 30 Ik zal wonderen geven in de hemel en op de aarde, bloed en vuur en rookzuilen. 31 De zon zal veranderd worden in duisternis en de maan in bloed, voordat de grote en geduchte dag des HEREN komt.

32 En het zal geschieden, dat ieder die de naam des HEREN aanroept, behouden zal worden, want op de berg Sion en te Jeruzalem zal ontkoming zijn, zoals de HERE gezegd heeft; en tot de ontkomenen zullen zij behoren, die de HERE zal roepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bush voert op dit moment ook oorlog als fundementalistisch christen.

Heeft hij Irak Christelijk gemaakt? Heeft hij de totale islamitische bevolking uitgeroeid? Heeft hij een grondwet voor dat land opgesteld waarin staat dat alleen het Christendom de staatsgodsdienst is? Dus Christenen leven nu 100% veilig in Irak? Bij de besprekingen over de VN resoluties, heeft de VS aangegeven dat de intentie van de oorlog het verspreiden van fundamentalistisch christendom was?

muur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid