Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik ben op dit moment hard bezig met een interkerkelijk jongeren platform; MainstreaM

Dit platform wil de eenheid onder christelijke jongeren bevorderen. Gebaseerd op Joh 17.

21 Laat hen allen één zijn, Vader. Zoals u in mij bent en ik in u, laat hen zo ook in ons zijn, opdat de wereld gelooft dat u mij hebt gezonden.

Hoe meer wij één zijn hoe meer de wereld ziet dat Jezus gezonden is.

De EO heeft MainstreaM nu genomineerd voor de EO Ronduit Award 2007. Om deze te winnen hebben wij jouw stem nodig SMS Remko naar 9090

zie voor meer info:

*spam*

Als we de prijs winnen, kunnen we een deel van onze toekomst ambisties verwezelijken waardoor er meer eenheid komt in Nederland en steeds meer mensen zullen dan zien dat Jezus gezonden is. Wij geloven in een nieuwe generatie die meer één is, kunnen we op jouw steun rekenen? SMS Remko naar 9090

p.s. Zie vooral ook mijn filmpje vooral het laatste shot verdient naast de Ronduit Award ook zeker een oscar;-)

Het is tijd voor dat mensen op staan in Nederland,

Het is tijd voor meer eenheid in Nederland,

Het is tijd voor een opwekking in Nederland

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat zijn jullie ambities en hoe willen jullie dat concreet gaan bereiken.

Ondanks dat het spam is kan misschien enkel de link en spam verwijderd worden en de rest blijven staan om er een discussie over te beginnen?

De link is gewoon een EO link die zeker een toevoeging heeft in deze discussie.

MainstreaM heeft op dit moment

-MaintraiN, een interkerkelijke Bijbelstudiegroep.

-MaindrivE, hiermee gaan we met jongeren uit verschillende kerken christelijke evenementen bezoeken.

-MainMail, onze nieuwsbrief met al onze activiteiten.

Toekomst:

Vanaf September

-MainpraY een interkerkelijke gebedsstond

-starten we een onderzoek naar een ontmoetingsplek voor christenen, noem het maar een christelijke café MaincafÉ.

Mochten we geld hebben beginnen we een interkerkelijke jongerensite waar iedereen zelf bijbelstudies, columns, getuigenissen, etc kan in sturen. Dit allemaal op lokaal niveau.

Nu dit in lelystad een groot succes is willen we dit ook in andere steden beginnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ontzettend leuk om te zien hoe actief je er mee bezig bent en het initiatief is zeker positief. Erg leuke activiteiten ook. Maar hoe moeten die activiteiten eenheid brengen? Je zit wel samen op een avond voor bijvoorbeeld een Bijbelstudie, maar op zondag zit iedereen in zijn eigen kerk/gemeente. En hoe voorkom je dat 1 stroming de boventoon gaat voeren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tof dat mensen zo positief reageren, ik zal één voor één de onduidelijkheden verduidelijken dat is vind ik het overzichtelijks.

Ik hoop trouwens dat ik deze positieve reacties ook in de stemmen zie....

Quote:

Ontzettend leuk om te zien hoe actief je er mee bezig bent en het initiatief is zeker positief. Erg leuke activiteiten ook. Maar hoe moeten die activiteiten eenheid brengen? Je zit wel samen op een avond voor bijvoorbeeld een Bijbelstudie, maar op zondag zit iedereen in zijn eigen kerk/gemeente. En hoe voorkom je dat 1 stroming de boventoon gaat voeren?

Alle activiteiten brengen eenheid. Om hetzelfde voorbeeld te nemen als jouw, de bijbelstudie groep. Hier leer je van elkaar en verdwijnen de vooroordelen die je hebt tegen over (lokale) kerken. Ook leer je elkaar kennen, zo gebeurt het nu dat je samen op een terassje zit met iemand waar van je helemaal niet wist dat die christen was. Je gaat met elkaar om als vrienden, als broers en zussen. Dat iedereen een eigen kerk heeft is niet erg, in de tijd van paulus was dat ook zo maar je moet elkaar niet zien als concurrenten maar als broers en zussen.

Bij ons heeft nog niet een stroming een boventoon gevoerd dat is ook wel lastig als je 22 kerken in lelystad hebt. Ook moet je niet willen dat de ander gata geloven als jij maar dat jij wil leren van de ander.


Samengevoegd:

Quote:

Beste Remko,

Ik heb de link weggehaald omdat dit valt onder spam, graag zien we hier onderbouwde post.

Ik had die link neergezet om het betrouwbaar te maken, maar als jullie maar ook zo geloven...Super big-smile.gif


Samengevoegd:

Quote:

Waarom doe je dat alles op lokaal niveau? Ik bedoel van die bidstond enzo snap ik nog wel, maar waarom zou een bijbelstudie (als je hem op internet zijn) alleen geschikt zijn voor een bepaalde stad?
verbaasd.gif

We willen lokaal zijn omdat we dan pas echt iets kunnen bereiken. Als ik er achterkom dat ergens in een uithoek in Nederland iemand het zelfde gelooft als mij dan denk o leuk is dat. Maar als ik in mijn stad iemand tegen kom kunnen we afspreken, kunnen we over die bijbelstudie praten, weet ik ook wie hem geschreven heeft en met welke achtergrond. Zo wordt in de stad de eenheid groter.


Samengevoegd:

@ GENW,

Als ik tijd heb zal ik hierop dit forum jullie allemaal op de hoogte houden.

Over een half uur gaan we met MaindrivE naar opwekking. Ik ben pas maandag weer thuis en dan kan ik pas reageren op andere vragen en onderduidlijkheden.

Quote:

Oecomene is nooit verkeerd.
smile.gif
Hoe zit het met de katholieke inbreng?

De katholieke mede-christenen, reageren net als de evangelische, de protestantse, de baptisten etc. ontzettend positief. Het is heel tof dat we ook met onze katholieke broers en zussen een heel goed contact hebben.(net zoals de andere christenen)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid