-Lianne- 0 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Ik heb pas voor het eerst kennis gemaakt met christelijke pop/rockmuziek. Ik moet zeggen dat ik het best wel bijzonder vond Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar meer. Heeft iemand nog tips voor mij qua bands waar ik wat van zou kunnen luisteren? Link naar bericht Deel via andere websites
ThijsK 0 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 misschien hier eens kijken: link Link naar bericht Deel via andere websites
Mark1987 0 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Tips? Hillsong Delirious? Matt Redman Chris Tomlin Tim Hughes Michael W. Smith (alhoewel ik hem zelf eigenlijk helemaal niets vind, maar hij is poplulair) Relient K is ook vrij bekend geloof ik, luister er zelf niet naar Oja, Brian Johnson heeft ook wel goeie nummers, niet heel bekend alleen. Verder zijn er nog een hele hoop goeie bands en artiesten in de Christelijke wereld, kijk inderdaad ook even in de link van ThijsK, maar dit zijn een paar tips van mij Link naar bericht Deel via andere websites
ThijsK 0 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Wat je ook echt niet moet vergeten te noemen is Casting Crowns En voor de enos onder ons mag Rebecca St James ook best genoemd worden Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Ga anders eens langs de Sjofar of probeer ergens wat samplers te scoren... Link naar bericht Deel via andere websites
Corientje123 0 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Ben het helemaal met Mark eens Misschien als aanvulling: Kees kraaienoord Reuben Morgan Susanna Fields/ Susanne van der Velde Verder zijn er echt nog zat goede christelijke bands en artiesten! Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Callisto, Over the Rhine, Woven Hand, The Spirit That Guides Us, At the Close of Every Day en 16 Horsepower zijn de bands die je wel moet kennen. De rest wat hier gepost is.. Ãch Link naar bericht Deel via andere websites
lombas 0 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Quote: Op woensdag 09 mei 2007 16:19:47 schreef ThijsK het volgende: Wat je ook echt niet moet vergeten te noemen is Casting Crowns Zalige groep. Link naar bericht Deel via andere websites
snuffie 0 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 toevoeging: Jeremy Camp, Kutless, Salvador, Matt Redmann, Matthijn Buwalda, Martin Brand.. even de eerste namen die in me opkomen (en nog niet genoemd zijn ) Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Admod note: Verplaatst van 'VT' naar 'muziek'. Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 * Timon gaat uit zijn dak bij Jars of Clay! Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Misschien is het handig als je zegt van wat voor pop/rock je ongeveer houd.Anders krijg je een hoop bands die je misschien niet leuk vind. Verder sluit ik mij bij Raido aan. Link naar bericht Deel via andere websites
Esther 0 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Newsboys, Toby Mac, DcTalk, The Listening (eerst Rock 'n Roll Worship Circus), Keith Green etc etc Link naar bericht Deel via andere websites
kratosido 0 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 kutless, 12 stones, blindside, skillet, underoath Link naar bericht Deel via andere websites
jeffrey_1989 0 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Quote: Op woensdag 09 mei 2007 19:38:45 schreef kratosido het volgende: underoath Dit kan ik niet echt rock noemen meer eigenlijk. Maja, maakt niet uit. En 12 stones? Is dat rock? Ik weet het niet goed meer eigenlijk hehe. On-topic: Brian Doerksen, A worship house, Chris Tomlin, Darlene Zschech, Darrel Evans, David Crowder band, Delirious?, Elisa Krijgsman, Mark Schultz, Robin Mark, Soul survivor, Tim Hughes. Dat is een lijstje wat ik heb. Misschien zit er wel wat tussen. (tis overigens niet allemaal pop/rock maja) Link naar bericht Deel via andere websites
kratosido 0 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Quote: Op woensdag 09 mei 2007 19:47:41 schreef jeffrey_1989 het volgende: [...] Dit kan ik niet echt rock noemen meer eigenlijk. Maja, maakt niet uit . En 12 stones? Is dat rock? Ik weet het niet goed meer eigenlijk hehe. On-topic: Brian Doerksen, A worship house, Chris Tomlin, Darlene Zschech, Darrel Evans, David Crowder band, Delirious?, Elisa Krijgsman, Mark Schultz, Robin Mark, Soul survivor, Tim Hughes. Dat is een lijstje wat ik heb. Misschien zit er wel wat tussen . (tis overigens niet allemaal pop/rock maja) 12 stones is wel rock je hebt gelijk underoath is wel iets anders Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Quote: Op woensdag 09 mei 2007 19:47:41 schreef jeffrey_1989 het volgende: [...] Dit kan ik niet echt rock noemen meer eigenlijk. Underoath is Post Hardcore. Maar opzich hardcore. metal ed. ook uiteindelijk weer rock. Link naar bericht Deel via andere websites
jeffrey_1989 0 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Quote: Op woensdag 09 mei 2007 19:50:49 schreef kratosido het volgende: [...] 12 stones is wel rock 12 stones kan ik me niet zo snel meer voor de geest halen. Vandaar de vraag. Maar ok, ik geloof je. Quote: je hebt gelijk underoath is wel iets anders Yeah, ik heb gelijk! Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Quote: Op woensdag 09 mei 2007 19:53:50 schreef Gorthaur het volgende: [...] Underoath is Post Hardcore. Maar opzich hardcore. metal ed. ook uiteindelijk weer rock. Emo. Metal is geen rock, wel verwant maar wel degelijk iets anders. Metal is meer punk dan rock. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Quote: Op woensdag 09 mei 2007 19:58:46 schreef Audiophile het volgende: [...] Emo. Metal is geen rock, wel verwant maar wel degelijk iets anders. Metal is meer punk dan rock. Punk is ook rock, uiteindelijk. Hardcore is punk, uiteindelijk. Uiteindelijk subcategorieën. En Underoath is post hardcore. Emo is een verwaterd begrip, posthardcore voldoet prima. En zeker met de huidige associatie van het woord zou ik zeggen dat het niet meer van toepassing is. Zeker niet met albums als The Changing of Times of Define the Great Line. Link naar bericht Deel via andere websites
Dostojevski 0 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Ook erg leuk: Pedro the Lion! Of Damien Jurado. Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Quote: Op woensdag 09 mei 2007 20:39:23 schreef Dostojevski het volgende: Ook erg leuk: Pedro the Lion! Of Damien Jurado. Is Damien Jurado christelijk? Link naar bericht Deel via andere websites
Dostojevski 0 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Of ik vergis me met een andere figuur, kan ook. Zal straks het CD-boekje even checken. Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Hm, het zou kunnen dat je gelijk hebt hoor. Ik heb me nooit echt in zijn teksten verdiept (shame on me ), en ik heb het nooit expliciet gehoord; dus de christelijkheid druipt er niet vanaf dus . Link naar bericht Deel via andere websites
Dostojevski 0 Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Neuh, maar ook bij veel nummers van Pedro moet je je best doen om de metaforen te doorgronden. Mooi is 't iig wel. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten