Spring naar bijdragen

Johannes 16 en Rechtvaardigheid


Aanbevolen berichten

Ik las net dit stukje;

Johannes 16:8 Als mijn Plaatsvervanger komt, zal Hij de mensen in de wereld overtuigen van zonde, rechtvaardigheid en oordeel. 9 Van zonde omdat zij weigeren in Mij te geloven. 10 Van rechtvaardigheid, omdat Ik naar de Vader ga en u Mij niet meer zult zien. 11 En het oordeel houdt in dat de overheerser van deze wereld al geoordeeld is.

Hoe overtuigt God de mensen in de wereld van rechtvaardigheid door Jezus naar de Vader te laten gaan zodat wij Hem niet meer zien?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er staat niet "Van rechtvaardigheid, doordat Ik naar de Vader ga" maar "Van rechtvaardigheid, ómdat Ik naar de Vader ga." Jezus overtuigde de mensen van zonde en gerechtigheid. Maar nu ging Hij naar de Vader en nam de Plaatsvervanger, dus de heilige Geest, deze taak van Hem over. En doet dat dus tot op de dag van vandaag, totdat Jezus weer terugkomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid