Spring naar bijdragen

Slaap verlammingen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hmm, toevallig dat dit topic er is, zit er ook mee.

Ik (denk) zie bijna elke week iets mafs, of er staat een man, of iets anders. Of de muur gaat bollen op me af, of ik zie een soort vreemd spinraggig netwerk van draden door me kamer heen vloeien. Meestal probeer ik ernaar te grijpen en verdwijnt het snel. Het is bijna altijd als ik niet goed in slaap kan komen, het laat is, en ik ongeveer halfwakker ben. Mjah, denk dat het gewoon in je hoofd zit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

Christelijke UFOloog: ontvoeringen zijn tekens van geestelijke strijd

joe_jordan_christelijke_ufoloog.jpg

Joe Jordan (foto) is volgens eigen zeggen de meest gehate man in UFOlogische kringen. Dat komt omdat hij beweert dat zogenaamde ontvoeringen door buitenaardse wezens niet echt zijn, maar een teken zijn van geestelijke oorlogsvoering, van de invloed en aktiviteiten van demonen.

Jordan onderzoekt al geruimte tijd UFO's en alle verschijnselen die zich daarbij zouden voordoen, zoals ontvoeringen door buitenaardse wezens. In de loop der tijd raakte hij er van overtuigd dat er iets bijzonders aan de hand moest zijn. 'Ik kan eerlijk zeggen dat ik een christen werd door UFO's,' aldus Jordan, die er gefascineerd door raakte nadat hij een boek had gelezen over de vermeende UFO-crash bij Roswell in 1947.

Ettelijke honderden verklaringen bevestigen volgens Jordan dat er geen echte 'aliens' aan het werk zijn, maar dat dit in feite vermomde demonen zijn, die mensen doen geloven alsof ze ontvoerd worden. Hij wijst daarbij op het feit dat veel mensen de 'ontvoeringen' ogenblikkellijk kunnen stopzetten als ze de naam van Jezus roepen of denken.

Volgens Joe Nickell, uitgever van de 'Skeptical Inquirer', zijn alle verhalen over ontvoeringen wetenschappelijk te verklaren door één verschijnsel: slaapverlamming.

'Hierbij gebeurt het omgekeerde als bij slaapwandelen, waarbij je lichaam wakker is, maar je geest slaapt. Bij slaapverlamming is je geest echter wakker, maar blijft je lichaam slapen. Het voelt alsof je verlamd bent, je niet kunt bewegen, en dat is een erg vreemde en beangstigende ervaring.'

Volgens Nickell heeft iedereen met een zogenaamde ontvoeringservaring slaapverlamming gehad. Degenen met een hogere fantasie dan gemiddeld zouden hierbij allerlei dingen gaan bedenken, zoals het zien van aliens.

In het verleden werd dit verschijnsel ook al gerapporteerd. Zo had je in de middeleeuwen 'incubi' en 'succubi', mannelijke en vrouwelijke demonen die in je slaap seks met je zouden hebben. Volgens Nickell allemaal het product van de fantasie van naar zijn mening overigens heel normale en gezonde mensen.

Joe Jordan is het eens met Nickell dat échte ontvoeringen van buitenaardse wezens niet bestaan, maar blijft er op grond van 'zeer veel bewijs' van overtuigd dat er meer aan de hand is. De wezens die mensen waarnemen tijdens een slaapverlammingservaring, bestaan volgens hem wel degelijk en zijn demonen, verwikkeld in een geestelijke strijd om die bepaalde persoon.

Dit weekend gaat Jordan op een UFO-conferentie in Roswell proberen om de UFO-gemeenschap te 'bekeren', te overtuigen dat hun ervaringen als geestelijke strijd uitgelegd dienen te worden. Hierbij heeft hij een speciale stikker met daarop het hoofd van een alien met een doorgekruisde cirkel op zijn voorhoofd. 'We zijn een verzetsgroepje, hè,' voegde hij er met een glimlach aan toe.

Bron: weeswaakzaam.punt.nl

Efeziërs 6

12 Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen. 13 Neem daarom de wapens van God op om weerstand te kunnen bieden op de dag van het kwaad, om goed voorbereid stand te kunnen houden.


Samengevoegd:

Verbaasde me toch wel dat er vrij weinig christenen hier last van hebben..

Had wel het aantal wel meer verwacht..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 9 months later...
Gast Anon_phpbb

bye.gif

Ik heb vaak dat ik bv op de bank lig te slapen en dat ik dingen hoor bv de telefoon maar niet kan op staan,

Dit vind ik niet zo erg.

Maar ik heb soms de gevoel alsof iets aan me trekt. Dat ik kijk enzo en dat het voelt of iemand me weg sleept ens.. maar als ik dan helemaal kan bewegen lig ik gewoon waar ik lag.

Heeft iemand dit ooit gevoeld? Ik slaap ook heel slecht hierdoor en slaap heel licht sinds ik kinderen heb. Dus echt dromen enzo heb ik niet.. hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die verlammingen terwijl je wakker bent zijn heel simpel neurologisch te verklaren. In je slaap verlammen namelijk je spieren zodat je je dromen niet gaat uitbeelden. Sommige mensen hebben er last van dat die verlamming nog steeds actief is terwijl ze wel al of nog wakker zijn. Ligt gewoon aan een connectie in je hersenen en is niet echt ernstig.

Wat wel vervelend is, is het tegenovergestelde, namelijk mensen die helemaal niet verlammen tijdens hun slaap en dus alles wat ze dromen daadwerkelijk uitbeelden. In een studieboek over neuropsychologie stond bij het hoofdstuk over slaap een verhaal over een man die droomde dat ie aan het honkballen was en dan zijn slaapkamer aan gort sloeg... puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat wel vervelend is,

Geloof me, slaapverlamming is heel vervelend. Nu ik oud en bejaard ben weet ik wel hoe het werkt, maar ik kan me erg goed de paniek herinneren toen ik nog lief en jong was.

* MC is nog altijd als de dood om levend begraven te worden

Alleen met je gedachten zijn in het grote niets voor een paar seconden (of hooguit een minuut oid) geeft je een redelijke indicatie van wat eeuwig is. Niet dat ik in de hel geloof, maar ik kan me er dankzij slaapverlamming een prima voorstelling van maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

bye.gif

Ik heb vaak dat ik bv op de bank lig te slapen en dat ik dingen hoor bv de telefoon maar niet kan op staan,

Dit vind ik niet zo erg.

Maar ik heb soms de gevoel alsof iets aan me trekt. Dat ik kijk enzo en dat het voelt of iemand me weg sleept ens.. maar als ik dan helemaal kan bewegen lig ik gewoon waar ik lag.

Heeft iemand dit ooit gevoeld? Ik slaap ook heel slecht hierdoor en slaap heel licht sinds ik kinderen heb. Dus echt dromen enzo heb ik niet..
hamer.gif

Je bent gewoon af en toe beremoe. Niet onlogisch met kids puh2.gif Je kunt je gewoon "weg laten slepen" hoor, het is niet meer dan een gevoel van oververmoeidheid. Bij mij uit het zich in het idee dat mijn bed beweegt (om zeeziek van te worden)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid