Spring naar bijdragen

Vraag over Lucas 12 vers 57


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Ik heb een vraagje over een bijbeltekst die ik vandaag aan het lezen was..

Sinds kort lees ik uit de bijbel en ik kwam de volgende tekst tegen die ik niet helemaal begreep.

Lucas 12 vers 57: Waarom bepalen jullie niet uit jezelf wat juist is?

Ik snap niet goed wat er bedoelt wordt, moet je zelf bepalen in bepaalde vragen welke keuze juist is ofzo?

Alvast bedankt!

Michel

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lucas 12:54-59

Tegen de menigte zei Hij: ‘Wanneer u een wolk ziet opkomen uit het westen, zegt u terecht: Er komt regen, en zo gebeurt het. En wanneer de zuidenwind waait, zegt u: Het zal heet worden, en het gebeurt. Huichelaars! De verschijnselen van hemel en aarde kunt u beoordelen, waarom kunt u deze tijd dan niet beoordelen? Waarom stelt u niet uit uzelf vast wat rechtvaardig is? Als u met uw tegenpartij naar de rechtbank gaat, stel dan onderweg nog alles in het werk om van hem af te komen, voor hij u voor de rechter sleept, en de rechter u aan de gerechtsdienaar overlevert, en de gerechtsdienaar u in de gevangenis gooit. Ik zeg u, u zult daar niet uitkomen voordat u tot de laatste cent betaald hebt.’

Wat snap je hier niet aan? Het is een waarschuwing aan zijn tijdgenoten (en ook aan ons) dat ze aan de tekenen van de tijd moeten zien dat de messiaanse tijd is gekomen.smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid