Spring naar bijdragen

Evangeliseren moeilijk?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 81
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Evangeliseert ieder die evangelisteert vanuit Mattheus?

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die evangeliseren vanuit een andere overtuiging en zo ja vanuit welke overtuiging (gegrond op de Bijbel?)?

Er zijn trouwens toch wel mensen op dit forum die evangeliseren?

Vanuit Mattheus en ook vanuit Markus.

Mar. 16

15 En Hij zeide tot hen: Gaat heen in de gehele wereld, verkondigt het evangelie aan de ganse schepping. 16 Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden. 17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Hoe bedoel je "vanuit Mattheus"?

Vanuit de opdracht die in Mattheus beschreven staat: Mattheus 28:19;

Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in de Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.

Ik bedoel dus of iedereen die evangeliseert dit doet om deze tekst.

(Barbapapa geeft al aan het ook vanuit Mar 16 te doen. Mijn vraag is vanuit welke achtergrond men nog meer evangeliseert)

Duidelijk genoeg? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid