Michiel 14 Geplaatst 23 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2009 Quote: Op donderdag 22 oktober 2009 19:26:21 schreef Shuttletje het volgende: Evangeliseert ieder die evangelisteert vanuit Mattheus? Ik ben benieuwd of er mensen zijn die evangeliseren vanuit een andere overtuiging en zo ja vanuit welke overtuiging (gegrond op de Bijbel?)? Hoe bedoel je "vanuit Mattheus"? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 23 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2009 Quote: Op donderdag 22 oktober 2009 19:26:21 schreef Shuttletje het volgende: [...] Evangeliseert ieder die evangelisteert vanuit Mattheus? Ik ben benieuwd of er mensen zijn die evangeliseren vanuit een andere overtuiging en zo ja vanuit welke overtuiging (gegrond op de Bijbel?)? Er zijn trouwens toch wel mensen op dit forum die evangeliseren? Vanuit Mattheus en ook vanuit Markus. Mar. 16 15 En Hij zeide tot hen: Gaat heen in de gehele wereld, verkondigt het evangelie aan de ganse schepping. 16 Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden. 17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden. Link naar bericht Deel via andere websites
Shuttletje 0 Geplaatst 23 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2009 Quote: Op vrijdag 23 oktober 2009 14:01:06 schreef Michiel het volgende: [...]Hoe bedoel je "vanuit Mattheus"? Vanuit de opdracht die in Mattheus beschreven staat: Mattheus 28:19; Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in de Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb. Ik bedoel dus of iedereen die evangeliseert dit doet om deze tekst. (Barbapapa geeft al aan het ook vanuit Mar 16 te doen. Mijn vraag is vanuit welke achtergrond men nog meer evangeliseert) Duidelijk genoeg? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 23 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2009 Ook vanwege Romeinen 10 (vs. 9-15). Link naar bericht Deel via andere websites
Wachter- dienaar 0 Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 tgenwoordig in deze automatiserings wereld is het van belang dat je heel erg rationeel denkt, maar blijf je altijd spiritueel voelen!!! En blijf je altijd gedragen naar de normen en waarden die God in zijn woord meegeeft. haal je voordeel uit deze steeds meer rationeel denkende wereld. Link naar bericht Deel via andere websites
Xander 0 Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 Bij evangalisatie is het belangerijk dat je de heilige geest laat spreken.Of tenminste jij onder invloed van deze. Ik ben zelf een paar keer de straat op gegaan. Het is makkelijk als je vol vreugde voor 't evangelie bent. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 24 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2009 Evangeliseren kan je alleen met lijf & leden. Ik ken wat straatpredikers die hier heel erg tegenaan zijn gelopen. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten