Spring naar bijdragen

mijn geloof, uitgelegd (otherkin)


Aanbevolen berichten

  • 1 month later...

Zoals ik eerder all zei, het is niet een geloof, het is mijn ziel, mijn gevoelens, mijn dromen, mijn emoties, die allemaal op een bepaalde richting uit sturen, en dat is toch erg belangrijk voor me, het maakt me wat ik ben ^^, zou ik er tegenin gaan, zou ik tegen mezelf in gaan, wat niet bepaald een bevordelijk effect heeft...

Fascinaties, veel te veel eigenlijk, ik heb het misschein wel eerder gezegd, maar ik hou van deze wereld, net als het draakzijn een deel van mijn ziel is, is het houden en het proberen beschermen van de wereld een deel van mijn draakzijn, een soort van roeping... All maakt het me vaak zwaar omdat ik als enig persoon niet veel kan doen om de wereld te helpen.

Vraag wat je wilt, en ik geef antwoord ^^

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen probleem Raymond ^^, het is ook niet bedoeld om iemand over te halen, om te zeggen, ik ben goed, en jij bent slecht...

Het is puur een stukje informatie over wat ik geloof ^_^...

No evidence, die avatar is gemaakt door mijn vriendin, zij is ook een otherkin, namelijk een wolf ^^

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zeker nog meer vragen smile.gif

Is het nou niet erg moeilijk voor je om dit met andere mensen te bespreken?

Het lijkt mij niet zo makkelijk, vooral omdat iedereen denkt dat je fictie en waarheid niet meer kunt onderscheiden.

Hoe is dat bij jou?

En, heb je ook anderen waarmee je hierover kunt praten?

Ben je tevreden met het lichaam dat je nu hebt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Moeilijk, vaak wel, ik heb de brug kunnen overstappen met mijn vrienden, en ze vinden het vreemd, maar accepteren het ^^ dus dat is wel mooi, maar er over praten gebeurt niet vaak.. Verders met anderen, soms een beetje geprobeerd, beetje vertellen over spirituele zaken, maar vaak gaat dat al mis, dus jups, eigenlijk te moeilijk...

Fictie en waarheid, interesante lijn, ik heb mezelf aangeleerd om niet direct te geloven wat ik zie, ook al heb ik niet echt iets vreemds gezien nog, het kan gebeuren... en ik hou een strenge greep op logica, als iets te onlogisch lijkt, kap ik het gewoon af ^^

Ik ben wel tevreden met mijn lichaam, het werkt en ik kan er mee doen en zien wat ik wil, ik zou liever mijn originele lichaam willen hebben, maar dat zal waarschijnlijk toch niet gebeuren puh2.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

He Zuca,

Een zeer interesant verhaal. Delen ervan heb ik al eerder gehoord. Delen ervan heb ik van anderen gehoord die ook otherkin zijn, en zelfs enkelen die otherkin waren. Ok, ik verwacht dat je nu gaat zeggen: dat kan niet. Eens een otherkin, altijd een otherkin, of anders ben je het nooit geweest. Tuurlijk, ik zeg dit ook met betrekking tot gothdom, dus ik weet het.

Vanuit otherkin oogpunt is het vreemd om er 'vanaf te komen'. Vanuit christelijk oogpunt is het juist zeer 'gangbaar'.

Vervolgens wil ik nog even zeggen, dat het naar mijn inzien veel makkelijker is om met jou te communiceren als je in gewone mensen gedaante bent. Welke ik toch mooier vind dat die drakenvorm.

Ik heb je verandering vanaf een redelijk begin stadium meegemaakt. Daarvoor kende ik je nog niet echt heel goed. De dingen die je schrijft met betrekking tot liefde voor de natuur is volgens mij best wel waar.

Potjandrie, we moeten nodig weer eens gezellig gaan doen ofzo.. Misschien een keer een potje RPG'en, m'n lief wil dan volgens mij ook wel meedoen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 25 januari 2004 02:49:07 schreef ZucaTreangeli het volgende:

Erna... Het verschilt per persoon, het is maar hoe je er van leren wilt.. Sommige mensen accepteren het en gaan gewoon door met hun leven alsof het normaal is.. Een soort van geheim..

Ikzelf koos voor het leren, de abrupte aanraking met het spirituele maakte me nieuwschierig, en ik begon niet alleen over mezelf en andere Otherkin, ook over religies to zoeken, te lezen en te theoretiseren..

Ik leerde om alles te onderzoeken, de mensen die je op straat ziet lopen, hun houding, hun gezicht en bewegingen... Ik leer ervan om iedereen als gelijk te zien op deze planeet (in eerste instantie) en dat alleen het persoon zelf zou daar verandering in kunnen brengen..

Ik leer ook om calm te zijn, rustig beginnen na te denken over problemen...

Dat zijn de dingen die in mij veranderd zijn sinds die tijd...

Oh ja, en een grote liefde voor de natuur, een soort van beschermend gevoel tegenover de dieren en all het leven hier op aarde
smile.gif
...

Beantwoord dat je vraag ??

(Dennis, jij bent een slimme jongen, zoek het zelf maar uit, en lees eens voordat je een opmerking maakt...)

ja zo ben ik ook van persoonlijkheid

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...
  • 11 months later...

Hey, Zuca.

Misschien ken je me; waarschijnlijk niet. Ikzelf ben een moderator op een anderlingen forum, en vind het dus heel moedig van je dat je zo, hier, op een christelijk forum, je spirituele geaardheid als anderling durft te uiten. Daarvoor mijn respect.

Misschien nog even een opheldering:

Anderling zijn is (Meestal) een persoonlijkheids iets; iets in de ziel, dat er nou eenmaal in zit. Het is dan ook meestal niet anders aan te tonen dan psychologisch, en heeft dat met religie gemeen. Ik zeg meestal omdat we, op het forum waar ik zelf moderator ben, ook mensen met bepaalde lichaamlijke afwijkingen van de norm ook onder de noemer anderling plaatsen, voornamelijk als die afwijkingen zich kenmerken door kleine lichaamlijke, maar ook psychische en gedragsafwijkingen, maar niet onder 'ziekte' of 'handicap' valt te plaatsen.

In de basis is het Otherkin fenomeen dus heel logisch uit te leggen, te verklaren e.d. De redenen van het anderling fenomeen worden meestal in het spirituele gelegd, en ik denk dat zo ongeveer een derde van alle anderlingen die ik ken een christelijke overtuiging hebben, een ander derde volgen een natuurspiritueel/religieus pad, en een zeer kleine minderheid moet niets van religie hebben.

Misschien komt het door het 'anders' zijn dat juist veel anderlingen zich werpen op (het) God(delijke). Misschien is het tegenovergestelde waar, en zijn ze mensen die een zekere affiniteit, of aangeboren drang, hebben naar spiritualiteit, die zich vormt tot het spiritueel anderlingenfenomeen.

Hoe het ook zei, ik ben blij dat we een niet-anderlingenforum hebben waar de anderlingen die er lid zijn niet direct door het slijk gehaald worden, maar daadwerkelijk serieus worden genomen. Hiervoor mijn dank aan jullie allen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Otherkin...ik moet zeggend at ik me er niet echt een voorstelling bij kan maken. Wel bij dat je je anders voelt dan de rest van de matschappij, een 'vreemde'. Maar een draak of een ander sprookjeswezen...via internet ken ik een meisje dat er van overtuigd is dat ze 'eigenlijk' een engel is, ze zegt dat ze soms zelf har vleugels kan voelen.

Ik heb moeite met zulke verhalen, eerlijk gezegd. Niet met dat mensen zich zo zouden voelen, maar met dat het ook echt zo zou zijn. Lopting, jij noemt je ook een anderling. Wat voor wezen denk jij dan te zijn, en waar leidt je dat uit af?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm.. Wat voor wezen ik mij voel? Ik heb enkele kleine fysieke afwijkingen, dus ik zou mezelf het beste gewoon als carnivorisch mens kunnen omschrijven. (En nee, niet naar keuze. Echt niet.)

Ik ben in gedrag vaak erg primitief. Hiermee bedoel ik niet dom, ook al valt mijn intelligentie te betwijfelen, maar... Instinctief. Als omschrijving is dan ook 'physical werewolf' gepast. Begrijp wel dat ik niet van vorm verander, niet erger dan wie dan ook beïnvloedt wordt door de volle maan, maar gewoon enkele lichaamlijke en psychische trekken heb die je kunt vergelijken met een carnivorisch roedeldier, als bijvoorbeeld een wolf.

Het is eigenlijk gewoon een labeltje; ik ben immers gewoon een mens die moeite heeft met het verteren van groenten, (Maar ze ook niet echt nodig heeft.. Ik gebruik ook geen voedingssuppelementen.) lichtgevoelig is voor licht, geluid en geur, enkele andere lichaamlijke tekortkomingen heeft, vooral op het gebied van verteren en dergelijke, en met een zeer instinctief gedrag.

Volgens de meeste anderlingen ben ik dan ook geen anderling. Eerlijk gezegd zal het me worst wezen of ik dat wel of niet ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik herken veel in je verhaal, heel veel zelfs

maar heb geen zin om het hier op het forum allemaal te gaan vertellen omdat ik geen discussies wil op dit moment.

Maar ik heb wel een vraagje dan aan jou : heb je ook niet verschrikkelijk veel pijn bij de dingen die je mist nu? als je het niet begrijpt wil ik je altijd wel mailenpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is er nu anders dan in mijn eigen bestaan: Ik ben als ziel geschapen, een bestaan waarvan ik me niets kan herinneren. Daarna heb ik dit lichaam gekregen of gekozen, dat kan ik me niet herinneren. Maar ik ben óók een anderling; ik ben geschapen naar Zijn Beeld. En daarmee verschillen alle anderlingen (de hele mensheid dus) en ik van de dieren en planten. Toch vormen wij samen; de totale levende schepping.

Ik verwacht niet, dat Zuca hier nog op zal reageren. Dit is de eerste keer, dat ik haar naam tegenkom. Persoonlijk zou ik dat jammer vinden. In de variatie op de spreuk over 'vrienden' zou ik zeggen; "Als iemand zegt dat hij geen christen is, betekent dat, dat hij het nog kan worden..." Ik zie haar verhaal dan ook als een klein ontwaken in geestelijkheid, waarbij zij echter op een dwaalspoor is geraakt. Er is echter altijd nog de mogelijkheid om te zien, hoe het écht in elkaar zit.

Ik wil niet zeggen dat ik niet geloof in draken e.d. Juist wél. Maar dat is een andere discussie, en vergt een ander topic. Ik geloof alleen niet in reïncarnatie, en al helemaal niet soortoverstijgend van schepsel-niet-naar-Gods-Beeld naar schepsel-naar-Gods-Beeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid