Spring naar bijdragen

mijn geloof, uitgelegd (otherkin)


Aanbevolen berichten

Ten eerste wil ik zeggen dat het niet zozeer een geloof is, maar eerder een vorm van bewustzijn, dit will niet zeggen dat het beter of slechter dan normaal is... Houdt gewoon in dat veel van mijn type ook vaak nog christelijk zijn of soms een ander geloof hebben..

Het geloof gaat om met de ziel van een persoon, dat de ziel anders is, of gedeeltelijk anders... Er zijn twee manieren om dit te weten, of het persoon is vanaf zijn geboorte al anders geweest, en zoekt met wat hij voelt en droomt een oorzaak of een waarheid..

De andere is dat je op een bepaalde leeftijd (verschilt per persoon, vaak tussen de 14 en 26) op een bepaald moment een verandering in je geest hebt, of een soort van openbaring (wordt awakening genoemd) vaak een ruige verandering, je begint anders te denken, te voelen en te dromen.. Het gedeelte van je ziel en geest wat anders is laat zich zien..

Dit zorgt vaak voor verwarring, en problemen..

*eeps* ik wacht eerst ff met mijn verhaal en verlang van jullie alle vragen die jullie maar willen stellen ^^

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het begon ongeveer 3 jaar geleden, ervoor had ik nog nooit iets met draken of het spirituele of een religie of iets te maken puh2.gif.. Ik was atheist om het zo maar te zeggen.. Dat veranderde op een dag..

Ik werd eigenlijk gewoon wakker met een gigantische drang om te onderzoeken, of te vinden eigenlijk, en het overweldigde me helemaal, de drang blijf doorgaan tot ik eraan overgeef, wat ik meestal deed via het internet of boeken over draken, en op die momenten dat ik zocht was ik even blij, maar daarna voelde ik me depressief, leeg zeg maar..

Ik heb dat een paar weken volgehouden, maar verlangde er steeds meer naar, en ik snapte niet waarom puh2.gif... Toen ik dus niets over echte draken kon vinden stapte ik over naar een andere gedachtenvorm... Kan ik er geeneen vinden, maak ik er een... Dit was natuurlijk stom, ik ging toen veel heksen sites langs, maar vond niks over draken behalve een link naar een forum smile.gif..

en daar vond ik dus mensen die dachten als mij, ze konden me niet een verklaring geven waarom ik dit allemaal voelde, ze leerden me om te mediteren, en daar vond ik dus dat ik een draak in ziel was..

Nou dit geloofde ik niet, maar na een maandje of drie, waren de gevoelens niet weg, en hoe vreemd het ook was, ik werd er langzaam aan in geintreseerd en begon door meditatie en dromen onderzoek te doen naar wat ik ben en waarom ik zo ben..

Tot nu toe heeft het geleid tot mijn geloof in liefde en openhartigheid naar iedereen ^^, alleen een persoon zelf can mij boos maken, iemand anders niet puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Tot nu toe heeft het geleid tot mijn geloof in liefde en openhartigheid naar iedereen

Mooi, dat is waar iedereen toch wel naar streeft denk ik. Ik ben blij dat je pad een beetje hebt gevonden. Het moet vast heel prettig zij om gelijkgestemden te ontdekken.

Mm, nu wil je natuurlijk dat ik mijn mening geef over al dit. knipoog_dicht.gif Voor mij doet het idee van otherkin me een beetje vreemd aan, omdat het draken, feeen, elfen ect voor mijn gevoel vaak tot de fictie behoren. Maar zoals altijd zijn alle beelden van geesten, goden, krachten en draken plaatjes voor hetzelfde. Ik ben blij dat jij jouw innerlijke draak hebt gevonden, wat volgens mij een bron van kracht voor jou kan zijn, niet van zwakte. Het woord draak roept nog altijd een beetje weerstand op. Ik weet niet precies hoe ik dit moet zien. OP het moment zie ik het als de goddelijke volk die ieder van ons heeft, maar dan in een ander jasje, verborgen tot op het moment van de awakening, een deel van jezelf dat je nog niet kende. Het maakt deel van jou uit, en ik heb moeite om het als een lois wezen te zien.

Over de Awakening. Ik heb het idee dat het eenzelfde ervaring is als op een dag "het licht te zien" of thuis te komen bij een groep van gelijkgestemden. Een gevoel van herkenning. Sorry, als ik dingen verdraai, maar ik probeer het te zien in verhouding tot andere religies en levensbeschouwingen.

Ik ben benieuwd naar de reacties van anderen

Liefs Soliwo

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn geloof is een zelf geloof.. Het is niet iets wat op iedereen toegepast kan worden... Je bent het, of je bent het niet.

Ik ben denk ik ook draak geweest in vorige levens, eentje van vlees en bloed, maar dat weet ik niet zeker.. Ik weet well dat ik nu een draak in ziel ben, en ja, mijn drakenziel openbaarde zich in de awakening.. Liet zich zien... Het was mij, maar het was verstopt..

Het is niet echt een gevoel van herkenning.. All is dat er well uitgegroeid, het begon als iets vreemds, onbeschrijflek vreemd en moeilijk...

Ik zou je weleens naar een GOED forumpje van me kunnen sturen als je wilt ^^.. En daar kun je zelf meer vragen stellen, of vraag het maar aan mij..

Dat geldt ook voor de anderen, al ben ik een beetje bedroefd dat de interesse die er eerst was, so plotseling verdwenen is..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Was wel een beetje overdonderd van dit verhaal, want ik kan me er niet echt iets bij voorstellen. Wel heb ik nog even op internet gekeken naar info over otherkin, maar heb nog geen tijd gehad om het echt te lezen. Ik had er nog nooit van gehoord en om eerlijk te zijn vind ik het wel een beetje scarry. Wat ik me vooral afvraag is wat je er in het dagelijks leven van merkt dat je een drakenziel hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Erna... Het verschilt per persoon, het is maar hoe je er van leren wilt.. Sommige mensen accepteren het en gaan gewoon door met hun leven alsof het normaal is.. Een soort van geheim..

Ikzelf koos voor het leren, de abrupte aanraking met het spirituele maakte me nieuwschierig, en ik begon niet alleen over mezelf en andere Otherkin, ook over religies to zoeken, te lezen en te theoretiseren..

Ik leerde om alles te onderzoeken, de mensen die je op straat ziet lopen, hun houding, hun gezicht en bewegingen... Ik leer ervan om iedereen als gelijk te zien op deze planeet (in eerste instantie) en dat alleen het persoon zelf zou daar verandering in kunnen brengen..

Ik leer ook om calm te zijn, rustig beginnen na te denken over problemen...

Dat zijn de dingen die in mij veranderd zijn sinds die tijd...

Oh ja, en een grote liefde voor de natuur, een soort van beschermend gevoel tegenover de dieren en all het leven hier op aarde smile.gif...

Beantwoord dat je vraag ??

(Dennis, jij bent een slimme jongen, zoek het zelf maar uit, en lees eens voordat je een opmerking maakt...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit geeft me wel een beetje een beeld en de dingen die jij noemt (iedereen als gelijk behandelen) vind ik ook erg mooi en ik moet zeggen dat het er bij mij soms wel een beetje aan schort wat dat betreft. bloos.gif

Maar deze manier van leven, ik zie niet helemaal wat een drakenziel daar aan toevoegt. Ik denk dat deze waarden en normen ontzettend belangrijk zijn, maar ik zie in deze dingen niet het verschil tussen jouw geloof en het christendom (en dan bedoel ik de omgang met andere mensen, dat er een fundamenteel verschil ligt dat wij Jezus aangenomen hebben en jouw geloof een ander uitgangspunt heeft, dat snap ik, en daar zijn al genoeg topics over).

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid