fjoontje 0 Geplaatst 16 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2007 hoi allemaal ik wilde even zeggen dat ik 25 maart wordt gedoopt!!! ik ben daar zo blij en gelukkig mee. maar ik wilde vragen kan iemand mij iets vertellen over doop dmv onderdompeling? groetjes elize. Link naar bericht Deel via andere websites
HvH 0 Geplaatst 16 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2007 He van harte gefeliciteerd met je toekomstige doop. Doop door onderdompeling in zijn geheel neem ik aan. Dan ga je geheel onder het water en wordt zo gedoopt. Voor welke kerk wordt je gedoopt? Laat het een mooie en speciale dag zijn voor je. Godszegen. In Christo Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 16 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2007 HvH, je wordt niet voor een kerk gedoopt, maar door en voor God. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 16 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2007 Quote: Op vrijdag 16 maart 2007 16:50:39 schreef Raido het volgende: HvH, je wordt niet voor een kerk gedoopt, maar door en voor God. Hij bedoeld waarschijnlijk "in". Link naar bericht Deel via andere websites
HvH 0 Geplaatst 16 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2007 daar heb je een punt. Je wordt voor god gedoopt en door God. Maar tot welke kerk treed je toe. Dat wou ik vragen. Geef toe een kromme vraagstelling. Mijn excusses. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 16 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2007 Dat begreep ik hoor, maar goed leuk dat er iemand gedoopt wordt (overigens treed je met je doop toch niet toe tot een kerk? Je bent toch gewoon al lid, maar nog niet gedoopt?) Mja, zo'n goede voorstelling heb ik daar vast niet van, bij ons heb je doopleden en belijdende leden. Link naar bericht Deel via andere websites
HvH 0 Geplaatst 16 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2007 Bij ons wordt je lid van de kerk als je gedoopt bent. Daarvoor ben je aspirant lid om het zomaar te noemen oftewel de dopeling. JE komt in de kerk en je leerd wat de kerk en GOd aan de mensen leerd. Dan kan je zeggen ja ik sta hier achter en ga er voor en wordt je gedoopt. DAn ben je lid en volgen de verdere sacramenten. Link naar bericht Deel via andere websites
Israël 0 Geplaatst 16 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2007 Maak het maar ingewikkeld voor de ts Ik ben ook gedoopt door onderdompeling (inmiddels bijna 2 jaar geleden). Heb je specifieke vragen? Gb. Link naar bericht Deel via andere websites
Esther 0 Geplaatst 16 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2007 Ik neem aan dat je ook wordt gedoopt door onderdompeling, fjoontje. Dan mag ik toch hopen dat je er zelf al wel iets meer van weet Ik ben 18 februari gedoopt. Was heel mooi en ondanks weerstand uit de omgeving (vorige kerk e.d.) heb ik er absoluut geen spijt van. Maar zoals Israël al zei, heb je specifieke vragen? Want over de doop door onderdompeling valt zooooveel te zeggen! Link naar bericht Deel via andere websites
fjoontje 0 Geplaatst 16 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 maart 2007 hoi allemaal ja er is me wel al wat verteld en ik heb morgen de laatste informatie avond. ik ga bij de evangelische gemeente. ik ben benieuwd wat ik aan moet ik heb werkelijk geeen idee. groetjes Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 16 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2007 Gefeliciteerd, met een bescheiden schop van GA naar GT. Link naar bericht Deel via andere websites
Israël 0 Geplaatst 16 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2007 Quote: Op vrijdag 16 maart 2007 19:06:05 schreef fjoontje het volgende: hoi allemaal ja er is me wel al wat verteld en ik heb morgen de laatste informatie avond. ik ga bij de evangelische gemeente. ik ben benieuwd wat ik aan moet ik heb werkelijk geeen idee. groetjes Hoi floontje, In de gemeente waar ik ben gedoopt kregen we een soort van "gewaad" (wit) aan. Dat is bij veel evangelische gemeenten zo volgens mij. Daaronder kun je dan dragen wat je wilt. Houd er wel rekening mee dat je helemaal onder water gaat. Ik had zelf een zwembroek en shirt eronder, maar sommigen doen ook slippers aan. Maar dat zullen ze je nog wel meedelen denk ik (stel ook vragen bij je informatie avond als je die hebt). Vraag ook naar de temparatuur in de kerk waar je gaat dopen. Dat kan ook een rol spelen in wat je onder het gewaad draagt misschien. Hoe gaat het met de zenuwen? Ik was zelf best zenuwachtig (kwam ook omdat Zendtijd voor Kerken opnamens maakte van de doopdienst ). Gb. Link naar bericht Deel via andere websites
Mark1987 0 Geplaatst 16 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2007 Quote: Op vrijdag 16 maart 2007 19:06:05 schreef fjoontje het volgende: hoi allemaal ja er is me wel al wat verteld en ik heb morgen de laatste informatie avond. ik ga bij de evangelische gemeente. ik ben benieuwd wat ik aan moet ik heb werkelijk geeen idee. groetjes Bij mijn doopdienst werd de vrouwen aangeraden een badpak aan te trekken, aangezien sommige doopjurken (of hoe noem je die dingen eigenlijk ) nogal doorschijnen, en anders leek het net of je ondergoed aan had ofzo... maar het is dus in bijna alle gevallen die ik ken zo dat je dus een speciale doop-outfit aankrijgt, waar je dus normaal gezien iets van zwemkleding onder draagt... Link naar bericht Deel via andere websites
HvH 0 Geplaatst 17 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2007 Inderdaad heet het een doopjurk. Ook wij kennen deze maar bij ons is het enkel wat water over het gelaat. (en sommige priesters platen door ietwat veder het water te deponeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jeffrey-Boot 0 Geplaatst 17 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2007 Elize gefeliciteerd. Ik word overigens een week later gedoopt op 1 april. Mijn getuigenis is al klaar, het zal denk ik de mooiste dag van mijn leven worden. Gods zegen, Elize! Link naar bericht Deel via andere websites
jeffrey_1989 0 Geplaatst 17 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2007 Van harte alvast!! Supertof dat je de keuze hebt gemaakt!! Ps. Ik ben blij dat ik me niet hoefde te dopen om lid te worden van onze gemeente. Dat is niet echt de goede intentie van de doop denk ik zo maar ok. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 17 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2007 Quote: Op vrijdag 16 maart 2007 19:28:54 schreef Israël het volgende: In de gemeente waar ik ben gedoopt kregen we een soort van "gewaad" (wit) aan. Dat is bij veel evangelische gemeenten zo volgens mij. Daaronder kun je dan dragen wat je wilt. Ja, belangrijke tip: Draag er dan geen zwart ondergoed onder. Link naar bericht Deel via andere websites
Feebs 0 Geplaatst 18 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2007 Ja, en ook geen wit!!!!!!! Doe inderdaad een badpak of bikini aan!! Meestal is het in Evangelische Gemeentes ook niet dat je toetreed tot een kerk met je doop. Link naar bericht Deel via andere websites
Gladness 0 Geplaatst 19 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Een vriend van mij heeft zich gisteren laten dopen, erg gaaf in een evangelische gemeente. Hun deden het daar niet met een doopjurk, maar ze mochten gewoon hun eigen kleren aan. Het was erg mooi om er bij te zijn, Link naar bericht Deel via andere websites
thijssieboi 0 Geplaatst 19 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Van harte gefeliciteerd, Elize! Ik hoop dat het een hele mooi dienst mag worden! Quote: Op vrijdag 16 maart 2007 19:28:54 schreef Israël het volgende: In de gemeente waar ik ben gedoopt kregen we een soort van "gewaad" (wit) aan. Dat is bij veel evangelische gemeenten zo volgens mij. Bij ons het is altijd zwart, en na je doop krijg je een wit laken om je heen. Als symbool van je oude zondige leven, en je nieuwe leven Link naar bericht Deel via andere websites
Esther 0 Geplaatst 19 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Da's ook mooi thijssieboi... qua symboliek, maar ook praktisch (doorschijnen!) Link naar bericht Deel via andere websites
Joener 0 Geplaatst 19 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 GEFELICITEERD!!! Link naar bericht Deel via andere websites
thijssieboi 0 Geplaatst 19 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2007 Quote: Op maandag 19 maart 2007 10:27:12 schreef SilverUnicorn het volgende: Da's ook mooi thijssieboi... qua symboliek, maar ook praktisch (doorschijnen!) Ze hebben er denk ook wel over na gedacht... Link naar bericht Deel via andere websites
fjoontje 0 Geplaatst 25 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 hey vandaag is het zover. ik heb nog geen zenuwen ik ben blij met jullie reacties. ik maakte me wel erg zorgen over het doorschijnen van kleren enzo.. maar het komt allemaal wel goed. ik zal vande week wel vertellen hoe het is geweest xjes. Link naar bericht Deel via andere websites
Esther 0 Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Alvast gefeliciteerd! Wij hadden vanochtend ook een doopdienst. Supergaaf Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten