Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Ja ha die is leuk; al denk ik dat het ze toch op den duur gaat vervelen; zelfs als je als moslimmartelaar de rest van je hemelse bestaan opgescheept zit met 64 jonge maagden.

Dat brengt ons automatisch op de volgende vraag: blijven die maagden eeuwig maagd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Stel je bent masochist en je bent heiden.

Wordt je dan niet juist beloond als je naar de hel gestuurd wordt?

De hel is altijd precies wat jij niet wil.

Om te beschrijven waar dat toe leidt in het geval van een hellevarende masochist , daar waag ik mijn kostbare reputatie op dit forum maar niet aan.widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pijn, of in bredere zin lijden is wat de masochist opzoekt, als grenservaring van de eigen lichamelijkheid. De stimulans die van pijn uitgaat is die van een (zinnelijke) waardering van het ontbreken van de pijn. Sterk uitgedrukt: wie voelt hoe het is om te sterven, waardeert het leven des te meer. Levensdrift en doodsdrift (zie Freud) worden tegen elkaar uitgespeeld en hebben voor de masochist een (erotisch) stimulerende werking.

Het genieten van pijn is voor de masochist alleen mogelijk in combinatie met seksuele stimulatie. Men geniet niet van pijn door andere oorzaken, zoals Freud heeft gesuggereerd. Anders gezegd wil de masochist dat de pijn uit liefde wordt toegebracht, en is het genot van de ander hierin erg belangrijk (dan wel noodzakelijk).

Bron: wikipedia

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid