Spring naar bijdragen

Wat is geloven eigenlijk


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

waar ik ook wel mee zit..

geloof is geloof en geen feiten. Maar hoe kunnen mensen dan zeggen met zekerheid: mijn geloof is juist en dat van jou niet, jij bent een heiden en ik ben natuurlijk goed bezig. Ik snap niet dat mensen dat kunnen doen. Ik zou dat nooit kunnen eigenlijk , behalve als ik door feiten kan zien dat mijn geloof het juiste is, of als God zelf het me komt zeggen
puh2.gif
Ik geloof zeer zeker, en heel vast... maar ik kan me niet aansluiten bij een bepaalde geloofsgroep. Al zou ik dat nog zo graag willen, ik kan het gewoon niet.

Nee, dat begrijp ik ook niet Ann, maar het inzicht wat jij hier laat zien, dat komt wellicht vanzelf wel. En dat is iets waar ik heilig van overtuigd ben. flower.gif

Liefde overwint alles.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Flauw hoor, die vooroordelen.
sleepey.gif

Kom PIUS, enige humor met een knipoog moet kunnen.

Wetenschap en geloof zullen ooit elkaar omarmen in de zoektocht naar de waarheid. Dan doen al die verschillen er niet meer toe


Samegevoegd:

Quote:

[...]

Waarom dan zoveel haat?

Waar dan? Hier op dit forum? Haten is iemand het leven of het geluk niet gunnen....

Maar ik kap dit even af ja? Want nu gaan we off topic en er zijn reeds antwoorden van mij naar dit soort zijwegen verwijderd. En terecht dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kom PIUS, enige humor met een knipoog moet kunnen.

Wetenschap en geloof zullen ooit elkaar omarmen in de zoektocht naar de waarheid. Dan doen al die verschillen er niet meer toe

Sterker nog, ik denk dat we dat punt al gepasseerd zijn. yes.gif Op zich heeft 'de wetenschap', we kunnen beter zeggen 'sola ratio' al laten zien dat ze niet kan bestaan zonder het geloof. Men zegt wel eens dat het postmodernisme een reactie is op het logisch-positivisme, maar niets is minder waar, het is de meest consequente doorvoering daarvan. Dus wetenschap kan sowieso niet zonder geloof, of zo je wil, een meer omvattend paradigma waar ze in is ingebed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waar dan? Hier op dit forum? Haten is iemand het leven of het geluk niet gunnen....

Maar ik kap dit even af ja? Want nu gaan we off topic en er zijn reeds antwoorden van mij naar dit soort zijwegen verwijderd. En terecht dus.

Misschien moet je meer smileys gebruiken? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid